Gå til innhold

Hardware.no: Hva har skjedd med hardware.no?


Anbefalte innlegg

Mastiff kommer forresten med del 3 om kun få dager! Det er bare å glede seg! :)

9526588[/snapback]

Var det ikke han som skrev om HTPC og sentralstyring med girder? Eller var det i en worklog på forumet?

 

Greit nok at mastiff bruker lang tid... men artiklene er likevell av et dypere kaliber enn alt annet som hw.no publiserer for tiden.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slenger meg på denne jeg også. i gamle dager (aka 2001) var det skikkelig teknisk detaljer på artiklene som ble skrevet. Siste 2-3 årene syne sjeg det var fått et mer IT-avisen-preg (med det mener jeg Se & Hør-aktige-nyheter som er relativt overfladige uten å gå i dybden).

 

Heldigvis finnes hwb.no som gir endel teknisk informasjon. Ulempen med dette er at det primært er rettet mot bedriftsmarkedet. hadde det vært tilsvarende kvalitet rettet mot privatmarkedet på hardware.no hadde alt vært meget bedre.

 

det har hendt at IT-avisen har publisert artikler dagevis før hardware.no (som tidligere påpekt) og eg synes det er begredelig.

Lenke til kommentar
Hei og takk for alle tilbakemeldinger. Dette er signaler vi tar seriøst!

 

Til tross for at HW.no og resten av Hardware-nettverket aldri har hatt flere lesere/brukere, er det utvilsomt mye som kan bli bedre. Og bra er det! :)

 

Tester er absolutt et område hvor vi skal bli flinkere. Denne høsten vil vi teste flere produkter "overklokking.no-style", dvs. diverse gadgets, casemod-ting m.m.

 

Gjengen bak HW.no er forresten mange av de samme folkene, som da det hele startet på slutten av forrige årtusen. Jeg husker fortsatt min første artikkel, en kald januardag i 1999. Var forresten testene bedre den gangen? ;)

 

Det er lett å romantisere og tenke at ting var så mye bedre før. Samtidig er det viktig å stadig forbedre seg og tilpasse seg markedet og leserne. Vi lover å ta alle forslag og tips seriøst.

 

Hvis du kan tenke deg å bidra på den redaksjonelle fronten, er det bare å sende meg en e-post eller PM, så tar vi kontakt!

9526381[/snapback]

 

Det var hyggelig å se at redaksjonen tar våre bekymringer til etterretning. Og jeg forstår behovet for å endre det redaksjonelle innholdet etter hvert som markedet også endrer seg.

Men min største bekymring er tendensen jeg ser for å "fylle en kvote", og at det kan gå utover det kvalitetsmessige innholdet i artiklene.

Personlig venter jeg heller på godt skrevet artikler, enn ofte oppdatert innhold.

Endret av ddrojoa
Lenke til kommentar

synes hw.no redaksjonen har gitt de samme svarene alt for lenge nå; flere tester kommer, vi jobber med det, de er ferdig om en stund, bare vent til .....

 

Men når kommer det noe nytt egentlig, dere har blitt ekstremt sløve på hardware fronten synes jeg, etter min mening bør det testes harddisker, skjermkort, cpuer osv osv flere ganger i uken, eller i det minste måndtlig, klarer dere ikke å holde tempoet brukerne deres krever, bør dere vel kanskje vurdere å finne noen nye folk som har litt mere intresse en dere har, synes det er temmelig labert for tiden, og det har vært slik lenge nå.

 

Tilogmed vanlige brukere her inne er flinkere til å grave opp nyheter om f.eks kommende cpuer og andre intressante ting, enn det dere i redaksjonen er.

Lenke til kommentar

Tettspaden og ddrojoa er inne på noe.

 

Det meste av nyheter som ligger på hw.no er nå oppgulp av pressemeldinger. Hadde de i det minste TESTET kortene de poster pressemeldinger om, så hadde det til en viss grad kunne forsvares.

 

De "nyhetene" som ligger der blir nesten mer reklame for kommende produkter! Man kan liksågodt lese elkjøpkatalogen.

