Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

oh snap.. Bestilte du fra Hong Kong eller Tawain? Isåfall når bestilte du den?

Taiwan mener jeg. Satser på at alt går bra, men er mellomfornøyd med selger artious. Jeg var veldig gira på svart 901 og det hadde ikke inetbros liggende ute som auksjon (jeg var muligens dum som ikke spurte). Brukte Buy now den 30. juni, men fikk ikke noe kontakt med selger før 3. juli. De ser ut til å ha sendt 4. juli.

Jeg ser jo at selgeren har fått gode tilbakemeldinger fra mange andre som har kjøpt av han.

 

Så nå er det å gå å vente på at tull-vesenet gjør seg ferdig...

"Customs inspection Jul/07/2008 08:56 OSLO NORWAY"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åååå når dette kitet blir tilgjengelig:

 

http://jkkmobile.blogspot.com/2008/07/asus...uch-screen.html

 

 

skal jeg bestille meg en 901...

 

Hva skal du med touchscreen på en vanlig laptop, jeg ville anbefalle deg å faktisk prøve de bevegelsene du bruker for å kunne benytte en touchscreen på en vanlig laptop. Det er rett og slett helt poengløst, på grunn av anstrengelsen får man senebetenelse i skuldra allerede etter svært lite bruk det å holde armen oppe i luften å bevege den på en horisontal skjerm er det samme som å be om belastningskader.

Lenke til kommentar
Hva skal du med touchscreen på en vanlig laptop, jeg ville anbefalle deg å faktisk prøve de bevegelsene du bruker for å kunne benytte en touchscreen på en vanlig laptop. Det er rett og slett helt poengløst, på grunn av anstrengelsen får man senebetenelse i skuldra allerede etter svært lite bruk det å holde armen oppe i luften å bevege den på en horisontal skjerm er det samme som å be om belastningskader.

 

Vet ikke om du har lagt merke til det, men de fleste butikker osv. bruker et touchbasert kassa-system. Så ser ikke helt hvor den "be om belastningskader" kommer fra. Touch-skjerm er utrolig kjekt å ha... men går det ikke ann å bruke den samme touch-skjermen som ble linket tidligere her på 901 også? er jo samme skjermstørrelse. Eller er jeg helt på jordet nå... :S

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har lagt merke til det, men de fleste butikker osv. bruker et touchbasert kassa-system. Så ser ikke helt hvor den "be om belastningskader" kommer fra. Touch-skjerm er utrolig kjekt å ha... men går det ikke ann å bruke den samme touch-skjermen som ble linket tidligere her på 901 også? er jo samme skjermstørrelse. Eller er jeg helt på jordet nå... :S

 

Det er noe helt annet, å trykke på menyer med ferdig valg slik som er naturlig i en butikk situasjon. Det faktum at 80 % av dem som bruker data i arbeidet allerede har musearm, er vel et godt nok argument for at det ikke er noen god ide å påføre databrukere større statiske belastninger. Touchscreen kan helt klart være nyttig men til en bærbar PC som ikke er tablet så er det først og fremst en gimmick og ikke et nyttig verktøy. Ganske enkelte fordi man allerede har hendene på tastaturet, og man flytter musepekeren raskere og mer presist med touchpaden. Det er neppe særlig hensiktmessig å løfte handen opp til skjermen hvis man skal gjøre et valg.

 

På systemer som billetvalg, museum, kjøp salg osv, er det derimot svært hensiktsmessig med Touchscreen. Midt opp i teknologi hysteriet, går det ann å se litt funksjonelt på ting også....

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på å stå og sitte, ved bruk av laptop sitter man som regel, og i feks. en klesbutikk står man. Dessuten er bruken der delt opp i mange korte perioder....det er en grunn til at man ikke har touchscreen i dagligvarebutikkene.

Lenke til kommentar
Hva skal du med touchscreen på en vanlig laptop, jeg ville anbefalle deg å faktisk prøve de bevegelsene du bruker for å kunne benytte en touchscreen på en vanlig laptop. Det er rett og slett helt poengløst, på grunn av anstrengelsen får man senebetenelse i skuldra allerede etter svært lite bruk det å holde armen oppe i luften å bevege den på en horisontal skjerm er det samme som å be om belastningskader.

 

enig i påstanden når det gjelder vanlig laptop, men dette er jo ikke en vanlig laptop. det er en liten fnutt av en maskin som du kan sitte med i fanget i en sofa og surfe litt på nettet. til slikt bruk ser jeg for meg at en touchscreen kan være kjekt å ha. i tillegg koster jo disse touchscreen-kitene nesten ingenting.

 

langvarig kontorbruk er ikke denne maskinen laget for, den har for liten skjerm, oppløsning og tastatur.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt 667 mhz :O 1000H btw

 

 

Veldig godt valg!

Hvordan det? Eller var det ironi?

 

 

EDIT: Jeg har planer om å installere XP Pro Norsk når jeg får den. Men driver, hvor finner jeg de? (har funnet intel sine, men f.eks webcamet?)

Endret av vhordnes
Lenke til kommentar

Noen som aner når 901 vil komme til Norge? Eller om den i det hele tatt vil?

Hvis en skulle tro at den ikke skulle komme til Norge, hvor kan jeg da få bestillt den ifra?

 

Asus lanserer nå også 904/905, og det kan fase ut 901 tenker jeg. Med tanke på at det er lite av Atom prosessorer, derfor har de jo byttet ut Atom med Celeron i 904/905.

Lenke til kommentar

Om den blir stoppet i tollen så har du jo papirene i orden, regner jeg med, så da går det fint.

 

Om du er en av de som bryter norsk lov (noe som Tek.no/Diskusjon.no godkjenner ved å la slik prat florere her inne) og har fått sender til å sette ned verdi og merke den som gave, så kan det hende at tollerene tar seg bryet med å verdivurdere den og sende deg en liten regning om de føler for det akkurat den dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...