Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Asus silent knightII er en meget bra kjøler ja.

 

Jeg fjernet denne oppbevarings boksen inne i kabinettet i dag og gikk ned 3 grader til gitt:D Denne blokket luften som blir sugd inn foran.. Skjønner ikke hvorfor i helvete jeg ikke har gjort det før!:D

 

Temps atm er

 

40/42

40/42

35

35:D

 

Litt kaldere i rommet i dag og da men:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre blitt nødd å sende inn mitt Formula SE kort på gr.a. raid problemer...

Så lurte på hva jeg skal ta imot istedenfor om jeg ikke får tilbake SE kort, med tanke på vannkjøling, noen som har gode forslag??

 

Eller er det bare å bite i d sure eplet og gå for Extreme med tanken på prisee på DDR3 RAM'en?

Lenke til kommentar
Har planer om å gå fra windows XP til Vista 64 bit.i den forbindelse vil jeg kjøpe 4gb (2x2 gig) minne.

 

Noen anbefalinger på overklokkings vennlige 2gig brikker?

 

4GB OCZ DDR2 PC2-8000 ReaperX HPC (5-5-5-18)

 

http://www.memoryc.com/products/descriptio..._kit/index.html

 

4Gb G.Skill DDR2 PC2-8000 PQ (1000MHz)

 

http://www.memoryc.com/computermemory/ddr2...0pc28000pq.html

 

 

:thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det G.Skill kitet så intressant ut.Lurer på om de klarer minst 1125MHz stabilt,uten å voldta de med spenning.Ser det er en del som er i nærheten,men noen gir seg på 1000MHz tallet.

 

Noen som vet om Crucial Ballistix tracer pc 8500 2x2gb snart er å finne i butikkene?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Det G.Skill kitet så intressant ut.Lurer på om de klarer minst 1125MHz stabilt,uten å voldta de med spenning.Ser det er en del som er i nærheten,men noen gir seg på 1000MHz tallet.

 

Noen som vet om Crucial Ballistix tracer pc 8500 2x2gb snart er å finne i butikkene?

 

Hvis du skal klokke over 1100 mhz ville jeg anbefale deg å velge 4x1 gb brikker, så sant du ikkje trenger 8 gb da. 4x1 gb brikker klokker som oftest mye bedre. Selv har jeg 4x1 gb brikker som klokker lett til 1200 mhz :)

Lenke til kommentar

Fant noe informasjon på Muskin forumet som forklarer litt av problemet med høy minnefrekvens på Asus Maximus Formula: Mange av Mushkins EU brikker bruker "Row Refresh Cycle Time (tRFC)" 42T som default, problemet med dette er at høye frekvenser f.eks over 950mhz blir veldig vanskelig. Grunnen til at dette er så vanskelig på Asus Maximus Formula, er at de ikke tillater manuell justering over dette, og at auto instillingen ikke virker som den skal (på alle biosene ifølge Mushkin). Normalt vil bioser følge visse tabeller, men dette går dårlig på Maximus Formula, da den ikke hever denne verdien uansett frekvens. Dette skjer også ved bruk av enkelte andre minne produsenter. Mushkin annbefaler tRFC på 52 eller høyere på hastigheter på 950-1066mhz.

 

Asus har innsett denne feilen, og den nye biosen som sirkulerer på XS v1004, har mulighet for å sette denne manuellt. Problemet med denne biosen er at den ikke engang har "Beta" status, og om det er noen som har erfaring med denne biosen så vær vennlig å del med "tråden".

 

Sitter nå med ett nytt sett med 2x2048 XP28500 1066mhz, og på Asus kortet er 1066mhz helt sjanseløst. Om dette bare er tRFC på 42 sin feil veit jeg ikke, men er jo umulig å finne ut om brikkene holder det de lover uten å få justert denne og testet dem. Om jeg setter på auto på tRFC blir den fremdeles på 42 uansett frekvens, mens mitt gamlere Gigabyte DQ6 hevet denne..

Lenke til kommentar

Takk for info Ourasi!Dette visste jeg ikke.

 

Det kan nok forklare alle timene jeg har for å få minnet stabilt på høy klokk.Selv om jeg bare har brukt 2x1gb brikker.Da får vi krysse fingrene for at Asus legger seg i selen,og fikser dette i neste bios.

 

Nizzen:ja,jeg tror jeg kjøper ett Crucial Ballistix 8500 kit til så lenge.Venter til Crucial Tracer pc 8500 2x2gb kommer med å vurdere et slikt kit.Bakdelen med 4x1gb på dette kortet er vel at det ikke tåler mye stress på nb.Men har da sett flere som klokker akseptabelt med 4 brikker.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal vente ei stund til for å se hvordan neste Maximus bios blir.Det ser ut som om folk som har flashet,er godt fornøyd med det nye Rampage kortet sitt :)

 

Eneste bios som funker bra for,meg er fortsatt 0802.Har forsøkt alle 09xx uten hell.De kaller jeg skrap.Er synd Asus favner så vidt i sortimentet sitt,at korta blir glemt rimelig kjapt av biosingeniørene når et nytt er på trappene :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg lurte fælt på å få kjøpt noe som ga meg 4Gb rask ram, endte opp med disse 1200Mhz-brikkene fra Kingston, og planla å kjøpe 2 til om jeg følte behov for det. Har enda ikke hatt behov for å kjøpe mer, har lenge kjørt stabilt på 3,45 Ghz med Q6600 nå, og typiske ram-oppgaver som Photoshop osv suser og går uten problemer. Vær også obs på at jeg ikke kan en skit om overklokking, leste litt før jeg handlet, brukte en dag på å sette det opp, og er happy med 3,45 Ghz, så har ikke pushet det noe mer. Oppsett forøvrig.

 

Edit: Ja, poenget mitt var altså at disse brikkene ser ut til å være meget klokkevennlige, og er jo fra fabrikk endel raskere enn ballistix'ene som nevnes hele tiden, uten at det er så altfor mange kronene mellom. Kan være verdt en titt.

Endret av cc
Lenke til kommentar
Jeg lurte fælt på å få kjøpt noe som ga meg 4Gb rask ram, endte opp med disse 1200Mhz-brikkene fra Kingston, og planla å kjøpe 2 til om jeg følte behov for det. Har enda ikke hatt behov for å kjøpe mer, har lenge kjørt stabilt på 3,45 Ghz med Q6600 nå, og typiske ram-oppgaver som Photoshop osv suser og går uten problemer. Vær også obs på at jeg ikke kan en skit om overklokking, leste litt før jeg handlet, brukte en dag på å sette det opp, og er happy med 3,45 Ghz, så har ikke pushet det noe mer. Oppsett forøvrig.

 

Edit: Ja, poenget mitt var altså at disse brikkene ser ut til å være meget klokkevennlige, og er jo fra fabrikk endel raskere enn ballistix'ene som nevnes hele tiden, uten at det er så altfor mange kronene mellom. Kan være verdt en titt.

 

Hmm. Jeg har de samme brikkene, kun med 4x1 gb brikker og PC6400. Disse sliter jeg med å endre timings+MHz på. Hvor mye volt gir du de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...