Gå til innhold

- K850i-bildene var falske


Anbefalte innlegg

Har SE så liten tro på seg selv at de må ty til bilder tatt med fotoapparat for å markedsføre mobilkamera?

 

På den annen side er slik forfalskning noe nytt. Tenk på makedsføring av mobilkamera, fjernsyn, eic, etc. I årevis har annonsebildene vist sylskarpe bilder, selv om produktet aldri ville kunne klart det. Den tiden mobildisplayene hadde meget synlige punkter, var som oftest annonsebildene skarpe og fine. Altså hadde man brukt programvare til å redigere inn bilder med fin oppløsning.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er jo ikke verdens undergang att Sony Ericsson har brukt bilder fra en konkurrents digitalkamera til å illustrere hvordan bilder fra konsernets kameramobiler ser ut. Men det handler jo om en tabbe som noen der inne var meget klar over.

 

9551918[/snapback]

 

Nå spekulerer du. Du kan umulig vite at noen hos SE var meget klar over feilen. Blir akkurat det samme som at jeg spekulerer i at alle hos Nokia vet at batteritiden de opererer med er fri fantasi, og er umulig å oppnå uansett om man teiper telefonen fast i en sender...

9553803[/snapback]

 

Jeg antar at noen hos SE _tok_ bildene, og jeg antar at fotografen på et eller annet subtilt vis oppdaget at det ikke var en mobiltelefon han holdt i hånden da han knipset dem. Selvsagt har SE gjort dette med vitende og vilje; man skal være rimelig villig til å lure seg selv hvis man tror noe annet.

 

At andre gjør det samme, er en forbannet dårlig unnskyldning. Faktum er at SE har publisert bilder de har pretendert er tatt med en mobiltelefon de har laget. Formålet med bløffen er å selge mer. Det er ingen grunn til at de ikke skal få "Peer, du lyver" i trynet når de driver med skitne tricks.

 

Fanboys vil alltid trå reddende til og skyte fritt på alle andre når yndlingsmerket hopper i en silo med salat. Alle gjør feil, la SE, som alle andre, få den moralske skjenneprekenen når de blir tatt med buksa nede og nabokona på besøk.

Lenke til kommentar

Jeg antar at noen hos SE _tok_ bildene, og jeg antar at fotografen på et eller annet subtilt vis oppdaget at det ikke var en mobiltelefon han holdt i hånden da han knipset dem. Selvsagt har SE gjort dette med vitende og vilje; man skal være rimelig villig til å lure seg selv hvis man tror noe annet.

 

 

9555172[/snapback]

 

Og jeg antar at du ikke leser hele artikkelen, men gjør deg opp en mening lenge før du kommer til poenget. SE har ikke nektet at de har tatt bilder med kameraet, det er det du som påstår at de gjør. SE har tatt et kamera de selv mener yter sånn ca likt med det _uferdige_ kameraet i K850, for å _illustrere_ bildene som K850i tar. Der SE feilet var at de glemte å opplyse om at det kun var snakk om illustrasjonsbilder. At de bevisst prøvde å lure noen, er kun spekulasjoner, og ingenting annet. Så da er vel den ene spekulasjonen like bra som den andre?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...