Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Virker bare som du neglisjerer voldtekten som en tur på dass, en bagatell med andre ord.

Og vil velge å si at det er mer de rundt offeret som har ansvar for at hun får i seg angrepiller, og generelt klarer seg. Jeg er fullt klar over at det finnes flere mennesker som ikke har denne muligheten, og det er bare å stole på helse-norge (bank i bordet) at det hjelper offeret.

Men jeg kan si meg enig i en ting Melisma, og det er at man bør bli kvitt fosteret raskest mulig, enten via angrepille eller abort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er jo åpenlyst at voldtekt er forferdelig! det jeg vil frem til er at uansett å jævlig en måtte ha det i det tidspunktet, så må man faktisk bite tenna sammen å få i seg pilla.. rett og slett for å redde seg selv.. gjerne om det er gjennom andre som også sørger for at jenta får i seg pilla.. hovedsaken er jo at graviditeten blir stoppet! har da ingenting med min empati/sympati med offeret..

Lenke til kommentar

Det er kanskje vanskelig for mennesker som alltid har kontroll på seg selv og sine følelser å skjønne at i noen grusomme situasjoner så er man ikke nødvendigvis logisk. Når man har opplevd noe så grusomt så går man ikke systematisk gjennom en sjekkliste oppi hodet. Dette er noe legevakten eller venner, vist du er heldig, gjør for deg. Er det så vanskelig å skjønne at en kvinne som nettopp har blitt overfalt, slått, kledd av og misbrukt har problemer med å tenke logisk å dra seg ned på apoteket? Forskjellen mellom deg og meg er at jeg ser at vi alle er ikke like, verken i kropp eller sinn. For noen er det første de gjør å ringe politiet, for andre er det å legge seg under dynen og gråte seg til søvne i dagesvis. Om jeg hadde vært nr en eller to har jeg ingen peiling på. For det kan man faktisk ikke vite før man har vært gjennom noe lignende selv. Eneste jeg vet er at jeg dømmer ingen uansett hvilke måte de takler det på. Jeg bare håper de får hjelp i ettertid, resten får være opp til offeret selv.

Lenke til kommentar

Jeg dømmer ingen jeg heller.. og jeg har vært med på en god del her i livet som har åpnet mitt syn på ting. Mulig jeg fremlegger meningene mine på forumet på en kald måte, men det fortsatt ikke vondt ment mot de det gjelder. Så ikke si "forskjellen på deg og meg", for du vet ikke hvem jeg er eller hva jeg har opplevd, og jeg vet ikke hva du har opplevd eller hvem du er..

 

Du er ganske flink til å dømme meg utifra noen innlegg da.. så syns ikke du skal være så kjapp med pekefingern å si "jeg dømmer ingen, men du dømmer, Melisma" ..

Lenke til kommentar

Hadde du opplevd mye så hadde du ikke sett verden på en eksakt måte, always. Min erfaring er at mennesker som er hundre prosent skåsikker i sin mening sjelden har vært utenfor dørstokken. Mennesker er ikke enkle dyr som gjør eksakt det samme i alle situasjoner, hver dag, til alle tider. Der er vi nok bare grunnleggende uenige.

Lenke til kommentar
Hadde du opplevd mye så hadde du ikke sett verden på en eksakt måte, always. Min erfaring er at mennesker som er hundre prosent skåsikker i sin mening sjelden har vært utenfor dørstokken. Mennesker er ikke enkle dyr som gjør eksakt det samme i alle situasjoner, hver dag, til alle tider. Der er vi nok bare grunnleggende uenige.

 

Hvordan kan du sitte der og dømme meg og tro at du vet hvordan jeg er som person da? er ikke det ganske så dømmende da? skråsikker er vi vel alle i meningene våre, er vi ikke? og ingen er like, men jeg satser på å komme meg sterkere ut av en opplevelse med å legge vekt på andre ting enn feks det du hadde gjort, eller naboen for den saks skyld. Men ikke kom og fortell meg om jeg har opplevd ting her i livet eller ikke, det vet da ikke du noe om!?

