Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei vet ikke om none, men kan lage en liten en jeg bare uten none bilder :p

 

1. Skru ut skruer og ta ut alt som fester den til HK (trenger ikke fjerne festene til mosfet kjølingen)

2. Bruk en hårføner og varm den opp og lirk den frram og tilbake til den er løs, ike dra den til deg (Regn med at den må bli veldig varm)

3. Når den "løsner" med rikkingen din så kan du ta den av ved å løfte den rett av, ikke bruk for mye kraft, da må du bare rikke den emr ;)

4. Finito

Lenke til kommentar

korekt det er den gamle kjølepasta'n som sitter så godt på ...

En som bare tok i alt han kune og dro den rett av fik dratt av IHS på chipset, men det funka enda etterpå da :p

 

Du må ikke ut med HK, men om bakplata for chipset kjøleren detter ned så må du nok ut med HK

 

Mosfet er det som får kjøling rundt selve sokkelen ....

Lenke til kommentar
Hvordan har du hatt råd til alt anna hw da? Pappa? :w00t:

Har skaffet emg alt selv her i livet utenom klær, mat og alt sånneting :p

 

Også har jeg et Stipend som går til skole relaterte ting da :innocent:

 

Tja, du finner vel ut tidsnok at "klær, mat og alt sånneting" sluker det meste av hardware pengene, så nyt det mens du ennå kan du :innocent:

Lenke til kommentar

Har endelig fått vannkjølinga opp å gå, og det ble mye grå hår for å få plass til allt i mitt Lian-Li scand v3 (Swiftech Apogee Drive 350, BlackIce Extreme 120, Swiftech tank og Fusion blokka), men det løste seg til slutt..

NB var oppe i 58C i quad prime95, og hele kjøleribba på formula kortet var brennhet. Etter at Fusion blokka ble medlem av en loop sammen med CPU, sank load tempen 17C til 41C, og hele kjøleløsningen er knapt lunken.

Så tydelig at Fusion blokka ikke akkurat var noen god blokk, men sluttresultatet var allikevel en kraftig forbedring av tempen, for å si det forsiktig.

BlackIce Extreme 120/Apogee Drive 350 kombinasjonen klarte også å slå Thermalright Ultra120 Extreme kjøleren på [email protected] med 6C på load, selv med hovedkortet i loopen. En hyggelig bonus, og det med pumpa på ca. 9v, for å få den nærmest lydløs uten å påvirke tempraturene.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ourasi:Da har du samme temperatur på nb som mitt kort med fusion på vann.Jeg gir nb 1.34v med Q6600 på 3.8GHz.

 

Det var intressant å se at Fusionblokka tross alt har en misjon på vann kontra luft.Har vært litt usikker på om jeg skulle montere en Swiftech nb blokk jeg har liggende for å senke temp ytterligere,men sier meg fornøyd med maks 41 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...