Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt for mange sider for lese, men, Hvordan er det og legge inn Windows XP på en som kommer med Linux?

 

(en vennine har kjøpt Acer sin liknende sak, får den på lørdag, er det bare og legge inn windows på den også? )

 

Har en Eeepc 900 var bare tut og kjør her koble til ektern usb cd/dvdrom og starte XP install

bare å slette linux partisjonene som ligger der (slett bios partisjon også) eller blir det missing ntlr på reboot

Lenke til kommentar
Til dere som har kjøpt EEE 900 16GB :

 

Maskinen skinner virkelig med eeebuntu :yes:

 

Har tatt i bruk eeebuntu standard :

 

http://www.eeebuntu.org

 

Litt småfix må påregnes etter installasjon, men maskinen blir rask og elegant etterpå... Alt virker: webcam, wifi, lyd, fn-taster osv. Compiz med "kube" fungerer glimrende.

 

Boot tid er 40 sekunder til login og totalt 1:05 til desktop med wifi koblet til.

 

Synes litt synd på de som møter Linux for første gang gjennom EEE - Xandros.

 

Er ellers kjempefornøyd med maskinen. Synes ikke den virker spesielt treg ved lagring heller.

Stilig! Regner med Ubuntu kommer skreddersydd til flere bærbare i mikroklassen etter hvert.

Lenke til kommentar
Har tenkt å bestille en 901 fra England nå(clove.co.uk), men lurer på en ting først; Siden Asus har sånn global warranty på bærbare PCer, teller det for EEE også, og i tilfellet, vet noen hvor lang tid den varer?

 

Litt lame å svare seg selv, men allikevel...

Jeg snakket med asus i dag, og EEE har bare lokal garanti. Det vil si at, hvis du bestiller fra England, må du sende den til England hvis den blir ødelagt. Ganske kjipt, da det koster en del hundrelapper for frakt...

 

Jaja, jeg får vel bare vente til den kommer i salg her i Norge...

Lenke til kommentar
Fikk endelig min eee 1000 :D, etter litt problemer i tollen.

:(

Har nå lekt meg litt med xandros, men jeg må si jeg er litt skuffet.

 

Til vanlige ting som surfing, epost lesing osv. var xandros mer enn godt nok, men for de som vil ha noe mer og bruker advance mode, så ser det ut some en dårlig etterligning av windows. :/

 

Nei, er nok like greit å bare instalere ubuntu med en gang.

 

Hvis du skal legge inn Ubuntu, ta en titt på dette scriptet som automatisk vil gjøre Ubuntu fullstendig eee kompatibel.

 

atlef.

 

Står at det enda ikke er testet på eee 900.

 

The eeePC 900 is untested. So, if you want to collaborate please test the script and fill any bug report.
Lenke til kommentar
Gjør som feilmeldingen sier da vel. Sleng opp en terminal og gjør:

sudo apt-get --fix-missing update

Kan være du har slått av maskinen mens den holdt på med noen pakker over nett.

 

Det har jeg selvfølgelig gjort. Men uten resultat. får faktisk ikke innstallert oppdateringen. Føler det er en smule irriterende. Andre som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Hvordan uttalse Eee? iii? eller bare lang (norsk) i?

"E PC" skal det uttales. ("I pisi" på engelsk og "e pese" på norsk) :)

 

Til de som har en EEE 1000:

Er tastaturet så slaskete som enkelte tester kan tyde på?

Jeg er veldig fornøyd med tastaturet hvertfall. Størrelsen er vel 95% i forhold til et vanlig tastatur og det kjenner overhodet ikke ut som en billigløsning.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Fikk nettopp "melding om ankommet ufortollet sending" i posten. Må sende tollen fødselsnummeret mitt før de sender pakken videre. Er dette vanlig praksis? Den har jo ligget i tollen en hel arbeidsuke før jeg får dette brevet! Jaja, blir vel mer 2 ukers sendingstid for meg dette da...

Hvis det ikke har vært foretatt noen fortollinger på deg tidligere hender de gjør det slik når verdien på en pakke er ganske høy (over 1.000 kr).

Desverre er UPS og DHL en av de få som leverer pakker kjapt, da de har ganske bra levering også i Norge. Såvidt jeg vet blir så og si alt annet tatt over av Posten og da blir det ikke prioritert som ekspress lenger.

Lenke til kommentar

Virker som de ekstra 70 kr er verdt det da ja. Bestilte min 1000 linux sent på onsdags kveld. Den kom til oslo klokken 7.30 i dag

 

August 21, 2008

 

14:21

Southampton - UK Shipment picked up

August 21, 2008

 

16:42

Southampton - UK Departing origin

August 21, 2008

 

20:26

Southampton - UK Departed from DHL facility in Southampton - UK

August 21, 2008

 

22:49

East Midlands - UK Arrived at DHL facility in East Midlands - UK

August 22, 2008

 

02:05

East Midlands - UK Departed from DHL facility in East Midlands - UK

August 22, 2008

 

06:08

Copenhagen - Denmark Departed from DHL facility in Copenhagen - Denmark

August 22, 2008

 

06:08

Copenhagen - Denmark Transferred through Copenhagen - Denmark

August 22, 2008

 

07:26

Oslo - Norway Arrived at DHL facility in Oslo - Norway

August 22, 2008

 

07:37

Oslo - Norway Clearance processing complete at Oslo - Norway

August 22, 2008

 

07:37

Oslo - Norway Processed for clearance at Oslo - Norway

August 22, 2008

 

09:02

Oslo - Norway Departed from DHL facility in Oslo - Norway

August 22, 2008

 

09:19

Oslo - Norway Arrived at DHL facility

 

Betyr prossesed for clearance at den har gått igjennom toll?

Endret av Androish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...