 

Og jeg mener også at guidene som skrives gjerne kan helle mye mer mot den dyptgående profesjonelle fronten. Foruten mastiff artiklene, så kan jeg ikke huske å ha sett noen artikler på lenge som virkelig fanger meg og imponerer meg.

 

Derimot så har Simen1 opptil flere forum-innlegg i måneden som er MYE MER dyptgående enn guidene og artiklene til hw.no! Faktisk.... Simen1 utkonkurrerer hw.no glatt! Mye av det han skriver i en del tråder kunne gjerne (med litt redaksjonell støtte) vært fullgode guider/artikkler på hw.no!

 

Dette bør dere seriøst tenke over. En formbruker som utklasserer artiklene deres alene ..... slik bør det ikke være!

Lenke til kommentar

Vi tar med oss det som nevnes her, det er sikkert!

 

Det er viktig å tenke på at Hardware er mer enn bare det redaksjonelle, vi jobber også mye med forum, prisguide, bruktmarked, webshopguide m.m.

 

Vi kunne gjerne hatt 10 personer på fulltid som testet datatustyr, det hadde ikke vært noe problem å fylle dagene deres med ting å gjøre. Men noe slikt kunne neppe blitt forsvart fra et kommersielt ståsted.

 

Men som sagt: Dette er viktige signaler som vi skal ta tak i. Det er mange som tydeligvis ikke liker nyheter, og vi bør kanskje omprioritere ressursbruken vår på dette området.

Lenke til kommentar

Jeg har vært, og er, trofast leser \ bruker av hw.no helt siden de spede delphi dagene. Mye har endret seg, mye har blitt bra, noen ting har blitt dårligere.

 

Bak enhver kommersiell suksess er det en bakside.

 

hw.no ble startet av entusiaster som ikke fant god nok info om priser på hw.

 

Det hadde ikke vært så interessant om ikke hw.no hadde utviklet seg i det hele tatt, hadde det? Utviklingen i databransjen går fort, veldig fort. Hw.no må følge etter og det synes jeg de har gjort på en aldeles glimrende måte.

 

Det er nevnt at noen savner overklokkings stoff. For meg er overklokking noe entusiaster driver med. (imo) Da kunne jo for eksempel entusiastene bidra med aritkler. (en av hw.no`s brukere har vel world reccord av og på?)

 

En artikkel som jeg koste meg med var stoolmans pc. Slike artikler kunne jeg tenke meg mer av. Rendyrkede artikler om enkelte av forumets PC-er, oppbyggingen av dem, hva de har tenkt når de bygget dem, hvilke problemer de støtte på underveis, løsningene, pris på stæsjet osv.

 

jeg synes hw.no er like bra ennå jeg. Jeg får alltid svar på det jeg lurer på, og litt til som regel.

 

Men at det er blitt mindre stoff for entusiaster, det være seg OC eller andre ting, må jeg si meg enig i.

 

Synes vi skal rose hw.no og jeg, de gjør sikkert en strålende jobb :)

Endret av vetle
Lenke til kommentar

ang. guide av overklokking, så ville det muligens ha vært ønskelig med systemspesifikke guider.

 

det er en del forskjeller i hvordam man overklokker AMD og Intel systemer, selv om prinsippet og grunntanken er det samme.

 

før og etter PCIe kom er muligens aktuellt, siden jeg i allefall personlig har serdeles liten kjenskap til PCIe systemer.

 

hvis jeg skal overklokke et system, så er det første jeg tenker på å øke fsb, og hvilke konsekvenser dette vil ha.

 

før så var det ønskelig med låst pci og agp buss, og det samme gjelder vel sata osv.

jeg vet at hvis jeg skal overklokke mitt nåværende system, så overklokker jeg også to (av fire) sataporter, noe som har gjort det uaktuellt for meg å overklokke dette systemet.

 

hvordan er det på nye systemer, er alt dette låst som standard?

slikt kunne vært kjekt å lese en MEGET detaljert guide om.

