Gå til innhold

- K850i-bildene var falske


Anbefalte innlegg

Men det var vel det de mente å gjøre også, bare at de glemte å skrive at bildene var en illustrasjon? Snakk om storm i et vannglass!

9542265[/snapback]

 

De skrev på den tyske nettsiden at bildene var tatt med K850i, de glemte ikke å skrive at bildene var ment som illustrasjon.

9542326[/snapback]

 

Og hva mener du hadde vært passelig straff for en sådan forbrytelse? Offentlig gapestokk med påfølgende halshogging av den/de ansvarlige? Dette er en storm i et vannglass, og er en fillesak.

9542406[/snapback]

 

Offentlig gapestokk i media er en passende straff. Og det får de.

 

Det er snakk om tillit, hvis du mener at falsk markedsføring er greit så får det være din sak. Og om du syntes det er en fillesak, helt ok. Vi trenger ikke være enig.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og forøvrig poe, jeg er litt overrasket over at en slik negativ holdning mot å få frem at en mobilprodudsent har gjort feil kommer fra deg. Du har fremstått som en forkjemper om å dra Nokia gjennom en offentlig gapestokk med deres problem med eksploderende batteri. Så skjer det noe negativt med Sony Ericsson og det er en fillesak hvor du peker til usaklige argument om halshogging o.l.

Lenke til kommentar
Og forøvrig poe, jeg er litt overrasket over at en slik negativ holdning mot å få frem at en mobilprodudsent har gjort feil kommer fra deg. Du har fremstått som en forkjemper om å dra Nokia gjennom en offentlig gapestokk med deres problem med eksploderende batteri. Så skjer det noe negativt med Sony Ericsson og det er en fillesak hvor du peker til usaklige argument om halshogging o.l.

9542524[/snapback]

 

At et batteri eksploderer og fysisk skader noen kan da ikke sammenlignes med at SE har utelatt å informere om at bilder var kun for illustrasjon av kapasiteten? Og dessuten er det ikke bare Nokia som har batterier som eksploderer. Det trodde jeg du hadde fått med deg.

Gapestokk og halshogging var selvfølgelig ironisk ment, for å sette ting litt i perspektiv. Jeg synes det er positivt at SE innrømmer feilen og ber om unnskyldning. Hadde bare flere mobilprodusenter vært like hederlig i sin omgang med potensielle kunder...

Lenke til kommentar

Jeg er enig med Poe på denne. Å sammenligne med batterier som eksploderer og skader mennesker er litt drøyt. Denne saken fortjener ikke no mer "straff" enn den oppmerksomheten den har fått. Og hvis folk virkelig føler seg så støtt over dette som det kan virke som, så har de muligens litt få ting i livet å ergre seg over.

Lenke til kommentar
Og forøvrig poe, jeg er litt overrasket over at en slik negativ holdning mot å få frem at en mobilprodudsent har gjort feil kommer fra deg. Du har fremstått som en forkjemper om å dra Nokia gjennom en offentlig gapestokk med deres problem med eksploderende batteri. Så skjer det noe negativt med Sony Ericsson og det er en fillesak hvor du peker til usaklige argument om halshogging o.l.

9542524[/snapback]

 

At et batteri eksploderer og fysisk skader noen kan da ikke sammenlignes med at SE har utelatt å informere om at bilder var kun for illustrasjon av kapasiteten? Og dessuten er det ikke bare Nokia som har batterier som eksploderer. Det trodde jeg du hadde fått med deg.

Gapestokk og halshogging var selvfølgelig ironisk ment, for å sette ting litt i perspektiv. Jeg synes det er positivt at SE innrømmer feilen og ber om unnskyldning. Hadde bare flere mobilprodusenter vært like hederlig i sin omgang med potensielle kunder...

9543344[/snapback]

 

Jeg er med deg Poe jeg også. Å gjøre feil er en ting, særlig på en nettside, det er ille. Men unnskylder de seg så er det i alle fall innrømt. Men at batterier eksploderer, folk har dødd av det tross alt da, litt annen sak da.

 

A worker using electric welding equipment in Gansu Province died recently due to a mobile phone battery explosion, a local newspaper reported Tuesday. The deceased, Xiao Jinpeng, was a 22-year old welding technician at the Yingpan iron smelting plant in Shuangcheng town, in Gansu Province 's county of Jinta , according to a report in the Lanzhou Morning Post .

