Gå til innhold

Hardware.no: Hva har skjedd med hardware.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VI kunne alle skrevet brukerbidrag for å sprite opp litt og ikke minst hjelpe "de faste sliterene" litt...

9502717[/snapback]

Jeg har faktisk tenkt litt på det, om jeg skal begynne å skrive noen artikkler.

Hadde ikke hw.no i tankene, men det er kanskje mulighet for at dem havner der, om jeg bare kommer i gang å begynner å skrive ;P

Lenke til kommentar
VI kunne alle skrevet brukerbidrag for å sprite opp litt og ikke minst hjelpe "de faste sliterene" litt...

9502717[/snapback]

Jeg har faktisk tenkt litt på det, om jeg skal begynne å skrive noen artikkler.

Hadde ikke hw.no i tankene, men det er kanskje mulighet for at dem havner der, om jeg bare kommer i gang å begynner å skrive ;P

9503438[/snapback]

Jeg tror det er ganske mange som har tenkt denne tanken men tør ikke helt å begi seg ut på dette i frykt av at de vil få et avslag på det de skriver.

 

Men det ER bare å hoppe på i det å sende inn til hw.no og vær flittig til å sende inn tips til tips (at) hardware.no

Det er kanskje også noe som en kunne ha lagt hodet i bløtt på, hvordan kan en vidreformidle det en finner på nettet til at en eller annen med kompetanse (eller tid) kan skrive om den saken du har funnet.

Det ER tungvint å sende mail imo når en skal tipse om forskjellige ting. Det hw.no (og søstersidene) kunne ha vært tjent med er å legge hodene i bløtt å tenke på andre løsninger som der vi som brukere kan bidra til å gi tips til ting som kan bli artikler :)

Lenke til kommentar

Enig med resten her!

Men å sammenligne hw.no med itavisen, er litt drøyt. Itavisen.no (Les: Tore Neset) klarer ikke seg en dag uten å lage en agurkartikkel som omhandler ordnene: ipod, iphone, apple, iTunes, mac eller wii.

 

De har derimot vært litt bedre de siste 3 dagene, og håper de fortsetter slik.

Lenke til kommentar

I dag, 19/9, ble denne artikkelen lagt ut på hw.no "New York Times blir gratis". Og tanken slo meg; hva har dette å gjøre med hardware, software eller noe som helst som jeg ønsker å lese på disse sidene.

Dette er en artikkel jeg forventer å lese på dagbladet.no, men ikke her.

Er det virkelig så lite som skjer på den tekniske fronten innen IT-verden at dette er hva vi har å se frem til?

 

Jeg håper ikke det.

Lenke til kommentar

jeg savner Overklokking.no.

 

Hardware.no var en side jeg gikk inn på daglig tidligere, nå går jeg kun inn dit om jeg ikke har noe annet å gjøre.

vil jeg har nyheter om data, så går jeg inn på www.theinquirer.net.

 

problemet er vel egentlig at dette ble startet som et entusiastopplegg, og da var det meget bra.

hvem husker vel ikke overklokking av tannbørste? :D

eller litt senere den motoriserte boksåpneren?

det var to artige ting som var på overklokking.no, blandt masse annet.

Nå har hardware.no blitt en såpass komersiell bedrift, som lever på reklame, at jeg har problemer med å finne nyhetene hvis jeg deaktiverer reklamefilteret mitt!

 

eneste aktuelle løsningen, og da mener jeg den ENESTE, er å opprette en ny entusiastside, og drive den. men det er veldig mye arbeid som skal til for dette, og det er vel noe av grunnen til at HW.no nettverket ble solgt i utgangspunktet...

 

når det gjelder artikkler og såkalte guider, så er kvaliteten på disse i dag såpass elendige, at jeg føler det nærmest fornærmende å lese det!

Lenke til kommentar

Enig med Tha stoffi!

 

Faktisk så har de begynt å skrive mer dyptgående artikler i PCWORLD nå enn det hardware.no presenterer. Mye av det som havner her har mer "computer for alle" kvalitet, og holder ikke mål for entusiaster. Vi har da allerede hjemmepc og slike blad/nettsider... kan ikke hw.no gå tilbake til å være en nettside for entusiaster?

 

For programvarenyheter har jeg begynt å se mer på msfn.org .... men det blir ikke helt det samme det heller. Hvemsomhelst kan jo skrive oppsummeringer fra pressemeldingene som de store gutta sender ut....

 

Har/kan noen talspersoner fra hw.no nettverket uttale seg offisiellt om dette? Det er jo misnøye i leiren, og ønskene bør bli hørt, om ikke oppfylt.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle tilbakemeldinger. Dette er signaler vi tar seriøst!

 

Til tross for at HW.no og resten av Hardware-nettverket aldri har hatt flere lesere/brukere, er det utvilsomt mye som kan bli bedre. Og bra er det! :)

 

Tester er absolutt et område hvor vi skal bli flinkere. Denne høsten vil vi teste flere produkter "overklokking.no-style", dvs. diverse gadgets, casemod-ting m.m.

 

Gjengen bak HW.no er forresten mange av de samme folkene, som da det hele startet på slutten av forrige årtusen. Jeg husker fortsatt min første artikkel, en kald januardag i 1999. Var forresten testene bedre den gangen? ;)

 

Det er lett å romantisere og tenke at ting var så mye bedre før. Samtidig er det viktig å stadig forbedre seg og tilpasse seg markedet og leserne. Vi lover å ta alle forslag og tips seriøst.

 

Hvis du kan tenke deg å bidra på den redaksjonelle fronten, er det bare å sende meg en e-post eller PM, så tar vi kontakt!

Lenke til kommentar

Er nok enig med trådstarteren jeg også... det burde ikke være så vanskelig å fortsette på samme måten som før.

 

Tidligere var det bestandig en opptur å gå inn på hw.no og lese om spennende tester/guider osv... nå er det lite av det..

 

Eneste oppturen nå om dagen er å lese på forumet.... men der er det lite nytt om dagen også, det går i intel quad, G0, GX9x, ryktebørs og lignende... kjedelig lesestoff.

 

La oss få overklokking.no tilbake :ermm: med tester, tweaking, modding og masse annet snacks :w00t:

Lenke til kommentar
Er nok enig med trådstarteren jeg også... det burde ikke være så vanskelig å fortsette på samme måten som før.

9526416[/snapback]

JO!

det er der noe av problemet ligger.

det er en annen lesergruppe enn det som var før!

en kamerat av meg er flittig leser av HW.no, men om det hadde vært mer spesialisert innhold som vi er ute etter, så tror jeg ikke han hadde brydd seg.

 

som nevnt tidligere, det har aldri vært flere lesere på HW.no før enn nå, hvem tror dere de nye leserene er?

jo, det er i stadig større grad "mannen i gata", noe som kanskje også kan forklare at dette uttrykket brukes mindre i artikkler nå enn før (i alle fall så føler jeg det slik).

 

hw.no blir stadig mer itavisen, og itavisen er i aller største grad for mannen i gata med kunn et snev av data og it interesse.

 

@JKJK

ikke glem at mastiff har brukt opptill et halvt år, om ikke mer på noen av disse artikklene.

det er ikke bare bare, som jeg har nevnt, selv om det er bare bare for oss å kreve...

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...