Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

@ LasseGL: Nvidia og ATI er to forskjellige produsenter. F.eks. tilhører 8800GT nVidia, og HD 2950XT til ATI. Du kan kjøre 2 ATI kort på x38, men ikke 2 nVidia kort.

Du kan kjøre 2 nVidia kort også, men ikke i SLi ;) (før det kommer modifiserte drivere *vente på*)

Hmmmm.....er ikke dummere enn at jeg forstår at de er konkurenter (til dere andre som sa det), men til det som jeg posta til nå, lurer jeg på om du får utnyttelse av det andre skjermkortet, gjør du det hvsi du ikke kjører de i SLI? EVt. Kommer det SLI drivere i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmmm.....er ikke dummere enn at jeg forstår at de er konkurenter (til dere andre som sa det), men til det som jeg posta til nå, lurer jeg på om du får utnyttelse av det andre skjermkortet, gjør du det hvsi du ikke kjører de i SLI? EVt. Kommer det SLI drivere i nærmeste fremtid?

1. Ja, du får det hvis du har en skjerm i hvert kort (da mister du ikke ytelse som man vanligvis gjør med Dual Display)

2. Det fins vel noen nå, men nVidia kommer ikke til og lage noen, og de som er ute nå er "hjemmemekk" og fulle av bugs ;)

Lenke til kommentar
Du får ikke utnyttelse av begge skjermkorta når du ikke kjører i SLI, nei. Da fungerer det som to separate skjermkort.

Det hele er usikkert, men XtremeSystems hevder at driverne er i siste finish.

ok takk for svar. Men blir ytelsen bedre enn med bare et Skjermkort? Evt. Hvordan fungerer systemet

Lenke til kommentar
Du får ikke utnyttelse av begge skjermkorta når du ikke kjører i SLI, nei. Da fungerer det som to separate skjermkort.

Det hele er usikkert, men XtremeSystems hevder at driverne er i siste finish.

ok takk for svar. Men blir ytelsen bedre enn med bare et Skjermkort? Evt. Hvordan fungerer systemet

Nei, det blir ikke noe bedre hvis de ikke kjøres i SLi (noe som ikke går enda)

Lenke til kommentar
Du får ikke utnyttelse av begge skjermkorta når du ikke kjører i SLI, nei. Da fungerer det som to separate skjermkort.

Det hele er usikkert, men XtremeSystems hevder at driverne er i siste finish.

ok takk for svar. Men blir ytelsen bedre enn med bare et Skjermkort? Evt. Hvordan fungerer systemet

Nei, det blir ikke noe bedre hvis de ikke kjøres i SLi (noe som ikke går enda)

Så det du sier er at du kan bare koble til 2 Skjermkort på Asus Maximus X38-Chipsett?

Og at 2 8800 GT SKjermkort jobber like bra, og fungerer like bra, som 2 8800 GT i SLI?

Hvorfor har de da funnet opp SLI?

Lenke til kommentar
Du får ikke utnyttelse av begge skjermkorta når du ikke kjører i SLI, nei. Da fungerer det som to separate skjermkort.

Det hele er usikkert, men XtremeSystems hevder at driverne er i siste finish.

ok takk for svar. Men blir ytelsen bedre enn med bare et Skjermkort? Evt. Hvordan fungerer systemet

Nei, det blir ikke noe bedre hvis de ikke kjøres i SLi (noe som ikke går enda)

Så det du sier er at du kan bare koble til 2 Skjermkort på Asus Maximus X38-Chipsett?

Og at 2 8800 GT SKjermkort jobber like bra, og fungerer like bra, som 2 8800 GT i SLI?

Hvorfor har de da funnet opp SLI?

1. Ja, to ATI kort kan kjøres i Crossfire, men to nVidia kort kan ikke kjøres i SLi, men du kan fortsatt ha to nVidia kort, men de vil ikke samkjøres ;)

2. Nei, les posten min igjen. Det står: Du får ikke utnyttelse av begge skjermkorta når du ikke kjører i SLI

3. For og samkjøre skjermkort.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Et lite kjapt spørsmål angående den 8P kontakten det har vært snakk om her. Hvor skal denne kobles?

 

Jeg har kun en 4P kontakt på CPU og den 4P som står sammen med Power ledning til hovedkort.

Mulig jeg er svimmel, men finner ikke den 8Pin kontakten på mitt hovedkort.

Har også en 6P på skjermkort.

 

Ellers har jeg et spørsmål angående de som har et Maximus kort som fungerer bra. Ved standby, står det da CPU INIT på POST display? (Når man trykker power knapp, vil det stå noe DRAM, deretter går den videre med mange andre felt.)

