Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kondom er vel bare 95% sikkert, så man trenger ikke være idiot for å klare det.

 

Risikoen for å bli gravid er 2 % (metodefeil) - 15 % (brukerfeil) i løpet av ett år. Så hvis man selv ikke klarer å bruke kondomet riktig, så er det jo selvsagt en større sjans for at graviditet skal skje. Dette går under unntaket som jeg nevnte tidligere, hvis man ikke er klar over at prevansjonen ha slått feil.

 

Men hvis man feks. hopper av i svingen, blir så full at man glemmer at man har pult noen eller bare tar ett sjansespill og håper det går bra. Sånne idiotiske avgjørelser som det mener jeg.

Lenke til kommentar
Jeg mener at man bør prøve å unngå overdreven bruk av abort. Helst ved å bruke prevensjon. Men av og til skjer det uhell, og da synes jeg abort er helt på sin plass. Forstene er tross alt ikke mennesker. De kan verken tenke eller føle. I hvert fall ikke mer enn en ku på slakteriet!

 

Jeg ser ingen virkelige argumenter mot abort tidlig i svangerskapet. Jeg har jo hørt argumenter som "fostre har sjel", men dette er bare religiøse påstander tatt ut av en hellig bok, og kan ikke dokumenteres.

 

Noen som har et godt argument for lovforbud mot abort?

 

Det med at fosteret har sjel ere relogiøs svada, men å lage en lov som sval fungere som en fasit rundt dette er klin umulig

Lenke til kommentar

Jeg er for abort, så lenge det blir gjort innen barnet ikke er levedyktig utenfor magen. Men jeg er likevel sterkt i mot at det er så høye aborttall i landet. Uansett om du er for eller i mot så er jo ikke dette en "hyggelig" ting å gå igjennom. Dessuten er det en slik ting som lett kan løses med en enkel sak, prevansjon. Selv om jeg er for abort, så tviler jeg på at jeg hadde tatt abort selv nå i min alder. Jeg er 18 år og jeg kunne fint klart å tatt vare på et barn, selv om det hadde vært tungt. Eneste grunnen jeg nok hadde valgt å tatt abort vist jeg ble gravid nå var vist jeg ble voldtatt, eller barnet var så skadet at det ikke ville ha overlevd.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

ja, jeg tror vil alle er enige om at abort er ikke prevansjon, det skjer for mye aborter i norge,(og ikke nok andre steder i verden)

 

hadde jeg greid å gjøre en dame gravid nå, ville jeg anbefalt abort, med mindre hun var kjempe rik og kunne gi barnet det det trengte, men det er til syvende og sist hennes valg, da det er hennes kropp, så jeg måtte bare å funnet meg i en unge viss hun ikke ville ta abort. men så er jeg forsiktig så jeg tviler det blir en problemstilling jeg møter.

 

har møtt noen jenter/kvinner som ser på abort som ingen ting, opps jeg ble gravid, jaja for suge ut dingsen, mens andre tar det veldig tungt og gråter og har det fert.

 

det er vel også noen få 0.0005% eller noe som faktiske dør under aborter,(gjort av leger, sikker flere når det er gjort i et smug)

Lenke til kommentar
Eneste grunnen jeg nok hadde valgt å tatt abort vist jeg ble gravid nå var vist jeg ble voldtatt, eller barnet var så skadet at det ikke ville ha overlevd.

 

er da angrepilla er en fin ting, så man slipper å ta abort..

 

Det vet jeg. Men det er jo tilfeller der angrepillen ikke funker, eller man har tatt den for seint. Eller man kan være så traumatisert av episoden at man ikke ser klart. Mennesker er rare, mennesker som har vært gjennom grusomme episoder er enda rarere. De fleste vil ikke si at det er "lett" å tenke logisk etter en grusom voldtekt. Jeg ville aldri, da mener jeg aldri anklaget en voldatt kvinne for å være lat og dum som ikke tok en angrepille etter voldtekten. Bli voldtatt er ikke som en tur i parken, de fleste voldtatte vil si at de husker lite eller ingenting av det de gjorde eller sa timene, dagene etter episoden. Det tror jeg dessverre ikke du skjønner.

Lenke til kommentar
Det vet jeg. Men det er jo tilfeller der angrepillen ikke funker, eller man har tatt den for seint. Eller man kan være så traumatisert av episoden at man ikke ser klart. Mennesker er rare, mennesker som har vært gjennom grusomme episoder er enda rarere. De fleste vil ikke si at det er "lett" å tenke logisk etter en grusom voldtekt.

 

vel, jeg skulle vel tro at de aller aller fleste tenkte "oi, kanskje jeg burdte få i meg en angrepille før jeg blir gravid med voldtektsmannen's barn.. akkurat rundt det å bli gravid i dette tilfellet, så må man ta tak i problemet med en gang, før det blir for sent..

 

 

Jeg ville aldri, da mener jeg aldri anklaget en voldatt kvinne for å være lat og dum som ikke tok en angrepille etter voldtekten. Bli voldtatt er ikke som en tur i parken, de fleste voldtatte vil si at de husker lite eller ingenting av det de gjorde eller sa timene, dagene etter episoden. Det tror jeg dessverre ikke du skjønner.