 

At midday on June 19, an unusually warm day, Xiao's mobile phone exploded in his chest pocket while he was welding. He was immediately rushed to hospital, but died later despite all rescue efforts.

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
Noen her som ikke fatter det som sto. K850i er til dags dato bare prototype. Den har bare et 3,2 eller 2mpx kamera. De brukte et kamera med samme antall megapixler for å vise kvaliteten som blir på bildene. For de som leste om lanseringen av K850i i sommer eller vår engang så sa amobil.no dette. Som sagt, bildene var for å illustrere. At kameraet ikke er i mobilen enda, jaja, de må jo ha noe på nettsia, kan ikke ha "Kommer mer snart" helt til i november når mobilen kommer ut og er ferdig liksom.

9542063[/snapback]

 

Men nå er jo ikke antallet millioner piksler det eneste som bestemmer hvor bra et kamera er. F.eks. så har linser og komprimering minst like mye å si. Det er du som blir lurt av SE, som tror at to kameraer gir samme bilder så lenger de har samme antall pixler.

Lenke til kommentar
Noen her som ikke fatter det som sto. K850i er til dags dato bare prototype. Den har bare et 3,2 eller 2mpx kamera. De brukte et kamera med samme antall megapixler for å vise kvaliteten som blir på bildene. For de som leste om lanseringen av K850i i sommer eller vår engang så sa amobil.no dette. Som sagt, bildene var for å illustrere. At kameraet ikke er i mobilen enda, jaja, de må jo ha noe på nettsia, kan ikke ha "Kommer mer snart" helt til i november når mobilen kommer ut og er ferdig liksom.

9542063[/snapback]

 

Men nå er jo ikke antallet millioner piksler det eneste som bestemmer hvor bra et kamera er. F.eks. så har linser og komprimering minst like mye å si. Det er du som blir lurt av SE, som tror at to kameraer gir samme bilder så lenger de har samme antall pixler.

9547862[/snapback]

 

Slik jeg ser det er det ingen som blir lurt da SE har innrømmet feilen. ;)

Men hadde alle mobilprodusenter vært helt sannferdige i sin presentasjon av nye telefoner hadde vi jo ikke hatt bruk for nettsteder som amobil. Da hadde jo enhver test av telefoner vært helt bortkastet. Men alle vil selvfølgelig presentere sitt produkt med best mulig vinkling, så da er det amobil sin oppgave å sjekke om dette faktisk stemmer. Men selvfølgelig forsvare jeg ikke direkte juks.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på å skryte sitt produkt opp i himmelen og vri litt på fakta, og det å bruke et helt annet kamera til å illustrere kapasiteten til kameraet. Nikon d2h har 4.1 megapixler. Skal vi bruke bilder fra dette for å illustrere kapasiteten til Nokia N95, og skrive at du kan forvente bilder som er hakket bedre enn disse med N95, den har tross alt 1 megapixel mer?

Dette holder ikke vann, det er definitivt villedende markedsføring, og utrolig lavmæl av SE. Selvfølgelig innrømmer de feilen, de ble jo ferska!

Lenke til kommentar
Det er stor forskjell på å skryte sitt produkt opp i himmelen og vri litt på fakta, og det å bruke et helt annet kamera til å illustrere kapasiteten til kameraet. Nikon d2h har 4.1 megapixler. Skal vi bruke bilder fra dette for å illustrere kapasiteten til Nokia N95, og skrive at du kan forvente bilder som er hakket bedre enn disse med N95, den har tross alt 1 megapixel mer?

Dette holder ikke vann, det er definitivt villedende markedsføring, og utrolig lavmæl av SE. Selvfølgelig innrømmer de feilen, de ble jo ferska!

9548153[/snapback]

 

Javel. Er det forskjell på illustrasjon av bilder og direkte løgn om batteritid? Der blir jo de aller fleste ferska gang på gang, uten at du svinger sabelen her på forumet. Man kan selvfølgelig vend å vri på fakta slik at de passer ens mening best, slik du prøver å gjøre med illustrasjonen av kamerabruk. Hadde intensjonen til SE vært å direkte forfalske bilder, slik at de ble best mulig, hadde de vel leid inn en proff fotograf, med et profft kamera. Deretter hadde de manipulert bildeinformasjonen slik at de stemmer med data fra telefonen.

