Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg endelig fått sett Asus eee 1000h live, og jeg er imponert!

Var hos en kompis som har kjøpt jeg seg denne, og må si jeg ble forelsket i denne lillemaskinen!

 

Jeg har tidligere testet eldre eee modeller, og HP 2133 (Den lille ultraportale som hp har kommet med)

 

Jeg må si at Asus eee 1000h er noe for seg selv! Lekker utseende, kombinert med god maskinvare.Skjermen er 10" noe som er perfekt, når det er en liten reise pc. Det er sykt god batteritid på den, og det er en helt genial ting asus har lagd slik at man kan velge hvor mye strøm den skal trekke. "Power saving", "Auto High Perfomance", "Super performance", "High Performance".

 

Tastene var også meget behagelig, og den var ganske tynn.

 

Anbefales på det sterkeste til de som vurderer denne!

Lenke til kommentar

indahla: Han kjøpte den fra Hond Kong. Prisen var rundt 4000 ,- NOK. Det er amerikansk tastatur, med små kinesiske tegn.

 

vhordnes: Det er en knapp over selve tastaturet man trykker på for å velge strømsparing osv. Hvorfor i huleste innstallere Vista på den? Hvilken fordeler har vista på denn type maskin?

Lenke til kommentar

Fikk idag tatt på en Asus EEE, på en Expertbutikk i Gøteborg. Skal ha meg en slik!

 

Fantastisk å ta på, søt og sjarmerende, liten og lett. Skjermen funket helt fint til "word" som jeg testet. Tastaturet var overraskende fint å skrive på.

 

Dessverre var det en versjon med Celeron og kun 512 MB ram... Så det ble ikke noe kjøp på meg idag. Virker som det kun er Celeronversjonen som er kommet til Sverige.

Lenke til kommentar

Noen som har bilder med en sammenligning av både 901 og 1000/1000h ?

 

Har bestilt 901, men er blitt ganske usikker nå i ettertid. Skal ha den minst mulig, og trodde 1000 ble for stor for meg, men egentlig har jeg ingen anelse hvor mye større den egentlig er..

Lenke til kommentar
vhordnes: Det er en knapp over selve tastaturet man trykker på for å velge strømsparing osv. Hvorfor i huleste innstallere Vista på den? Hvilken fordeler har vista på denn type maskin?

Jeg liker Vista bedre, synes det er mer koselig.. :p

 

Hvordan tror dere jeg kan få tak i drivere til Vista?

Lenke til kommentar

Har sett litt på dette: http://www.johntp.com/2007/04/24/how-to-ma...ook-like-vista/

 

Er det et bedre alternativ enn vista? For egentlig er det bare vista looket jeg liker, selve systemet liker jeg xp bedre :)

 

Vil den gjøre systemet mer ustabilt, og vil sidebar gadgets funke å laste inn som i vista?

 

Når jeg får asus eee min, er jo den med xp home. Tror dere den kjøre Pro fint?

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar

Var mye sånn Window Update, og en del sikkerthets greier.. Var en fyr som hadde laget liste om hva som burde bort, og jeg fjernet det meste. Husker ikke helt hvor stor ISO filen ble, men var noen 100MB mindre enn før.

 

Nei, man bruker to fingre for å scrolle.

Endret av LasVeggis
Lenke til kommentar

Siste fra PS.no:

 

Mitt sprøsmål:

"Jeg fikk nå en oppdatert ordrebekreftelse for Asus EEE 900 Hvit, bekreftet 22/7. Vet dere noe om hvor sikker denne datoen er? Har dere event noen informasjon om denne eller Acer Aspire One kommer først?"

 

Svar fra PS.no:

"Denne datoen skal være bankers den, asus eee skal komme først etter hva jeg kan se. Vi har forhandlet med asus om denne datoen så så fremt ikke noe skjer med lasten skal den komme til oss denne datoen."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...