Gå til innhold

ASUS tar sløret av GeForce FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia er helt klart best på ytelse og drivere. Det helt utrolig hvor mye kraft som blir presset inn i et skjermkort i dag.

 

Men 4000 -5000 KR for et skjermkort er for mye penger for de fleste.

 

Vent heller 4-6 måneder da koster det sikkert 3000-3500 kr

Man klarer seg sikkert med et GF4 Ti 4800SE fram til da, det gir jo også MYE ytelse for pengene. Pris ca. 1800-1900,- Kr.

 

 

 

:rofl: Hvem trenger ATi! ATi Hvem? HVEM?! :woot:

Lenke til kommentar

4-5.000 er vel ikke dyrt.

 

Det beste som finns på markedet fra før koster + - kr 3.500, - og det har på markedet en stund.

 

Dyrt og dyrt, - poenget er at prisen på + - 4.500 ikke er spesielt høy når man ser på prisene for eksisterende produkter i dag, - og tar hensyn til at nye produkter alltid er høyt priset ved lanseringen. Kortet representerer et stort fremskritt, og er minst 50% bedre enn dagens beste kort. Skulle noen da mene kortet skulle prises til det samme nivået som dagens produkter? Det ville vel vært helt uventet vel? :o

 

Altså, - 4 - 5.000 er vel ikke uventet, uforholdsmessig eller urimelig dyrt ved lanseringen av dette kortet. Hvordan kan noen mene det? :rofl:

Lenke til kommentar
dyrt uten tvil, kan vel ikke si jeg skjønner folk som gidder betale 5000kr for et slikt kort, da det er MYE annet å bruke pengene på =)

Jeg brukte som sagt over 5k på forrige skjermkortet mitt, og har egentlig aldri angra på det. Den maskinen er nå over 1,5år(nermer seg 2) gammal og har ikke vert oppgradert(Ok, litt mere lagringsplass men ikke noe som går på ytelse), maskina kjører fint alle dagens spill. Hadde jeg gått for billigere komponenter når jeg kjøpte den maskinen(noe jeg kansje ville spart en 5-6k på) måtte jeg sansyndligvis oppgradert for en god stund siden(noe som hadde kommet på ~5-6k kan jeg tenke meg), så vinninga går opp i spinninga...

 

Synes ikke 5k er dyrt for et skjermkort som skal holde i over et år, men seff er det dyrt hvis du nå har 9700 og har tenkt å kjøpe neste kortet til ATi når det kommer...

 

men så er jo jeg(i motsetning til mange andre her?) en person som tenker langvarig når jeg kjøper pc-deler...

 

(og sjøl om man taper litt penger på det så er det jo morro å ha det nyeste når det er nytt(og ikke 3-4 månder etterpå))

Lenke til kommentar
Nvidia er helt klart best på ytelse og drivere. Det helt utrolig hvor mye kraft som blir presset inn i et skjermkort i dag.

 

Per i dag så er dem ikke best på ytelse, det har dem heller ikke vært på en god stund nå.

 

Vent heller 4-6 måneder da koster det sikkert 3000-3500 kr

Man klarer seg sikkert med et GF4 Ti 4800SE fram til da, det gir jo også MYE ytelse for pengene. Pris ca. 1800-1900,- Kr.

 

Et R9700 til 2000,- ville vært et mye bedre kjøp.

 

:rofl: Hvem trenger ATi!   ATi Hvem? HVEM?! :woot:

 

Jau, monopol hadde vært fint, slik at nvidia kunne drøye til jul med å lansere GF FX og da kreve 8000,- for det :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har for øyeblikket et Radeon 9700 PRO, men jeg har foreløpig ikke sett noen benchmarks i den ene eller andres favør. Uansett, jeg har alltid vært Geforce fan og kjøpte vel egentlig Radeon 9700 PRO på pur F. Synes Nvidia har vært dødstreige denne gangen. Men Radeon rocker det også, ingen tvil om det.

 

Det jeg er litt forvirret på er dette med Cg... Er det helt Geforce spesifikk eller? Blir litt pissed hvis Nvidia prøver å kjøre egne sære standarder osv. Ligger sjelden noen velvillighet bak sånne påfunn.

 

Obi

Lenke til kommentar
4-5.000 er vel ikke dyrt.

 

Det beste som finns på markedet fra før koster + - kr 3.500, - og det har på markedet en stund.

 

Dyrt og dyrt, - poenget er at prisen på + - 4.500 ikke er spesielt høy når man ser på prisene for eksisterende produkter i dag, - og tar hensyn til at nye produkter alltid er høyt priset ved lanseringen. Kortet representerer et stort fremskritt, og er minst 50% bedre enn dagens beste kort.

 

Vel, en grei sammenligning vil jo være å se hvor mye et Radeon 9700 Pro kostet når det kom ut. Nå ligger vel kortet på ca 3000-3200.

 

Dog må jeg lure på hvilke offisielle eller uoffisielle benchmarks du har sett siden du garanterer at kortet er minimum 50% raskere en 9700 Pro.

 

Jeg kan GARANTERE deg at FX ikke blir 50% raskere enn 9700 Pro i alle oppløsninger og tilfeller. Dog det er godt mulig at FX blir endel raskere enn 9700 Pro, det skulle jo også bare mangle da kortet er 6-8 måneder nyere. 9700 Pro har pga. sin 256-bit minnebuss en klar fordel i høye oppløsninger m/FSAA+Anisotropic påslått.

 

Men blir uansett spennede å se når man faktiskt får noe reelle reviews/benchmarks. Ennå mere spennende blir det å se hvor mange dager etter tilgjengelighet av FX at ATI lanserer R350/RV350.

Lenke til kommentar

Du klarer deg fint med eit Radeon 9700 ei god stund til. De aller fleste spill går fint med Rad9700, kanskje du kan sette opp grafikken eller oppløsningen med eit GFFX på UT2003 eller Warcraft....men er det verdt det??

 

For min del, som ikkje har behov for det beste funker rad9700 perfekt....det er meir et spørsmål om cash enn om ytelse.

Lenke til kommentar
Er ikke hu kjerringa på det bildet som viser kvaliteten på GeForce FX fra Final Fantasy: The Spirits Within?? Kan sverge på at det er hu der Agi eller hva nå enn hu heter...

 

Jepp - det tror i alle fall jeg. Så filmen på tv1000 for en og en halv uke siden. Og er overbevist om det. Ikke særlig lurt å imponere med bilder fra en animert film, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...