Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Men det er klart at hvis Asus eee skal være konkurransedyktig i Norge fremover så må de få fingeren ut og snart begynne og selge. Nå kommer Acer, HP, Dell snart og da kan Asus eee miste mange kunder. Ut av markedet idag, så kan jeg kun tro at det er grunnet for lite maskiner hos Asus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er klart at hvis Asus eee skal være konkurransedyktig i Norge fremover så må de få fingeren ut og snart begynne og selge. Nå kommer Acer, HP, Dell snart og da kan Asus eee miste mange kunder. Ut av markedet idag, så kan jeg kun tro at det er grunnet for lite maskiner hos Asus.

 

Vel det finnes en rekke norske butikker som har Asus Eee 900 med leveringstider om rundt 14 dager så jeg skjønner strengt tatt ikke hva du snakker om. De andre produsentenes sine netbooks kommer sansynligvis ikke noe tidligere....

Lenke til kommentar
Men det er klart at hvis Asus eee skal være konkurransedyktig i Norge fremover så må de få fingeren ut og snart begynne og selge. Nå kommer Acer, HP, Dell snart og da kan Asus eee miste mange kunder. Ut av markedet idag, så kan jeg kun tro at det er grunnet for lite maskiner hos Asus.

 

Vel det finnes en rekke norske butikker som har Asus Eee 900 med leveringstider om rundt 14 dager så jeg skjønner strengt tatt ikke hva du snakker om. De andre produsentenes sine netbooks kommer sansynligvis ikke noe tidligere....

Nermeste jeg har funnet er leveringstid på 5 uker.

Lenke til kommentar
Skriver dette pa en 900 fra england, derfor de manglende norske vokalene.

 

på første post i tråden er det forklart hvordan du skal få norske bokstaver. bare et tips ;-)

 

nå har jeg forresten fått final fantasy viii til å kjøre. helt nydelig!

 

et spørsmål: ofte så vises ikke de norske særbokstavene korrekt på min eee. eksempelvis når jeg har norske undertekster til filmer i srt/sub/txt format, så vises bare et hvitt spørsmålstegn på svart bakgrunn (�) istedet for æ,ø,å, samt andre bokstaver med omlyd. dette ser jeg også i bookmarks'ene mine. noen som vet om dette kan fikses?

Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri svar på denne:

 

Slutten av juni skriver ebay selgere som kan forhåndsbestille for deg ;)

Navn? Link?

(Helst noen av de som andre har hatt positiv erfaring med)

 

Vurderer en slik maskin, men er usikker på 900 fra komplett eller dra inn en 901 fra utlandet. Bedre batteritid frister, men det er litt avhengig av hvor mye dyrere det blir.

Lenke til kommentar

Jo.. Søk på EEE 901 og du får opp mange som skriver at de har den inne! inkl. inetbros som mange her har kjøpt 701 og 900 av! Min kommenater var uansett rettet mot han som skrev over deg!

 

Uansett, hvis denne skal koste ca 3500kr i Norge så er den dyrere å kjøpe fra USA!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Test av EEE 901 gjort av IDG/PcWorld.no

 

http://www.idg.no/pcworld/article100962.ece

 

Full score 6/6!

Morsomt. Nå synes vel jeg karakteren best ville passet på linuxutgaven. Denne kommentaren alene burde trekt ned et poeng:
Selv om pc-en kom levert med Windows XP fikk vi ikke kjørt testprogrammet Mobilmark2007 på grunn av for lite diskplass.
spesielt når vi ser den sammen med denne kommentaren:
Sammen med XP Home-lisensen får du med kontorstøtteprogrammet Star Office fra Sun og Works-pakken fra Microsoft. Det er også forhåndsinstallert Skype Messenger, ulike Windows Live-tjenester og WinDVD for filmavspilling.

 

Utover dette er det ingen ekstraprogrammer som antivirus eller spill som vi finner hos Linux-varianten..

Uansett hvilket OS du ønsker er altså linux varianten med vesentlig større lagring å foretrekke, så får dere som vil ha XP skaffe og installere denne selv. Litt synd at de ikke selger XP varianten med linux, da ville prisen dumpet under 3.000,-
Lenke til kommentar
Nermeste jeg har funnet er leveringstid på 5 uker.

 

Komplett har ubekreftet 9. Juli, tror ikke man kan regne med å få Aspire one eller MSI wind før det, sistnevnte er ikke levert i noe land enda en gang.

Den datoen er ubekreftet. Og den største tabben jeg har gjort er å stole på ubekreftede datoer.

Lenke til kommentar

Kan man endre tastatur-layout på xp versjonen like enkelt som på linux. Når jeg sitter på andre maskiner med xp er det jo ikke noe problem å endre layout på tasturet til f.eks. engelsk, men vil norsk layout være tilgjengelig fra en engelsk maskin. I såfall er det jo bare å kjøpe noen klistremerker :)

Lenke til kommentar
Kan man endre tastatur-layout på xp versjonen like enkelt som på linux. Når jeg sitter på andre maskiner med xp er det jo ikke noe problem å endre layout på tasturet til f.eks. engelsk, men vil norsk layout være tilgjengelig fra en engelsk maskin. I såfall er det jo bare å kjøpe noen klistremerker :)

Det er bare å kjøpe noen klistremerker, ja. Språket på tastaturet er det ikke noe problem å forandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...