 

Jeg har da ikke sagt at man skal anklage offeret for noe som helst jeg! man er sikkert ikke helt frisk i hue etter å ha blitt voldtatt, men jeg tror nok at man skjønner at man burdte ta i bruk angrepille så fort som mulig, man blir jo ikke helt grønnsak i hue selvom man har blitt voldtatt da,, klarer vel å tenke litt logisk for det skulle jeg tro?

man blir ikke bare helt "borte i natta" i flere dager vettu, selvom det er en enorm psykisk og fysisk på kjenning..

Lenke til kommentar
Jeg håper bare inderlig du aldri kommer i en jobb hvor du må sette deg inn i andre mennesker sine tanker og følelser. Det er tydelivis ikke helt din greie.

 

er ikke sånn at folk bare "stenger ned systemet" fordi om de opplever noe forferdelig da.. man er sterkere enn man tror.. og ikke fortell meg hva som er min greie eller ikke, kjenner du meg kanskje? nei, så hold deg unna meg personlig..

Lenke til kommentar
Les enkel basic psykologi. Du vil bli overrasket.

 

 

nå snakket vi vel om det å ta angrepille etter en voldtekt gjorde vi ikke? at man klarer å tenke på at man må forhindre graviditet, og at man får tak i en angrepille fort som svint.. Tiden etter en voldtekt og hvordan den påvirker enkeltmennesket psykisk sosialt og emosjonelt fremover i tider noe helt annet..

Lenke til kommentar
Jeg håper bare inderlig du aldri kommer i en jobb hvor du må sette deg inn i andre mennesker sine tanker og følelser. Det er tydelivis ikke helt din greie.

 

er ikke sånn at folk bare "stenger ned systemet" fordi om de opplever noe forferdelig da.. man er sterkere enn man tror.. og ikke fortell meg hva som er min greie eller ikke, kjenner du meg kanskje? nei, så hold deg unna meg personlig..

Skulle si det motsatte. Hvor enkelt mennesker kan flippe ut, de er svakere enn du tror. Er ikke så altfor mange som har det kjempefint i dagens samfunn, så med en voldttekt bare for å virkelig knuse en person tror jeg er ytterst unødvendig.

 

Og hun sa at det "tydeligvis ikke" er det. Noe som baseres på poster hun har lest av deg. Og jeg for min del kan si meg enig.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Skulle si det motsatte. Hvor enkelt mennesker kan flippe ut, de er svakere enn du tror. Er ikke så altfor mange som har det kjempefint i dagens samfunn, så med en voldttekt bare for å virkelig knuse en person tror jeg er ytterst unødvendig.

 

ja, men jeg snakker om det å svelge to piller for å forhindre at ungen til voldtektmannen skal bli "din" unge.. tror nok de fleste har celler nok i hjernen til å forstå at de må gjøre det uansett hvor jævlig de måtte ha det..

 

Snublefot: skifte problemstilling?? når har jeg gjort det??

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Å jeg gav deg et par situasjoner hvor dette ikke nødvendigvis er det enkleste, og ikke det første man tenker på. Jeg er enig med deg at det er smart å ta angrepillen i de aller fleste situasjoner, men å si at dette er likt for alle er i beste fall naivt. Derfor syntes jeg det blir helt feil av deg å dømme enkelte kvinner som faktisk blir gravid, og ikke ønsker det. DU kan kanskje bli voldtatt, å gå helt fint og logisk ut fra den situasjonen. Men de aller fleste kvinner klarer ikke det. Da dømmer ikke jeg dem, noe du gjør.

 

* Betryggende du glemmer innleggene dine sekunder etter du skrev, hehe.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
Skulle si det motsatte. Hvor enkelt mennesker kan flippe ut, de er svakere enn du tror. Er ikke så altfor mange som har det kjempefint i dagens samfunn, så med en voldttekt bare for å virkelig knuse en person tror jeg er ytterst unødvendig.

 

ja, men jeg snakker om det å svelge to piller for å forhindre at ungen til voldtektmannen skal bli "din" unge.. tror nok de fleste har celler nok i hjernen til å forstå at de må gjøre det uansett hvor jævlig de måtte ha det..

 

Snublefot: skifte problemstilling?? når har jeg gjort det??

Litt lett å si hva man skal gjøre når det ikke gjelder en selv? Blir litt dumt å tro at hele verden er oppbygd av fine firkanter og alle mennesker er like (smarte).

Lenke til kommentar

Jeg syns dere overdriver når det gjelder å ta en angrepille etter en voldtekt. Jo man er jo selvsagt i psykisk ubalanse, men de fleste kvinner klarer vel å tenke ut at man må ta en pille så slipper man enda ett stort problem. angrepilla er jo hovedsakelig for voldtekter o.l og er vel ikke så mange her i norge som oppdrar voldsmannens unge.. ikke som jeg har hørt om ihvertfall..

 

ha i minne om at jeg ikke dømmer eller ser bort ifra at det å bli voldtatt må være noe av det jævligste som ett menneske kan gjennomgå.. det er det ingen tvil om..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...