Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Man skal jo alltid sette volten så lav som mulig, det er en generell regel. Om maskinen blir stabil ved lavere volt betyr dette mindre varmeutvikling, dette er spesielt nyttig om du treffer på en fsb-wall eller lignende.

 

Husker ikke helt hva jeg har min E6600, men jeg har gradvis droppet spenningen nedover med 0,1 etter at den sto på automatisk. Nå ligger idle-temp på mellom 20-26 avhengig av romtemp. Jeg har gjerne vinduet åpent, så da er det sikkert 15 grader på gulvet. Når kjører jeg med vannkjøling forsåvidt da.. Temp på NB ligger stort sett på 24-28 idle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hastighet på hva? Hele bios er postet en side bakover som du sikkert vet:) Men satte jeg nok volt på minne tror du?

 

 

Ok, så du kjører på 3.2GHz, med AS5 kan du helt sikkert kjøre det litt høyere hvis du gidder, men det begynner å nøye seg nå.

 

Synes du bør endre volten på minnet opp til iværtfall 2.0, 1.8 er lite for HyperX brikkene.

Lenke til kommentar
Hmm brukte litt Artic silver 5 på cpu nå og ble ingen forandring:/ Brukte kanskje for mye da. hehe!

 

Tror det har noe å si hvordan du legger på. Du la en sånn stripe fra toppen og ned på CPUen, og ikke bare en sånn "kladd"? Står i bruksanvisningen at du skal gjøre det slik.

 

Begynner faktisk selv å lure om AS5 faktisk er så bra. Broren min la på det på Zalman 9500 kjøleren, og han merket 1 grads forskjell på pastaen som fulgte med og AS5...

 

Har dessverre ikke testet pastaen til Asus SK II, la på AS5 med en gang.

Lenke til kommentar
Hmm brukte litt Artic silver 5 på cpu nå og ble ingen forandring:/ Brukte kanskje for mye da. hehe!

 

Tror det har noe å si hvordan du legger på. Du la en sånn stripe fra toppen og ned på CPUen, og ikke bare en sånn "kladd"? Står i bruksanvisningen at du skal gjøre det slik.

 

Begynner faktisk selv å lure om AS5 faktisk er så bra. Broren min la på det på Zalman 9500 kjøleren, og han merket 1 grads forskjell på pastaen som fulgte med og AS5...

 

Har dessverre ikke testet pastaen til Asus SK II, la på AS5 med en gang.

 

 

Må få renset CPU`n litt og. Har kanskje noe og si. Jeg la på en tynt lag over hele første gangen og da skøyt cpu opp i 80grader og "Overclocked failed". La på litt på kjøleren i tilleg og da ble det som normalt. Ble litt lavere ved stresstest da.

 

Cpu havner på nesten 60grader når jeg spiller COD4. Er vel litt i det høyeste laget??

 

Men skal hjemover snart og teste igjen. Dere får tilbakemld:P Hvis ikke så har jeg vel ingen CPU mer:P hehe:D

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Har nå testet alle mulige måter og legge pastaen på og havner på samme temperatur ca...

 

La en stripe som Centuss sa ble ikke no forskjell. La nå en tyynt lag og får samme temps. Så nå blir pastaen der gitt:)

 

46

46

42

42

 

Skal jeg slutte og klage og si meg fornøyd? Hva blir liksom for høye temps under gaming/load? 60?

Lenke til kommentar

Slutte å klage? Jeg har iværtfall ikke noe imot "klagingen" din :).

 

Vel, jeg ville muligens sagt meg fornøyd med det. Hvis du evnt. har lyst kan du gå opp til 3.4 og stille Vcore til 1.35, eller lavere om mulig (test med Prime95, får du blåskjerm = you know what to do)

Lenke til kommentar

Hehe tror jeg sier meg fornøyd der jeg:) Skal få testet med prime95 snart. Bare få lastet det ned og forstått det:) Har kjørt OCCT test et par ganger. 70grader er det jeg kommer opp i. Betyr det at jeg kan sette ned Core colt hvis maskinen er stabil? under 1.30 høres jo lavt ut på 3.2ghz i følge det jeg har lært hitil^^

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Tenkte å fjerne vannblokka på chipsettet, ettersom det mest sannsynlig ikke blir vannkjøling på meg med det første.

Lurte derfor på om noen vet om en chipset kjøler som passer, uten at jeg må fjerne hele heatpipen (mener da å fjerne heatpipen for godt, og ikke bare under montering). Vil denne passe? Evt. denne?

 

Tenker også å kjøpe en TRUE-kjøler i tillegg til CPU'en (q6600). Noen som har andre/bedre forslag til valg av CPU-kjøler?

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...