Og til slutt. Hvordan kan du vite at ikke eksempelbildene Nokia viser deg er tatt av proffe med profft utstyr? Selvfølgelig kan du ikke vite det...

Lenke til kommentar
Javel. Er det forskjell på illustrasjon av bilder og direkte løgn om batteritid?

9548610[/snapback]

 

Hvordan vet du at det foregår løgn om battertid? Den blir målt under optimale forhold og jeg kan si meg enig at det ofte ikke er realistisk da vi som forbrukere vanligvis ikke sitter opptil basestasjonen når vi bruker mobilene våre. Men kan en mobil oppnå tallene som oppgis av produsent under de omstendigheter som de blir målt under så er det ikke løgn.

 

Og produsentene tar forbehold om at batteritidene vil varierere ved reelt bruk. Et slik forbehold tok ikke Sony Ericsson når de brukte bilder fra et annet kamera enn deres nye mobil. Spekulasjoner om Nokia bruker andre bilder er nettopp det, spekulasjoner. Sony Ericsson ble tatt med buksene nede slik saken står.

 

Produsentene tar selvføgelig forbehold;

Batterikapasiteten kan variere med nettverk og telefonbruk.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Jeg er med deg Poe jeg også. Å gjøre feil er en ting, særlig på en nettside, det er ille. Men unnskylder de seg så er det i alle fall innrømt. Men at batterier eksploderer, folk har dødd av det tross alt da, litt annen sak da.

 

Er enig at det er noe helt annet å sammenligne med batterisaken, men nå har denne saken flere sider enn det som er opplyst på siden.

 

Faktum er at SE først fjernet taggen som fortalte om bruken av Sanyo kamera istedenfor, og dermed forsøkte å fjerne bevis. At SE endelig innrømmer betyr altså ingenting, når man har så mye bevis som man faktisk har i denne saken + all den mediaoppmerksomhet saken har fått, har gjort at SE ikke kunne holde sannheten unna for forbrukere.

 

Men jeg støtter forslaget om at de burde ha et register over slike løgner servert av selskaper da dette går under reklamasjon.

Lenke til kommentar

Jeg er med deg Poe jeg også. Å gjøre feil er en ting, særlig på en nettside, det er ille. Men unnskylder de seg så er det i alle fall innrømt. Men at batterier eksploderer, folk har dødd av det tross alt da, litt annen sak da.

 

Er enig at det er noe helt annet å sammenligne med batterisaken, men nå har denne saken flere sider enn det som er opplyst på siden.

 

Faktum er at SE først fjernet taggen som fortalte om bruken av Sanyo kamera istedenfor, og dermed forsøkte å fjerne bevis. At SE endelig innrømmer betyr altså ingenting, når man har så mye bevis som man faktisk har i denne saken + all den mediaoppmerksomhet saken har fått, har gjort at SE ikke kunne holde sannheten unna for forbrukere.

 

Men jeg støtter forslaget om at de burde ha et register over slike løgner servert av selskaper da dette går under reklamasjon.

9548739[/snapback]

 

Nå begynner dette å bli direkte latterlig og mens det ene argumentet frafaller p.g.a det er "spekulasjoner" så nøler man ikke å spekulere i motivet til SE. Fakta er at SE ikke oppga at bildene var ment som en illustrasjon, og at de har innrømmet feilen, og bedt publikum om unnskyldning. Men for enkelte er dette tydeligvis ikke bra nok. Så da blir mitt spørsmål: Hva er passende straff for en sådan utilgivelig udugelig handling? Bli stengt ute fra markedet i, la oss si, 50 år? Mens de tvinges til å skrive "jeg skal ikke lyve", på tavla, 1000 ganger?

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det ingen som blir lurt da SE har innrømmet feilen. ;)

Men hadde alle mobilprodusenter vært helt sannferdige i sin presentasjon av nye telefoner hadde vi jo ikke hatt bruk for nettsteder som amobil. Da hadde jo enhver test av telefoner vært helt bortkastet. Men alle vil selvfølgelig presentere sitt produkt med best mulig vinkling, så da er det amobil sin oppgave å sjekke om dette faktisk stemmer. Men selvfølgelig forsvare jeg ikke direkte juks.