Lenke til kommentar

Jeg er aldri skråsikker på noe. På et forum med tusenvis av mennesker, med forskjellig bakgrunn og synspunkter er vel det mest naive i verden å være skråsikker her. Er ikke en dag det går uten at jeg får en ny tolkning på noe. Er vel kanskje også derfor du får litt mye pepper på forumet. Ikke pga meningene dine, som mange er enig i. Men hvordan du klarer å formidle dem. Hvist du ikke er åpen for andre meninger og synsvinkler så vil du ikke overleve lenge her.

Lenke til kommentar
Hadde du opplevd mye så hadde du ikke sett verden på en eksakt måte, always. Min erfaring er at mennesker som er hundre prosent skåsikker i sin mening sjelden har vært utenfor dørstokken. Mennesker er ikke enkle dyr som gjør eksakt det samme i alle situasjoner, hver dag, til alle tider. Der er vi nok bare grunnleggende uenige.

 

Hvordan kan du sitte der og dømme meg og tro at du vet hvordan jeg er som person da? er ikke det ganske så dømmende da? skråsikker er vi vel alle i meningene våre, er vi ikke? og ingen er like, men jeg satser på å komme meg sterkere ut av en opplevelse med å legge vekt på andre ting enn feks det du hadde gjort, eller naboen for den saks skyld. Men ikke kom og fortell meg om jeg har opplevd ting her i livet eller ikke, det vet da ikke du noe om!?

Hvis man er skråsikker, hva er det å diskutere? Kan ikke alle bare bruke en post å si sin mening og så stenge hele tråden, siden dersom man er skråsikker så vil man overhodet ikke skifte mening. Det er ikke det er forum er til. Det er diskusjon, prøve å tolke hverandre. Du tolker meg, og jeg tolker deg. Du tolker Snublefot, og Snublefot tolker deg. Det er basis kommunikasjon, noe man er født med.

Du ser heller ikke (dette er basert på min tolkning av dine poster her og i andre tråder) ut til å godtta at folk er uenig med deg, og ser ut til å prøve å bytte problemstilling når du ser ut til å tape (setter den i kursiv fordi det finnes ingen vinnere eller tapere i moralske diskusjoner). Dette er ikke noe personangrep overhodet, men bare et tips. Diskuter rasjonelt, ikke begynn å sleng bemerkninger som "Endelig noen med litt vett" kun fordi noen er uenig om hva du mener er moralsk forkastelig (For eksempel dødsstraff).

Lenke til kommentar

jeg tror nok jeg skal klare å "overleve" her du :!:

 

og du virker ganske skråsikker når det kommer til meg da..

 

Chokke og snublefot: vent nå litt, er vi ikke alle ute etter å ytre våre meninger slik vi ser dem? selvsagt går det an å lære noe nytt, men tåpelig at dere skal rette pekefingern mot meg og ikke se på der sjøl.. jeg angriper ikke dere, så hvorfor angriper dere meg? kall det tips eller råd eller hvader nå prøver å kalle det, men ta en titt på der selv først a..

 

mine meninger er ikke mere riktig eller feil enn deres, jeg bare ytrer det slik jeg ser det, akkurat som dere gjør..

 

Og når det kommer til å bytte ut problemstillinger når jeg er på dypt vann, så må jeg vennligst be deg om å quote meg på det du mener er tilfellet, så skal jeg kommentere utifra det.. ellers har jeg ikke noe konkret å forholde meg til!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

dokumente at en har sjel i syrer og avgifter, goahead.

abort er ikke galt, abort er subjektivt. målet helligjør middelet.

 

for å si det sånn, enten så knuller man for å knulle eller så knuller man for å få unge.

ergo alle unger er et uhell. så vær rask.

