Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tellus er utrolig overbefolket med mennesker allerede.

 

Man burde sette kvoter for hvor mange barn som skal fødes, og kvoten burde væreså liten, så folketallet synker i alle land, og øker den generelle leve standaren for mennesker.

 

Å passe på hver eneste tar vare på hvert eneste syke barn eller barn som følge av voldtekt virker utrolig teit.

og fri abort burde selvsagt være en selvfølge.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg synes abort er greit, men det burde ikke oppfordres til.

 

Men uansett så er det viktig å ha en slags grense på hvor fostret blir til et menneske.

 

Jeg synes at en logisk plass å sette denne grensen er når et foster er utviklet nok til at det ville ha hatt en relativt ok sjangse til å overleve etter en prematur fødsel eller keisersnitt. Når nøyaktig dette er burde være opp til legene og avgjøre, men om fosteret ikke kan overleve på egen hånd mener jeg at det er en del av moren og er morens ansvar og avgjørelse hva hun vil gjøre med det.

Lenke til kommentar
Tellus er utrolig overbefolket med mennesker allerede.

 

Man burde sette kvoter for hvor mange barn som skal fødes, og kvoten burde væreså liten, så folketallet synker i alle land, og øker den generelle leve standaren for mennesker.

 

Å passe på hver eneste tar vare på hvert eneste syke barn eller barn som følge av voldtekt virker utrolig teit.

og fri abort burde selvsagt være en selvfølge.

 

Ja, for det fungerer så bra i Kina.

 

Nei, folk får føde så mye unger de bare hæler for min del, men de skal også få lov til å la være.

Lenke til kommentar

På et generellt grunnlag så har jeg ingen problemer med abort. Å få et barn i en alder av 18 år, f.eks., kan gjøre stor skade på både barnet og foreldrenes liv, så å føde et barn inn i et hjem der foreldrene selv ikke tror er bærekraftig ser jeg på som unødvendig, og i enkelte tilfeller (Jeg tillater meg å nevne BabyP her), galt.

 

Jeg er dog svært usikker på abort ved f.eks forekomst av downs syndrom.

Lenke til kommentar
Du frarøver et barn retten til å bli født hver gang du avstår fra å ha sex.

Og hvordan ser de kristne på sex?

 

De varierer i sine synspunkter. Men mange ser på seksuell lyst som synd, og sex som noe man skal gjøre for å få barn.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
H vil fjerne retten til abort når barnet er sykt. Mange hevder at utrenskningen av downsere ligner Holocaust. Er dere enige?

Nei, holocaust vil jeg ikke si at det er. Når vi er der vi er i dag og KAN ta det valget syntes jeg det er rett og rimelig at foreldrene, som kommer til å ta den største smellen med å få et barn med downs (for en smell er det å ha et barn som metalt ikke klarer å overstige en 12 åring på NOEN områder og som ALLTID trenger oppfølging... til foreldrene er så slitne at de med downs må plasseres vekk et eller annet sted....) , selv kan bestemme. Å forby eller påby løser ikke en dritt... Samme med abort. La reglene være som de er i dag og OPPLYS heller ungdom om prevansjon og følgende isteden... Hvis abort blir forbudt får vi ikke bare snåsa kæller rundt om i landet, men "kloke" koner som ordner slikt og vi kan vel alle tenke oss hvor bra DEN løsningen er... :roll:

 

Så det vi trenger er ikke påbud eller forbud, men kunnskap og opplysning! Det er det eneste som hjelper!

Lenke til kommentar

whoawhoawhoa.. hold an her nå! hvor får folk det at downs folk lever fæle liv fra? er det noen mennesker som virkelig klarer å være glade og nyte de små tingene i livet, så er det folk som har downs. de er glad i å ta på andre mennesker, liker å få kos og er generelt veldig avhengig av sosialt selskap. har møtt et par folk med downs, og de smiler mer enn folk flest :) er en på bussen jeg støter på hver dag, og hver eneste gang jeg ser han sender han meg et stort varmt smil.

 

så lenge de får tilstrekkelig med omsorg så kan de leve gode liv og gi mye glede til sine medmennesker. de er som små barn som aldri vokser helt opp.

Lenke til kommentar

Spørsmålet om abort kan vitterlig ikke gjelde hva som er forsvarlig eller ei. Et barn foruten sin hukommelse og sitt kjennskap med sitt eget handlingsmønster vil ikke føle noe videre over tanken å ikke lenger eksistere.

 

Det 'etiske' spørsmålet handler tilsynelatende bare om hva du og dine omgivelser tåler å gå gjennom. Å tenke på barnets ønske og ikkegjeldende fremtid er ikke stort mer enn et paradoks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...