Gå til innhold

Omtale av World in Conflict (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner heller ikke hvorfor du ser på multiplayeren som en helhet. Multiplayer er bare bonus, den bør bare dra ned karakteren hvis den suger. Flere gode spill har hatt ræva multiplayer.

 

jeg synes litt synd på deg om du ikke har oppdaget hvor fantastisk det er å spille multiplayer. I WiC så er det definetivt singleplayeren som er bonusen (den er riktig nok en jævlig bra bonus)

9543895[/snapback]

 

Da mener du vel i så fall et det spillet som spilles av flest også er best?

I så fall er WoW verdens beste spill.

 

Hvis et spill har singleplayer så skal det fokuseres mest på det. Hvis nettet er nede, så suger spillet knallhardt da, er det sånn og forstå? Selv mener jeg at man ikke kan dømme SP og MP spill i samme kategori.

 

Har spilt en god del CSS og sånn, var med i 3 forskjellige klaner hvorav en av dem var en sveitsisk klan der vi spilte mot noen av de beste på landsbasis. Vi ble herja rått, og selvom det var gøy så betyr det ikke at CSS er et dritbra spill. CSS er et bra multiplayer spill.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
World in Conflict er et mesterverk av dimensjoner, og kanskje det beste sanntidsstrategispillet noen sinne.

noensinne.

 

Alle enhetene har to forskjellige spesialeffekter, hvorav én er offensiv og én defensiv. De amerikanske M1 Abrahams-stridsvognene har for eksempel HEAT-ammunisjon (Heavy Explosive Anti Tank) som er høyeffektiv mot andre stridsvogner og penetrerer reaktivt panser. Det finnes flere andre stridsvognstyper, amerikanske så vel som europeiske og sovjetiske, og noen av disse har for eksempel fosforgranater, som ingen infanterist i hele verden har lyst å hilse på. Av de defensive spesialeffektene finner vi for eksempel muligheten for å poppe røyk, slik at stridsvognene dine blir innhyllet i røyk og usynlige noen skakke sekunder.

HEAT er etter min erfaring bare effektiv mot lett pansrede kjøretøyer, og det eneste den har som er noelunde brukbar mot fotsoldater, men bare hvis en er utenfor rekkevidden for sistnevnte.

 

Hvis du kontrollerer et strategisk punkt, vil det også gradvis bygges forsvarsverker rundt det. Dette er klassiske sandsekkstillinger som er beregnet på infanteri, stridsvogner og helikoptre. De utgjør ikke all verden, men de er gode å ha hvis en enslig fiendlig enhet prøver å rane punktet ut av din kontroll, og dine styrker er opptatt med andre ting. En annen årsak til at du vil kontrollere strategiske punkt, er at du vil få flere mulige droppsoner for forsterkninger, og på så måte ha kortere vei til fronten.

Forsvarsverker tvinger fienden til enten å bruke dyrebar TA eller tid (gjennom angrep), selv om det ellers ikke finnes spillere i nærheten til å forsvare punktene. Ellers kan spillere "rushe" ubevoktede punkter, eller ved å bruke TA (flybårne soldater eller -stridsvogner), det siste er selvmord når forsvarsverker finnes.

 

Men dette acrade møkk spill får 10??

 

WiC har INGEN strategy. Det er bare pøsing ut av units og samling inn av poeng for å få "nuke".

9542333[/snapback]

Prøv det mot brukbare spillere som jobber som et team ... Dessuten er atombomben ganske oppskrytt (en kan heller bruke flere mindre TA, noe som ofte er mer effektiv i det lange løp.

 

eh, nei. Da leste du ikke hva jeg skreiv. WiC har bare 1 strategy. Med andre RTS kan du legge om spille taktikken din for å tilpasse deg, lage forsvar osv osv... Ikke i WiC, her er det bare å velge units...thats it!

9542644[/snapback]

Selv om spillet ikke er et tradisjonelt RTS, betyr det ikke at det mangler strategi. En side som betår av samarbeidsvillige folk, spesielt hvis dem bruker VOIP, vil knuse en motstander som ikke sammarbeider, selv om alle er like gode individuelt. Dessuten kan en hele tiden skifte rolle hvis situasjonen krever det for å vinne.

 

Har ikke sett forskjell på uniter som går opp i grad, er som regel for mye stress til å få oversikt på det.

9541324[/snapback]

Enheten kan treffe oftere, bruke spesialeffektene oftere, skyte oftere, se lengre, bevege seg raskere. En tåler ikke mer og to identiske skudd er like uansett rank.

 

De kan bli mye bedre, men utfordringen er å holde dem i live.

 

En hake

To haker

En strek - bra

To streker

En stjerne - utrolig effektiv

 

Edit

Leif

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Utifra demoen så vil jeg ikke kjøpe spillet :( Har fulgt spillet i rundt 1 år før utgivelsen, hadde utrolig gode forhåpninger, men etter demoen ble jeg skuffa. Spilte et par ganger, men ble fort lei.