9547902[/snapback]

Informasjonen en produsent gir til sine kunder skal väre korrekt. Det virker som om mange her på forumet ser mellom fingrene når det gjelder slikt. Det gjör nok ikke forbrukerrådet som ville kallet dette vilseledende reklame. At Sony Ericsson sier "unnskyld" gjör ingen forskjell på selve overtrampet. Men er jo bare et desperat PR stunt når de innser att de er tatt med buksene nede.

Hvor blåöyd er det mulig å väre?

Lenke til kommentar

Til alle dere som sitter å dømmer sony ericsson nedenom og hjem, dere er alle patetiske og barnslige og latterlige,vi er alle mennesker her på jorden,alle mennesker her på kloden gjør feil,bommerter osv,er alle dere som dømmer og hauser opp saken perfekte ufeilfrie mennesker?

Hele saken er jo bare latterlig,dere gjør en bagatell til verdens undergang,hvordan klarer dere å leve med dere selv?med all feil og bommerter som begåes hver dag av milliarder av mennesker?

synd at det ikke finnes et perfekt sammfunn for dere,der ingen gjør feil og alle er 100 prosent perfekte?var det ikke det hitler prøvde seg på ?

Lenke til kommentar

Nei, det er jo ikke verdens undergang att Sony Ericsson har brukt bilder fra en konkurrents digitalkamera til å illustrere hvordan bilder fra konsernets kameramobiler ser ut. Men det handler jo om en tabbe som noen der inne var meget klar over.

 

pleiadene: Det er du som gjør denne fjæren til en høne gjennom å trekke inn Hitler, verdens undergang og den menneskelige faktoren.

 

Det finnes ikke noe logisk skille mellom riktig og galt. Her er nok de fleste enige med at det SE har gjort er galt, men at det var i alle fall hyggelig att de gikk ut med sannheten. Men det beste ville jo være om det aldri hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Noen her som ikke fatter det som sto. K850i er til dags dato bare prototype. Den har bare et 3,2 eller 2mpx kamera. De brukte et kamera med samme antall megapixler for å vise kvaliteten som blir på bildene. For de som leste om lanseringen av K850i i sommer eller vår engang så sa amobil.no dette. Som sagt, bildene var for å illustrere. At kameraet ikke er i mobilen enda, jaja, de må jo ha noe på nettsia, kan ikke ha "Kommer mer snart" helt til i november når mobilen kommer ut og er ferdig liksom.

9542063[/snapback]

 

Men nå er jo ikke antallet millioner piksler det eneste som bestemmer hvor bra et kamera er. F.eks. så har linser og komprimering minst like mye å si. Det er du som blir lurt av SE, som tror at to kameraer gir samme bilder så lenger de har samme antall pixler.

9547862[/snapback]

 

Har du sett på bildene fra f.eks. K800i? De var bedre enn noe annet som har vært på mobil, å når SE er stille i et år før det kommer ny mobil, da er det ikke bare mpx som er forbedret, da er det linse og brikke blant annet også. K800i var ikke langt unna et vanlig kamera i kvalitet (merk, ikke langt, men litt til så), så nå kan det være nære på, Sony kan kamera, Ericsson kan mobil. og Sanyo har dårlige kameraer, så det var kanskje ikke så galt av SE alikvel, se på akam.no. De har en test, å den får ikke akkurat toppkarakter.

 

 

EDIT: Jeg tror ikke at det var meningen at det skulle oppdages, hverken fra SE eller fotografen sin side

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
Nei, det er jo ikke verdens undergang att Sony Ericsson har brukt bilder fra en konkurrents digitalkamera til å illustrere hvordan bilder fra konsernets kameramobiler ser ut. Men det handler jo om en tabbe som noen der inne var meget klar over.

 

9551918[/snapback]

 

Nå spekulerer du. Du kan umulig vite at noen hos SE var meget klar over feilen. Blir akkurat det samme som at jeg spekulerer i at alle hos Nokia vet at batteritiden de opererer med er fri fantasi, og er umulig å oppnå uansett om man teiper telefonen fast i en sender...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...