Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor Asus eee er akutell på markedet ennå, når hp 2133 har kommet! Den er jo mye bedre. Jeg kjøpte meg en asus eee med en gang den kom ut i USA, og nå vurderer jeg en HP 2133. Jeg kan ikke se de fordelene asus eee har i forhold til hp maskinen? Noen som kan forklare? (Nå tenker jeg ikke på pris, fordi det er såpass liten forskjell)

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Asus eee er akutell på markedet ennå, når hp 2133 har kommet! Den er jo mye bedre. Jeg kjøpte meg en asus eee med en gang den kom ut i USA, og nå vurderer jeg en HP 2133. Jeg kan ikke se de fordelene asus eee har i forhold til hp maskinen? Noen som kan forklare? (Nå tenker jeg ikke på pris, fordi det er såpass liten forskjell)

Er mer enn dobbel pris liten forskjell?

ref: prisguide.no

Endret av Androish
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Asus eee er akutell på markedet ennå, når hp 2133 har kommet! Den er jo mye bedre. Jeg kjøpte meg en asus eee med en gang den kom ut i USA, og nå vurderer jeg en HP 2133. Jeg kan ikke se de fordelene asus eee har i forhold til hp maskinen? Noen som kan forklare? (Nå tenker jeg ikke på pris, fordi det er såpass liten forskjell)

 

 

Og jeg skjønner ikke helt at du kan poste dette i en tråd hvor de fleste er eee fans, har en eee eller har lyst på en eee, grunnen til at eee er mer aktuell er nok pris, batteri og at den var først av alle, det er også genialt med SSD disker, selv om de ikke er så store, men ærlig talt, man kjøper ikke en sånn liten pc for å spille eller se på film på, så hd størrelsen betyr ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Asus eee er akutell på markedet ennå, når hp 2133 har kommet! Den er jo mye bedre. Jeg kjøpte meg en asus eee med en gang den kom ut i USA, og nå vurderer jeg en HP 2133. Jeg kan ikke se de fordelene asus eee har i forhold til hp maskinen? Noen som kan forklare? (Nå tenker jeg ikke på pris, fordi det er såpass liten forskjell)

 

men ærlig talt, man kjøper ikke en sånn liten pc for å spille eller se på film på, så hd størrelsen betyr ikke noe særlig.

 

Der tror jeg ikke alle er helt enig med deg! Tror nok mange kjøper disse små maskinene, fordi de er perfekte til å ha med på reise foreksempel. Sitte på flytet å se på film, bilder osv.

Lenke til kommentar
Når kommer Eee 1000 ?

Hører den jkører med atom cpu og har bedre tastatur :)

Pris da?

 

 

Nå ser jeg at Eee 1000 begynner å komme ut på ebay. Pris, rundt 900 dollar.

 

Specifications

Operating System

 

Genuine Windows® XP Home

Display

 

10"

Intel CPU & Chipset

 

Intel Atom

Memory

 

1GB (DDR2)

Wireless Data Network

 

WLAN: 802.11 n

Bluetooth: YES

Storage

 

HDD 80GB ( Genuine Windows® XP Home)

Camera

 

1.3M Pixel

Audio

 

Dolby Sound Room Certified

Stereo speaker

Digital Array Mic

Battery

 

6 Cells, 3.2 ~ 7 hrs*

 

*Actual battery life is subject to normal usage and configuration as well as model type

Weight

 

1.45kg

Infusion

 

Sakura, Sweet Pea, Urban Metropolis, White Peony, Pearl White, Fine Ebony

Lenke til kommentar

Stilig, stilig.. trodde ikke eee 1000 kom ut før om en stund jeg, så det var jo gledelige nyheter :) Eneste som er kjipt er jo at den(mest sannsynlig) ikke er sluppet i USA ennå siden de som har den kun har den med engelske taster og kinesiske symboler.. Er vel kanskje ikke noe big deal, men den ser jo fort mye bedre ut uten de kinesiske symbolene..

 

Men, n-draft kortet er et stort pluss! Nå gjenstår det bare å velge mellom denne og MSI Wind! ;)

Lenke til kommentar
Hallois!

 

Vurderer å skaffe meg en Asus Eee, og da selvsagt den "store"-utgaven (8.9" skjerm).

Denne altså, men lurer litt angående utstyret på den.

- Har den virkelig SSD harddisk? Størelse (16 Gb?).

- Hvilken CPU sitter i den? Det er vell ikke Atom-CPU.

Den som du har linket til(900) er ikke den siste modellen(901) som kjører Atom-prosessor.

Fordeler:

Omtrente like rask, men mindre strømforbruk.

Større batteri (Holder vistnok i 5-8 timer før man må lade opp igjen)

 

Det så en stund ut som om Komplett skulle få 901, men nå ser jeg at de har satt typen til 900.

Lenke til kommentar
Det så en stund ut som om Komplett skulle få 901, men nå ser jeg at de har satt typen til 900.

 

Fikk denne fra komplett:

 

Hei,

 

Vi får den muligens inn i Juli, men kan ikke bekrefte det dessverre.

 

>

> Ser dere har eee 900 på vei inn. Får dere eee 901 inn i juli?

 

Er lov å håpe. Norsk tastatur og kjøpsrettighetene vi har her er å foretrekke : ]

Lenke til kommentar

Vææ, Im confused!

Skal kjøpe meg en av disse Mini pc'ene denne måndten, men er ikke sikker på hvem jeg skal velge.

 

-Asus Eee 900

-Asus Eee 901 (NÅR kommer denne ut i Norge?)

-Acer Aspire One (Eee 901 over den, blant annet på grunn av bedre batteri)

 

Har mest lyst på Eee 901 på grunn av godt batteri og Atom prossesor. Men hvor mye vil det beistet koste?

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar
Vææ, Im confused!

Skal kjøpe meg en av disse Mini pc'ene denne måndten, men er ikke sikker på hvem jeg skal velge.

 

-Asus Eee 900

-Asus Eee 901 (NÅR kommer denne ut i Norge?)

-Acer Aspire One (Eee 901 over den, blant annet på grunn av bedre batteri)

 

Har mest lyst på Eee 901 på grunn av godt batteri og Atom prossesor. Men hvor mye vil det beistet koste?

Oi, den Eee 901 så utrolig mye mer fristende ut! :)

Hvis jeg skal anta pris, så vil jeg tippe i underkant av 2800 kroner. Mye pga prissettingen til Asus (billig altså).

Men tror neppe Atom er mye bedre CPU enn ULV. Synes 10 watt (som ULV'n kan produsere Max) er lite og neppe har noe varmeproblemer. Men 2.5 Watt som Atom'n kan produsere max, er selvsagt ingen bakdel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...