Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker å mye volt som må til for ynkelige 133mhz på min B3 Q6600. På 3.2ghz 401x8 trenger den 1.31v på CPU på load 1.36v idle, NB trenger kun 1.31, og FSB Term volt 1.25. På 3.33ghz 417x8 må CPU ha 1.37v load 1.42 idle, NB må opp på 1.46v og FSB term på 1.36v, for 24/7 stabilitet. Frister å drite i de extra 133mhz, siden jeg kan kjøre vannkjølinga på på lett bris på 3.2ghz og NB er kun på 36C under prime. Men, må innrømme at det gnager i hue å ikke kjøre 3.33ghz... Overklokk spasmer.....

Lenke til kommentar
Pokker å mye volt som må til for ynkelige 133mhz på min B3 Q6600. På 3.2ghz 401x8 trenger den 1.31v på CPU på load 1.36v idle, NB trenger kun 1.31, og FSB Term volt 1.25. På 3.33ghz 417x8 må CPU ha 1.37v load 1.42 idle, NB må opp på 1.46v og FSB term på 1.36v, for 24/7 stabilitet. Frister å drite i de extra 133mhz, siden jeg kan kjøre vannkjølinga på på lett bris på 3.2ghz og NB er kun på 36C under prime. Men, må innrømme at det gnager i hue å ikke kjøre 3.33ghz... Overklokk spasmer.....

 

Hvorfor ikke kjøre på 9x multi?

Lenke til kommentar
Pokker å mye volt som må til for ynkelige 133mhz på min B3 Q6600. På 3.2ghz 401x8 trenger den 1.31v på CPU på load 1.36v idle, NB trenger kun 1.31, og FSB Term volt 1.25. På 3.33ghz 417x8 må CPU ha 1.37v load 1.42 idle, NB må opp på 1.46v og FSB term på 1.36v, for 24/7 stabilitet. Frister å drite i de extra 133mhz, siden jeg kan kjøre vannkjølinga på på lett bris på 3.2ghz og NB er kun på 36C under prime. Men, må innrømme at det gnager i hue å ikke kjøre 3.33ghz... Overklokk spasmer.....

 

Hvorfor ikke kjøre på 9x multi?

 

På 9x suger den like mye når 3.33ghz oppnås, men får lavere ytelse, og kan da ikke kjøre 1:1 på ram. Så hjelper ikke mye på min B3. Men, 3.3ghz funker endel bedre, 1.34v load på CPU og 1.36v på NB. Er nok bare en vegg på 3.33, mens 3.30 er bra, kan leve med det og 36C load på NB...

 

Eneste jeg må få gjort nå er å finne en 120mm som er i nærheten av min Lian-Li vifte, bra luftskyv uten en eneste motorlyd. På Blackice extreme radiatoren kjører jeg pull/push config, og den scythe flex vifta jeg har mellom kabinett og radiator har en motorlyd som plager meg seriøst... Hjelper jo ikke men Lian-Li Scand V3 heller da, det demper jo like bra som et sigarettpapir..... :blush:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Blir nok Rampage Formula her i gården også. Kortet ser ut til å få strålende mottakelse rundt omkring.

 

Edit: Jeg la forresten merke til at Rampage Formula står som på lager hos Komplett i prisguiden. Det er derimot ikke på lager på Kompletts egne sider. Kan det være slik at Komplett har fått dem, men ikke har lov til å selge dem enda?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har sendt dem mail og de har ingen inne, de vet heller ikke når de får noen inn, men jeg tipper rundt mars tider ...

 

QX9650 kom i posten igår og jeg har BIOS 0701, det jeg lurer på er om jeg må ta ut CPU igjen og flashe BIOS før jeg kan bruke den ??

 

har ikke fått satt i strømmen ennå da jeg drier på å fikser litt WC koplinger i kabinettet :p

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvor jeg disabler den egenskapen som gjør at CPU klokker seg ned fra x9 til x6 når jeg ikke gjør noe på PCen? :)

 

 

tror det er C1E under katergorien "cpu features"

 

Jeg disabler ALLE cpu features, da jeg ikkje har brukt for noen av dem.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Rampage er jo nesten det samme kortet, PCB er jo helt identisk :confused:

 

Men har et BIG problem her, prøvde å starte på 200x20 som utgjør 4Ghz ...

Nå starter den ikke mer den bare står å går uten å boote, ccmos hjelper heller ikke ...

Feilmld jeg får på "LCD Poster" er checkCPU .......

 

Skal prøve å montere en Celeron 420 og stille alt til default for så å sette inn QX9650 igjen ...

 

Brukte den igår på stock:

311270.png

 

311270.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...