 

sjel eller ikke sjel, foster er i alle fall ikke en sjel. det er kjøtt akkurat som dyrene vi spiser fra agro, det er like galt å spise kjøtt som det er å ta abort etter en type mening. det er også feil å drepe agurker fordi dem er levende. og en burde ikke spist levende grønnsaker, drept dem med 100 grader først. eller andre humane måter å slippe sjela til gulrøttene, f.eks du koker vekk grønnfargen i brokkolien. en unge vil nok tilpasse seg de fleste forhold uansett, se på afrika, fordi en mor tenker men nei jeg har ikke råd til leilighet i millionklassen, eller at ugunstige forhold gjør at det ikke blir godt nok for en unge, er helt uvesentlig. love is vesentlig, not money. de fleste barn i verden, vel foreldrene dems har ikke mye å rutte med. så det blir ingen exus.

Lenke til kommentar
jeg tror nok jeg skal klare å "overleve" her du :!:

 

og du virker ganske skråsikker når det kommer til meg da..

 

Chokke og snublefot: vent nå litt, er vi ikke alle ute etter å ytre våre meninger slik vi ser dem? selvsagt går det an å lære noe nytt, men tåpelig at dere skal rette pekefingern mot meg og ikke se på der sjøl.. jeg angriper ikke dere, så hvorfor angriper dere meg? kall det tips eller råd eller hvader nå prøver å kalle det, men ta en titt på der selv først a..

 

mine meninger er ikke mere riktig eller feil enn deres, jeg bare ytrer det slik jeg ser det, akkurat som dere gjør..

 

Og når det kommer til å bytte ut problemstillinger når jeg er på dypt vann, så må jeg vennligst be deg om å quote meg på det du mener er tilfellet, så skal jeg kommentere utifra det.. ellers har jeg ikke noe konkret å forholde meg til!

Nå er det fortsatt milevis mellom ytre sin mening, enn å vrenge, vri og vende på sin mening for at den kanskje skal passe med en annen.

 

Og nei, jeg gidder ikke quote steder hvor du vrir på problemstillinga fordi av erfaring (ja, jeg husker. Gratulerer meg) at du bare avfeier deg og ror deg på dypere vann. Noen andre med tålmodighet nok får gjøre det. Du kan begynne med å lese gjennom tråden om hvor mange sexpartnere som er "normalt", deretter kan du lese gjennom temaet om dødsstraff og se på dine poster og problemstillinger.

 

Red: Dette er ikke for å "arrestere" deg, men prøve å gjøre det lettere for deg å vite hvordan vi (les: meg) forholder oss (les: meg) til deg.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

kan ikke bare slenge ut beskyldninger, for så å legge det over på meg igjen da vet du.. da kommer vi ikke langt! jeg føler ikke at jeg på noe dypt vann, så hvis ikke du kommer med noe konkret du vil diskutere om, så koser jeg meg her på tørt land!

 

edit: jeg har min måte og diskutere på, og andre har sin.. ingen er like! hvorfor er "din" måte å snakke/diskutere på mere riktig enn min da?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

jeg er ikke redd for å svare på innlegg hvis det er det du prøver å fremstille her.. greia er at når en har ti stk som skriver milevis med innlegg til meg, så gidder jeg rett og slett ikke å svare på ALT som blir skrevet.. korter folk ned innelggene sine, så skal du se responsen fra meg kjapt blir mere omfattende..

Lenke til kommentar

tror du ikke en rift er noe de sjekker grundig etter?? er jo tross alt det som er hovedpoenget med en kondom da, at den er intakt. Tror nok at alle kondomer blir sjekket og testet før de sendes ut. Er det rift eller hull i den, så er det fordi personen sjøl har forårsaket det. Enten ved å ha kondompakka i baklomma og at man har sittet på den, eller andre ting.. kan jo også gå i stykker under samleie, men det ser man jo ganske fort når man er ferdig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...