Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Guide til å hvordan bruke rusmidler


Mrfluesikring

Anbefalte innlegg

Denne siden har spesialisert seg på å forklare hvordan og hva som skjer når du tar dop.

 

Siden har derimot valgt litt rart navn:

Landsforbundet Mot Stoffmisbruk

 

Fra spøk til Valvor:

 

Hvordan kan en side som er mot rus/stoff gi ut guider på rusmidler og hvordan effekt de har?

 

Eksempel hvordan røyke hasj

 

Hasj blir som regel røkt i en sigarett - en såkalt (joint), på pipe, eller et shillum. Cannabisproduktene røykes på en spesiell måte. Røyken dras ned i lungene og holdes der lenge for at så mye som mulig av virkestoffene skal absorberes i lungeveggene.

 

Cannabis kan også spises eller lages i te. Det er flere land hvor de har tradisjon med å tilsette hasj i bakverk eller annen mat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett på ovennevnte side, men svarer likevel.

 

Hvorfor er det så ille at de gir rettningslinjer for trygg bruk?

Er ikke det bedre enn at folk tar en overdose av et-eller-annet?

 

Skal vi slutte å selge sprøyter til sprøytenarkomane også kanskje? Det er jo ikke bra at de bruker sprøyter!

Lenke til kommentar
I en hippielandsby i Australia (husker ikke navnet) solgte de kaker, alá Maryland Cookies, forskjellen var bare at 'sjokoladebitene' var cannabis... Artige saker

9561489[/snapback]

Det var så drøyt mye sånt på roskilde i sommer :p

 

Jeg syntes forsåvidt at det er bra de sier hvordan det skal brukes trygt, selvom det sannsynligvis skaper litt nyskjerrighet hos noen.

Lenke til kommentar

www.erowid.org er ei grei side når det gjelder rusmidler.

Står alt ifra positive til det negative med rusmidlene, hvordan de skal tilberedes\brukes, guider som tar opp hvordan rusmidlene fungerer og hvordan man skal ta de på en trygg måte, linker til undersøkelser, risikoer, osv.

 

Viss skoler osv hadde hatt en litt mer realistisk holdning til ulovlige rusmidler så tror jeg det hadde slått ut mer positivt en systemet som blir brukt i dag gjør.

Hadde man lært personer om risikoer,virkning og hvordan det fungerer så hadde folk blitt litt mer opplyste, og jeg tror ikke at flere ville prøvd ulovlige stoffer viss man hadde gjort det på denne måten.

Det hadde ihvertfall hvert mye bedre enn å si at alt fra hasj til heroin er like farlig og samme virkning osv.

Slik er det i realiteten ikke, alle stoffene har forskjellige egenskaper og risikoer. Noen er relativt trygge andre er mer risikofulle. Uansett så er mye av det som blir sagt om rusmidler på skoler osv feil eller en MEGET tynn versjon av sannheten.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan en side som er mot rus/stoff gi ut guider på rusmidler og hvordan effekt de har?

 

 

Det heter da Landsforbundet Mot Stoffmisbruk, ikke Landsforbundet Mot Stoffbruk.

 

Uansett virker det som en veldig useriøs side. De har ikke referanser til noen av påstandene de kommer med, og det er fryktelig rotete. Da kan man begynne å tvile på hvor korrekt informasjonen er.

Lenke til kommentar
Utrolig useriøs, de blander sammen LSD, Ecstasy og sopp en og samme side.

9583178[/snapback]

At LSD, Meskalin og sopp står på samme side er ikke noe rart, da de alle er hallusinogener som er kjemisk nært beslektet. Virkestoffet i ecstasy, MDMA, er imidlertid et psykadelisk amfetamin, med en helt annen kjemi og helt andre virkninger.

 

LMS og andre liknende organisasjoner er stort sett veldig useriøse. De ser på alle stoffer som narkotika, og regner alt for å være fanden selv. LMS prøver her å gi litt skikkelig objektiv informasjon, men det skinner så utrolig godt gjennom at de ikke aner hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt om cannabis på motstoff.no vil jeg bare si at en god del av det de har skrevet om stoffet faktisk er korrekt i forhold til mine egene observasjoner igjennom 3 år med bruk (og litt misbruk).

