Gå til innhold

Omtale av World in Conflict (PC)


Anbefalte innlegg

Kjøpte spillet og må si jeg ikke er imponert, grafikken er middelmådig(har alt på fullt) og det er spillbarheten også.. alt for snill karakter.

Dessuten er jeg allerde nå lei av det etter kun 3,5 oppdrag.

 

Mulig multiplayer delen er bedre

9546487[/snapback]

 

Hvilken oppløsning spiller du på?

 

Spillet ser i mine øyne ut helt fantastisk. (2560 x 1600)

9553578[/snapback]

husker ikke helt, er vel maks oppløsningen til 19" lcd skjerm 1000x1000 eller noe.

9553619[/snapback]

 

Vel - hvis du spiller på 1024 x 768 så er det strengt tatt knapt et spill som ser virkelig pent ut ;)

9553637[/snapback]

Nei, jeg sa jo at jeg spillte på høyeste oppløsning på en 19 tommer lcd skjerm altså for å være helt presis 1280x1024 og alt på er på fullt inkl advance settings.

Kan jo ikke spille på høyere oppløsning da det er maks for skjermen.

9553662[/snapback]

 

Ok, 1280 x 1024 er ihvertfall på vei mot å yte spillet litt rettferdighet, men det er litt kjapt å si at grafikken er middelmådig når man spiller på en såpass lav oppløsning, etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i betaen en god stund, og likte det så godt at jeg forhåndsbestilte det pga opplevelsen allerede i beta. Så glemte jeg at jeg hadde forhåndsbestilt det, så spillet lå i postkassa i hele går. :p Har fått spilt de første tre-fire oppdragene, og jeg må si at så langt er det utrolig fett! Det kan virke som 10/10 kan være fortjent.

 

Til dere som mener spillet ikke har strategi og taktikk, dere er jo helt på jordet! Ground Control 2 er mitt favorittrts på grunn av at de tok bort fokuset på ressurshamstring og basebygging, og heller fokuserte på taktisk gameplay. WiC har tatt dette enda et nivå videre, og ser ut som det kommer til å ta tronen til gc2. I WiC må man bruke omgivelsene til sin fordel, bruke trær til dekning, komme opp i høyden for å få fordeler, forskanse seg i bygninger osv. I tradisjonelle RTS er det bare snakk om å skaffe seg en stødig strøm av ressurser, for så å pumpe ut enheter og sende de avgårde. I WiC er hver enhet mer verdt, det er færre av de, og du belønnes uendelig mye mer enn i andre spill om du faktisk tar vare på enhetene, reparerer de og bruker de taktisk riktig. Det at du får ressurser ved å faktisk være offensiv eliminerer den utbrukte formelen der folk sitter i hver sin base og hamstrer ressurser og bygger forsvar i værste turtlestil.

 

WiC er ikke et tradisjonelt rts, og om du prøver å spille det på den måten vil en fort bli skuffet og frustrert. Men om du ikke klarer å spille spillet slik det er tenkt så er det ikke spillet sin feil. Counter-strike er ikke dårlig selv om det ikke kan spilles på samme måte som quake 3.

Lenke til kommentar

Jeg har halvveis fulgt med utviklingen av spillet, og ble utrolig gira da jeg leste at gamespot gave den 9.5. Så jeg lastet ned demoen.

 

Jeg liker RTS som f.eks Company of Heroes, Supreme Commander osv.

 

 

Jeg klarer ganske enkelt ikke å like dette spillet. Jeg er klar over at jeg kun har prøvd demoen, men likevel. Jeg fyrer opp mutiplayer, og ender opp på et 8vs8 kart "Airfield". Så velger jeg den classen som vi mangler, la oss si infanteri, og kaller inn litt av hvert. Dermed er det bare å sende de rett ut, fordi banen er jo bygd opp som 3-4 flaskehalser, hvor det da er kontinuerlige artilleriangrep på den eneste inngangen til neste område. Styrkene blir selvsagt slaktet, så blir det å hente inn nye. Jeg prøver å plassere gutta i bygninger og i steinformasjoner, men disse blir jevnet med jorden av 2-3 fyrer som har valgt ut en drøss helikoptre.

 

Jeg tror kanskje 16 spillere blir for mange? Uansett, jeg evner ikke å se noe særlig taktikk i dette spillet. Man kan si hva man vil om Supreme Commander, og at det handler kun om å bygge og sende styrker rett frem, men dette spillet virker på mange måter på sammen måten for meg. Med mange færre styrker. Men iom at det har fått voldsomt gode kritikker, er det nok noe jeg ikke har sett/forstått.

Lenke til kommentar
Jeg har halvveis fulgt med utviklingen av spillet, og ble utrolig gira da jeg leste at gamespot gave den 9.5. Så jeg lastet ned demoen.

 

Jeg liker RTS som f.eks Company of Heroes, Supreme Commander osv.