Endret av holtiz
Lenke til kommentar

Hmmm ja, har tydeligvis vært i frostvæske tåke og ikke sett den kontakten. Har i alle fall bestilt meg 5-6forskjellige kabler til MIST PSU'en min nå fra Microplex.

 

Så da skal jeg se om maskinen blir mer stabil med 8P og direkte PCI-E kontakt fra PSU (Har bare en fra Molex kontakter nå...)

 

Skal teste en ny Vista X64 versjon idag, og se om jeg får lagt inn på nytt. Hvis ikke blir det testet med XP 64bit.

Lenke til kommentar

Da var mitt Formula kort montert! Alt gikk knirkefritt! :D Har fått to små problemer nå. For det første så har jeg ikke lyd på PC-en. Installerte driveren som fulgte med på cden og ser volumjusterings knappen og sonudmax kontrollpanel ikonet. Tingen er det at jeg ikke får lyd! Det andre problemet er at det laster ned utrolig treigt, rundt 50kb/s. Prøvde på en annen pc og lastet ned fra samme server og fil og der gikk det mye raskere. Noen ideer om hva som kan være galt? :)

 

Edit: Kunne trenge litt hjelp til å overklokke. Prøve å sette den opp til E6850 med en gang men måtte resette cmos. Sikkert noen innstillinger jeg skal disable eller noe?

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar

Har fått oppgradert BIOS nå til v. 701, og fikk da noen rare målinger plutselig. 48grader på cpu og 53grader på chipset. Da har jeg vannkjøling på begge enheter. Merkelig. Hadde ca. 28grader på CPU før oppgradering.

 

Hadde også store problemer med installasjon av Vista, noe som tydeligvis var min NEC IDE dvd-brenner, for da hengte installasjonen, og ble blåskjerm tilslutt. Fikk installert med SATA dvd-rom og da virket det greit.

 

Men opplever også et problem inni Vista x64, at ved ctrl+c og ctrl+v på mine diskstasjoner fører til at Windows hegner seg (explorer.exe). Drar jeg filene over fra stasjon til stasjon, da funker det.

 

Får håpe det ikke er problemer med Samsung 500GB disker på dette hovedkortet også. Blir det store problemer med dette skal det bli slutt på Asus sine hovedkort for alltid.

 

En annen ting som var merkelig er at mine Ram brikker blir veldig varme (corsair quad2x xms2 THX eller noe slikt). Ved forsøk å sette disse til 1,8V og 5-5-5-18T, og jeg starter på nytt. Kommer det overclocked failed!

Jeg har jo for F ikke overklokket noe enda. CPU har en multiplikator på 9. Er dette riktig på en Q6600, med DDr2 PC6400 brikker?

Lenke til kommentar

Problem medheng i Windows Vista ved bruk av tastatur var trolig AISuite som gjorde. Avinstallerte denne og fant en ny oppdatering på Asus sine hjemmesider.

 

Men jeg når jeg kjører opp PC probe II, får jeg følgende meldinger. NB voltage er for høy : 1.47V, og SB temperatur ligger på 45grader og MB temperatur på 35grader.

 

Jeg har ikke noe peiling på overklokking og alle verdiene som er vanlige å justere. Så trenger hjelp!

 

Hva er denne NB Voltage? Hvorfor står denne så høyt?

 

Alt skal være satt opp med default av BIOS. Da jeg har hatt endel problemer med denne maskinene å få den opp å gå!

Lenke til kommentar

Xp er og har vært knallbra, men jeg vil prøve Vista x64. Har ikke sett så mye på dette OS'et enda.

Jeg synes Vista virker knallbra, men jævlig irriterende dette med spml om hele tiden å godkjenne alt som gjøres. Virker som om det meste er raskere å starte i Vista, dette spesielt på filmer. (Bruker Zoomplayer)

 

Dette er ikke tråden til å diskutere dette, men skal se om jeg setter mer manuelt i BIOS selv senere. Satser på at det er mer stabilt nå fremover.

 

Noen som har tips til konfig av hovedkort.

 

Jeg har Q6600, Corsair 4GB XMS2 PC6400 ram, Asus 8600GTS Silent. Mist 500W PSU v2. 3stk Samsung 500GB.

Alt er vannkjølt med D-Tek cpu blokk, Maximus SE blokken (FUSION), Liang DCC-PRO pumpe, Thermochill PA120.3

Lenke til kommentar
Opplevde også en 20 graders temraturøkning etter siste bios oppdatering.

Det er det også folk på XS som har gjort :S (0605/0602 ? )

 

tore_v1: Jeg vet ikke, emn håper da det ....

 

Er standar DDR2 med helt fin SPD så burdte funke veldig bra og de fleste QVL lister virker for meg som man betaler for å få være med på og ikke akkurat om hva som funker og ikke ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...