 

Når det kommer til plager som kan oppstå senere i livet er det sagt og skrevet mye forskjellig fra mange forskjellige hold, så her synst jeg landsforbundet mot rusmisbruk burde ta seg selv i nakken å legge alle fakta på bordet og ikke bare de fakta som er til fordel for deres sak.

Lenke til kommentar
...men dere drikker sikkert alkohol hver helg likevel?

9648506[/snapback]

Nei. Tar avstand fra gift.

9648753[/snapback]

Da aksepterer jeg ditt synspunkt, men gift? Mener du at legemidler er gift også, da? Det er ikke noe kjemisk eller biologisk skille mellom legemidler og rusmidler, skillet kommer av at rusmidler gjerne er klassifisert som narkotika.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
...men dere drikker sikkert alkohol hver helg likevel?

9648506[/snapback]

Nei. Tar avstand fra gift.

9648753[/snapback]

Da aksepterer jeg ditt synspunkt, men gift? Mener du at legemidler er gift også, da? Det er ikke noe kjemisk eller biologisk skille mellom legemidler og rusmidler, skillet kommer av at rusmidler gjerne er klassifisert som narkotika.

9650405[/snapback]

 

 

Grunnen til at heroin hasj og alt av de stoffene blir kalt "narkotika", er jo pågrunn av at man misbruker det.

 

Men nå tenkte jeg mest på Alkohol når jeg mente gift. Men begge deler er gift, pågrunn av at det ødelegger deg både innvendig og utvendig. Overdose f.eks.

 

Legemidler derimot, som blir gitt i tilpasset doser, vil jeg og påstå blir kalt gift, men når man ligger der for døden, av aids eller hiv eller hva enn det måtte være, så er det jo bedre og lindre smertene der og da, enn og lide med store smerter.

 

 

Største utbyttet av ordet "gift" kommer når man er rusa...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
...men dere drikker sikkert alkohol hver helg likevel?

9648506[/snapback]

Nei. Tar avstand fra gift.

9648753[/snapback]

Da aksepterer jeg ditt synspunkt, men gift? Mener du at legemidler er gift også, da? Det er ikke noe kjemisk eller biologisk skille mellom legemidler og rusmidler, skillet kommer av at rusmidler gjerne er klassifisert som narkotika.

9650405[/snapback]

 

Grunnen til at heroin hasj og alt av de stoffene blir kalt "narkotika", er jo pågrunn av at man misbruker det.

 

Men nå tenkte jeg mest på Alkohol når jeg mente gift. Men begge deler er gift, pågrunn av at det ødelegger deg både innvendig og utvendig. Overdose f.eks.

 

Legemidler derimot, som blir gitt i tilpasset doser, vil jeg og påstå blir kalt gift, men når man ligger der for døden, av aids eller hiv eller hva enn det måtte være, så er det jo bedre og lindre smertene der og da, enn og lide med store smerter.

 

 

Største utbyttet av ordet "gift" kommer når man er rusa...

9650445[/snapback]

 

trenger ikke ødelegge deg invendig eller utvendig om man bruker det med måte..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
...men dere drikker sikkert alkohol hver helg likevel?

9648506[/snapback]

Nei. Tar avstand fra gift.

9648753[/snapback]

Da aksepterer jeg ditt synspunkt, men gift? Mener du at legemidler er gift også, da? Det er ikke noe kjemisk eller biologisk skille mellom legemidler og rusmidler, skillet kommer av at rusmidler gjerne er klassifisert som narkotika.

9650405[/snapback]

 

Grunnen til at heroin hasj og alt av de stoffene blir kalt "narkotika", er jo pågrunn av at man misbruker det.

 

Men nå tenkte jeg mest på Alkohol når jeg mente gift. Men begge deler er gift, pågrunn av at det ødelegger deg både innvendig og utvendig. Overdose f.eks.

 

Legemidler derimot, som blir gitt i tilpasset doser, vil jeg og påstå blir kalt gift, men når man ligger der for døden, av aids eller hiv eller hva enn det måtte være, så er det jo bedre og lindre smertene der og da, enn og lide med store smerter.

 

 

Største utbyttet av ordet "gift" kommer når man er rusa...

9650445[/snapback]

 

trenger ikke ødelegge deg invendig eller utvendig om man bruker det med måte..

9650513[/snapback]

:rofl:

 

Okeeeeeii... Nå tror jeg at jeg skal takke for meg, i denne tråden. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...