Gå til innhold

Hardware.no: Hva har skjedd med hardware.no?


Anbefalte innlegg

Som en trofast leser av sidene til hw.no, helt tilbake til da de startet opp prosjektet, kunne jeg alltid stole på at det var her jeg fant nyhetene først. Hver morgen var det hw.no som var det første besøket mitt på nettet, selv før e-posten ble sjekket.

 

Men hva har skjedd? I den siste tiden finner jeg artikler som ble publisert av andre IT fora, kanskje så lenge som 2 dager før, men med nesten nøyaktig samme informasjon. Og det er meget skuffende.

Om det har blitt mindre artikler, det vet jeg ikke, men det er også en følelse jeg har fått. Det er heller ikke bra.

 

Vel, uansett vil nok hw.no fortsatt være på min liste over sider som skal besøkes hver dag, dog om det kanskje i fremtiden ikke blir den første.

 

Hilsen John Arne, en trofast leser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med samme inntrykk... Føler meg mer hjemme hos f.eks itpro.no nå om dagen. Litt kjipt, siden forumet på hw har vært/er ganske greit.

9492874[/snapback]

 

Enig, artiklene her leser man jo dagesvis før andre plasser.

Klipp og lim journalistikk burde HW da klare leverer raskere.

 

Forumet synes jeg er blitt betydelig dårligere, hvor\hvilket forumer er folket forsvunnet til?

 

Er så gørrlei av surmaget Microsofthat som MÅ inn overalt Microsoft nevnes.

Lenke til kommentar
Savner Overklokking.no forumet...

med Guider etc....:(

9492862[/snapback]

Jepp.. jeg og! Det er ikke så mange artige sprell lengre her nå som da Overklokking.no var oppe og gikk :(

 

I tillegg har de fleste artiklene blitt ekstremt overflatiske. Virker som om det er copy&paste på det meste... Hva med å grave fram og gå i dybde selv så artiklene blir litt særegne?

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

HW.no ble kjøpt opp av Orkla Media som igjen ble høsten 2006 kjøpt opp av Mecom Europe. Men dette er bare eierskapet, og ikke menneskene bak. Det er alikevell krav til at en side skal passe inn i en slik bedrift, og det er kanskje det vi ser? At HW.no benytter seg av andre nyheter innenfor Mecom-imperiet?

Lenke til kommentar

Har kommet en god del kjedelige artikler ettersom de har dratt inn alle søstersidene. Jeg bryr meg så utrolig lite om mobiltelefoner, og interessen for programvare også liten. Etter at de tok inn artikler fra flere og flere søstersider, har jeg en følelse av at hw-teamet har senket nivået og tynnet ut mengden. Siden mengden er stor nok uansett.

Lenke til kommentar

Men om det nu är en så mye sämre på hw.no så kommer ju det snart opp en ny sida, är det inte så det naruligen brukar ske?. Eller så tar en annan sida folk fra hw.no och så blir den sidan efterhand noe mere komersielt.

Syns fortsatt hw.no är kjempe bra och liker den bäst, även om jag själv børjat läsa litt på andra forum.

Fråga: undrar om oc.nos folk med på lasset til hw.no?

Fråga2: noen menar ju it.pro inte är har lika seriøst forum (pga yngra folk?), syns ni det stämmer?

Lenke til kommentar
Savner Overklokking.no forumet...

med Guider etc....:(

9492862[/snapback]

 

 

I tillegg har de fleste artiklene blitt ekstremt overflatiske. Virker som om det er copy&paste på det meste... Hva med å grave fram og gå i dybde selv så artiklene blir litt særegne?

9493011[/snapback]

 

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene mangler dybde. Jeg har ikke noen problemer med å lese om samme emnet flere ganger, bare det kommer frem ny og interessant informasjon.

Men som nevnt i et annet innlegg, kan det virke som at situasjonen ved å havne i et profittdrevet konsern har endret rettningslinjene for produktivitet & kvalitet.

 

Vi får vel bare håpe at redaksjonen i hw.no fanger opp signaler fra lesere, og evaluerer situasjonen fortløpende.

 

Er der liv, er der håp! :)

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg aldri ITavisen er på topp ;) Snuser litt rundt for å finne bra siter, ender alltid opp med å finne godbitene på digg.com

 

Tror ikke det er mange entusiaster igjen som driver sitene, da ville florert med egenprodusert materie. Mye C&P fra feeds dem overvåker og/eller, evnt betaler andre for å overvåke.

 

Hadde min 08-16 jobb vært å skrive artikkler for hw hadde det nok blitt "spydd" ut tester, anbefalinger, slaktinger og guider i fleng.

Siden jeg jobber som jeg gjør ville kanskje idag skrive produkttester ved å kunne beholde det jeg tester :)

Lenke til kommentar

Kan bare hive meg på denne tråden.

Tenkte akkurat selv denne tanken før jeg så topicen i forumet.

 

Var innom itpro.no igår og tenkte at jøss..her står det jo masse som jeg ikke har fått med meg.

 

Hw.no virker som en samleside for saker som skrives i amobil.no, akam.no samt cut'n paste saker fra nettet.

Hovedgrunnen til at jeg forsatt besøker hw.no jevnlig er prisguiden og selvsagt forumet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...