 

Er sikkert noe annet i originalversjonen, fler maps etc. men dessverre er det ikke nok til at jeg vil kjøpe det. Syns det virka litt simpelt med så få units samtidig (ja, skjønner at det er meningen og at fler units ville skapt kaos og ubalanse). Vel, smaks sak =/

 

Edit: Skrivefeil :)

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar

Hvis et spill har singleplayer så skal det fokuseres mest på det. Hvis nettet er nede, så suger spillet knallhardt da, er det sånn og forstå? Selv mener jeg at man ikke kan dømme SP og MP spill i samme kategori.

 

 

9544477[/snapback]

 

så du mener WiC hadde vert bedre om det ikke hadde hatt singleplayer?

9545438[/snapback]

 

Nei, jeg mener at utsagnet ditt er idiotisk.

 

Jeg spiller aldri strattegispill over internett, og gir derfor blanke F i hvor bra multiplayer delen er.

Siden det ikke står "need internet connection to play" på pakka, så bør tyngden av karakteren gitt i anmeldelsen ligge på SP delen.

 

Multiplayer delene til Deus Ex GOTY og R:TW(og BI) sugde hardt, men begge spilla fikk gode karakterer på de fleste anmeldelsene uavhengi av multiplayeren.

Lenke til kommentar

Hvis et spill har singleplayer så skal det fokuseres mest på det. Hvis nettet er nede, så suger spillet knallhardt da, er det sånn og forstå? Selv mener jeg at man ikke kan dømme SP og MP spill i samme kategori.

 

 

9544477[/snapback]

 

så du mener WiC hadde vert bedre om det ikke hadde hatt singleplayer?

9545438[/snapback]

 

Nei, jeg mener at utsagnet ditt er idiotisk.

 

Jeg spiller aldri strattegispill over internett, og gir derfor blanke F i hvor bra multiplayer delen er.

Siden det ikke står "need internet connection to play" på pakka, så bør tyngden av karakteren gitt i anmeldelsen ligge på SP delen.

 

Multiplayer delene til Deus Ex GOTY og R:TW(og BI) sugde hardt, men begge spilla fikk gode karakterer på de fleste anmeldelsene uavhengi av multiplayeren.

9545911[/snapback]

 

Du går glipp av utrolig mye når du ikke spiller strategispill mot mennesklige spillere. Det er jo det de er laget for i utgangspunktet. Utrolig tåplige meninger du har kommet med i denne tråden..

Lenke til kommentar

Hvis et spill har singleplayer så skal det fokuseres mest på det. Hvis nettet er nede, så suger spillet knallhardt da, er det sånn og forstå? Selv mener jeg at man ikke kan dømme SP og MP spill i samme kategori.

 

 

9544477[/snapback]

 

så du mener WiC hadde vert bedre om det ikke hadde hatt singleplayer?

9545438[/snapback]

 

Nei, jeg mener at utsagnet ditt er idiotisk.

 

Jeg spiller aldri strattegispill over internett, og gir derfor blanke F i hvor bra multiplayer delen er.

Siden det ikke står "need internet connection to play" på pakka, så bør tyngden av karakteren gitt i anmeldelsen ligge på SP delen.

 

Multiplayer delene til Deus Ex GOTY og R:TW(og BI) sugde hardt, men begge spilla fikk gode karakterer på de fleste anmeldelsene uavhengi av multiplayeren.

9545911[/snapback]

 

Du går glipp av utrolig mye når du ikke spiller strategispill mot mennesklige spillere. Det er jo det de er laget for i utgangspunktet. Utrolig tåplige meninger du har kommet med i denne tråden..

9546161[/snapback]

 

Enten er jeg udugelig som når jeg spilte Empire Earth over nettet, der jeg ødela for HELE laget, eller så er mine allierte udugelige som i Red Alert der jeg måtte gjøre all jobben selv.

 

Er lei av å spille med fjortissidioter i strategispill over internett. Enten er de noen barnslige drittunger, eller så har de så mye überhackskillz siden de spiller spillet hver eneste dag, at det ikke er gøy å spille mot dem. Arrogante er dem og. Holder meg til å spille skytespill jeg, så slipper jeg å stresse med kordinerte angrep bak mine linjer.

 

Og hva mener du med "laget for i utgangspunktet"? Jeg spilte Red Alert 2 noen få ganger over internett før jeg ikke gadd mer, kampanjen har jeg sansynligvis runda 3 ganger hver på begge sider. Mye morsommere å spille mot AI.

I strategispill over nettet er det et fast byggemønster du må følge, eller forsåvidt et fast mønster av units du må følge(F. eks Shattered Galaxy, som dog faktisk er ganske fritt på dette punktet). Det er kjedelig...

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Kjøpte spillet og må si jeg ikke er imponert, grafikken er middelmådig(har alt på fullt)

9546487[/snapback]

 

Husket du å kjøpe med skjerm?

9546729[/snapback]

Smak og behag, min personlige mening.

Liker spill som aoe og c&c3

9546814[/snapback]

 

Synes det ser mye dårligere ut en på min PC...tviler nesten på at du har det på fullt..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...