 

 

Jeg klarer ganske enkelt ikke å like dette spillet. Jeg er klar over at jeg kun har prøvd demoen, men likevel. Jeg fyrer opp mutiplayer, og ender opp på et 8vs8 kart "Airfield".

9554886[/snapback]

 

airfield er et assult kart da, og assult egner seg dårlig for førstegaspillere. spill heller seaside som er domination som er den enkleste og mest populere game-moden.

Lenke til kommentar
Multiplayeren i spillet er nokså kjedelig, men singleplayer campaignen var veldig bra (selv om den var alt for kort).

Du runder det på noen få timer.

9542297[/snapback]

 

Filmene i spillet varer mer enn noen få timer virker det som. Men det er jo ikke alle som liker å sitte seg ned for å nyte et spill.

 

Må si jeg synes dette er det beste spillet som har kommet på lenge.

Lenke til kommentar
Blablabla.

9554886[/snapback]

 

airfield er et assult kart da, og assult egner seg dårlig for førstegaspillere. spill heller seaside som er domination som er den enkleste og mest populere game-moden.

9555455[/snapback]

 

 

Takk for tipset! Jeg prøvde den andre banen, og det var mye fetere :D Haha - nå synes jeg spillet er utrolig fett. Blir løp & kjøp på Mandag!

Lenke til kommentar
Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ta på dette spillet, men 10/10 er så eksepsjonelt at da må jeg jo prøve. Med multiplayer, er det dedicated server-lists der, slik som i f. eks cs?

9559021[/snapback]

 

Multiplayersystemet er veldig enkelt og genialt. Tar ikke mange sekundene å logge inn og oppdatere serverliste. Preferanser velger man fort og så er det bare å velge etter hva man liker:)

Kjøpte spillet i går og er blitt fullstendig hekta. Beste følelsen som finnes er når man klarer å lure fiendetropper inn i bakhold. Rakettkastersoldater i skog, antiluftskyts gjemt blant bygninger og artilleri mot flaskehalser gir god følelse:)

Lenke til kommentar

God omtale.

 

Jeg er ganske grundig lei av tradisjonelle RTS'er men dette var kos!

 

Er halvveis gjennom single player kampanjen, og det er veldig bra så langt.

Liker fokuset: "færre enheter, mer taktikk!" Flott å slippe å holde på med build-orders, forske ut tech-trær osv, sånt er jeg drit lei av. Her er det bare full pupp, rett inn i kampen.

 

Ekstremt tilfredstillende å høvle ned fienden fordi man gjør taktisk lure ting, som f.eks å putte infanteristene i intelligente posisjoner. Airsupport-greiene er deilig pyroteknisk snop. Og grafikken er veldig pen, det er nesten litt frustrerende at man ender med å spille i utzoomet modus til vanlig for her er det masse kult å få med seg nede på bakkenivå på slagfeltet.

 

Anbefales varmt!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Har sett på noen sammenligninger mellom WiC DX9 og DX10.

Dette er jo et spill som i langt større grad en Bioshock har blitt bygd opp på DirectX10 hele veien. I Bioshock var jo forskjellene mellom DX10 og DX9 knapt merkbare, bortsett fra litt lavere FPS rate med DX10.

Men det var nok mye på grunn av Bioshock aldri var bygd opp på DX10 fra dag en, men bare stappet inn såkalte DX10 effekter i sluttfasen av utviklingen.

 

WiC har vell, etter hva jeg har forstått, vært utviklet på DX10 hele veien.

Dermed skulle mann tro det ble nokså store forskjeller på DX10 og DX9 i dette spillet.

Men den gang ei, etter alle sammenligningene jeg har sett, så er det ikke store forskjellen på DX10 og DX9.

Kanskje det har noe å gjøre med at dette er et RTS spill, og at grafikk effekter ikke er så godt synlige i slike type spill. Dog så må jeg si meg svært skuffet over DX10 nok en gang.

 

Og jeg ser fremdeles ingen grunn til å gå over til Vista, siden DX10 til nå bare ser ut til å gi lavere FPS rate, men ikke noe særlig bedre grafikk.

 

Veldig spent på Crysis, for å se om det kan gi litt liv i DX10 kontra DX9.

Til nå så har jo DX10 vært en gedigen flopp, lurer nesten på om det bare var et Vista salgs triks. Og at DX10 ikke har noe særlig å by på kontra DX9.

Har ikke fått noen grunn til å tro noe annet enda hvert fall..

Lenke til kommentar

Synes WIC i DX9 blir litt "blasst", da den bla. mangler disse lysstrålene ifra skyene, noe som skaper en viss stemning. :)

 

Hadde de brukt DX10 effekten som i COH, så kunne de kanskje fått geometry shaderene til å lage litt mer gress. (slik at det dekker et større areal, og/eller var synlig ved lengre utzoominger) :)

Eller brukt shaderene til enda litt flere fysikkutregninger. :dribble:

 

Virker som om hvert DX10 spill tar i bruk hver sin del av effektene til DX10. :hmm:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...