Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den likte jeg ;) Er rimelig fornøyd med min EEE også :))

 

Unnskyld om dette er svart på før, har ikke tid til å lese igjennom 60sider akkurat nåtongue.gif men hva ligger den dyereste versjonen på? og når kommer dette til norge? :o

 

Vel dyreste versjon er vel "8G" som den kalles. Hvor mye den koster er uvisst for meg, men det finner du enkelt ut av ved å søke litt på eBay. Best selgeren er vel "4G" som koster fra 2500-3000 NOK for nå (kjøpt på eBay. Noen kjøper via nettsider fra England og andre land osv).

 

Kommer til landet rundt April måned :)

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

hmm, sånn rent bortsjett fra lagringsplass(??), er det noen merkbare forskjeller på 8g og 4g? tenker da spesielt på ytelse...

kunne godt tenkt meg en slik pc igrunn, utrolig greit å bare legge i sekken :) .

 

Og har du noen anelse om hva prisen blir når den kommer til norge? :p blir den omtrent det samme som det koster å importere nå? eller blir det billigere/dyrere`?

 

på forhånd takk for svar :)

 

edit:

og hva er forskjell på surf og ikke surf?

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar
hmm, sånn rent bortsjett fra lagringsplass(??), er det noen merkbare forskjeller på 8g og 4g? tenker da spesielt på ytelse...
8G leveres med 1GB minne, mens 4G leveres med 512MB. Ellers er de så og si helt like.

 

og hva er forskjell på surf og ikke surf?
Surf = Uten webkamera og 4 cellers 4400 mAh batteri.

Ikke Surf = Med webcamera og har ett 4 cellers 5200 mAh batteri.

 

Du finner det meste av slik info enten hos Asus selv eller på Eeeuser.com sin wiki ;>

Endret av djchange
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noe lignende MacBook Airs sin "Remote Disc"? (programmvare for å instalere programmer fra en pc/mac sin optiske driver over trådløst nettverk til en anen(ble litt rotete)) :roll:

 

hadde vert litt greit:)

Mellom linux maskiner er det ikke noe problem. Du kan faktisk montere en DVD på en remote maskin som om den ligger lokalt om du vil (sjekk punkt 4.12 i signaturen min). For data (slik som på en installasjons-CD) kan du bruke hvilken protokoll du vi for å kjøre det over nett. Hva er det du vil bruke det til da?
Lenke til kommentar
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.474

Du får eksterne brennere også men de pleier å koste mer.

 

Ikke dumt... har noen brennere liggende, og det er jo ikke alltid jeg trenger den. Ikke like sexy som en slim ekstern DVD brenner, men hvis den bare fungerer på min eee out of the box så er den jo genial :)

Den er jo hverken sexy eller transportabel men den er nesten genial for midlertidig tilkobling av whatever. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes noe lignende MacBook Airs sin "Remote Disc"? (programmvare for å instalere programmer fra en pc/mac sin optiske driver over trådløst nettverk til en anen(ble litt rotete)) :roll:

 

hadde vert litt greit:)

Mellom linux maskiner er det ikke noe problem. Du kan faktisk montere en DVD på en remote maskin som om den ligger lokalt om du vil (sjekk punkt 4.12 i signaturen min). For data (slik som på en installasjons-CD) kan du bruke hvilken protokoll du vi for å kjøre det over nett. Hva er det du vil bruke det til da?

 

Takk for svar! Har egentlig verken eee eller noen anen maskin med linux, men ønsker meg veldig :dribble:

 

tenker mest på å bruke for instalasjon av programmer som kommer på cd, så jeg slipper å fikle med minnepenn;)Er det et alternaltiv å buke en sånn "high-speed-usb-link" eller hva det heter?

 

ps: ser det står i signaturen din at du ikke vet om noe som funker i windows, men du har vel ikke kommet over noe senere? Noen andre som vet om noen alternaltiver?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål, som muligens er stilt før, men er så hinsides lang denne tråden.

 

Hvis jeg bestiller en Eee fra utlandet har den jo ikke æøå-tastene, men vil det være taster plassert på samme sted som har samme funksjon?

 

Er kanskje en bagatell for noen, men dette er det eneste som hindrer meg i å kjøpe en Eee. Hvis det er taster som jeg kan trykke på for å skrive de norske bokstavene, kjøper jeg ganske enkelt bare klistremerker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...