 

når jeg nevnte forskjeller mellom AMD og Intel systemer, så er jo hyper transport en viktig ting å ta med. om den på mitt HK går noe særlig over 1GHz, så kan jeg f.eks. regne med ustabilitet, men Intel systemer har ingen Hypertransport bus, men kanskje noe liknende.

 

men som nevnt tidligere, det er lett å bare komme og kreve noe...

Lenke til kommentar

Må bare få skyte inn en sak her: På slutten av min tid som sjef for Overklokking.no, ble det stadig vanskeligere å få produsert artikler. I årene forut klarte jeg å produsere mye stoff på egen hånd (i tillegg til å skulle drive en bedrift), men da studiene gikk i dass og jeg skulle gifte meg, måtte jeg prioritere. Dessuten var i grunnen tiden moden for sammenslåing mellom HW og Overklokking.no. Overklokking av moderne maskiner er ikke lengre like aktuelt for hvermannsen, ettersom en relativt ny maskin i dag er god nok for de fleste behov. Da jeg startet i Overklokking.no, drev jeg og klokket på en AMD på 700 MHz (tror jeg fikk 1.04 GHz ut av den, med en Globalwin FOP32 - man måtte ha tyggis i øra for å holde det ut...).

I tillegg til dette, ble det vanskeligere og vanskeligere å få tak i dyktige folk. Å kunne overklokke er bare første ledd. Man må kunne skrive, samt være villig til å innfri det man lover (jeg fikk veldig ofte kjeft fra leverandører fordi folk ikke leverte artiklene i tide).

 

Jeg synes Tha Stoffi sier det veldig godt: Det er lett å bare kreve. :)

 

Men her er - forhåpentligvis - et lyspunkt: Jeg sitter nå og skriver på min første artikkel for Hardware.no. Så EN av gamlekara gjør en comeback. Regner med at jeg kommer til å skrive en del utover høsten, men jeg akter ikke å ta meg av noe mer "heavy stuff". Fulltidsjobb, kjerring og andre aktiviteter krever sitt.

Men så får vi se hvordan det går - jeg STORTRIVES i alle fall med å skrive. :)

Lenke til kommentar

Vil begynne med å si at det er flott at HW.no tar tilbakemeldinger til etterretning.

 

Jeg er forsåvidt enig med flere medlemmer her at det var noe bedre før, men det er også viktig å ikke glorifisere hvordan det var før for mye.

HW.no's prisguide er et godt eksempel på en forbedring. ( Den kan selvfølgelig også forbedres!)

 

Hw.no er blitt kommersielt (vært det en stund) og må dermed også tiltrekke seg flere medlemmer enn bare de entuiastene som var med i starten. Derfor har HW.no forandret målgruppen sin i forhold til hvem de ville nå ut til før i forhold til nå. Dermed er forandring naturlig.

HW.no får sine inntekter gjennom reklame og må da vise til mange treff på deres side®, dermed som nevnt tidligere må de tiltrekke flere "mainstream" brukere.

 

Det som jeg savner mest er guider på modifiseringer av hardware. Med en bachelor i elektronikk er jeg kanskje litt overivrig interessert i slikt, men det å få hardware til å yte bedre med noen små modifiseringen (de fleste med litt "clas ohlson" utstyr) synes jeg er meget interessant.

Følelsen av å forbedre gamle AMD prosessorene men en enkel blyant strek var bare helt euforisk. Eller å bytte ut en enkel motstand (greit, den er veldig liten) på Nvidia 7900GT, dermed økes spenningen på GPUen og da er kortet enda mer overklokkingsvennlig (og varm).

Det finnes idag også mange forskjellige modifikasjoner som er enkle å gjøre på enkelte hovedkort og skjermkort.

 

Kunne gjerne tenkt meg å skrive slike guider selv, da jeg synes dette er ufattelig gøy og lærerikt.

Men jeg har ikke økonomi til å kjøpe inn mange forskjellige HK og/eller skjermkort for å vise modifikasjoner som er mulige, dessuten har jeg ødelagt hardware før og det er ikkje særlig morsomt.

 

Så mitt råd til HW.no er å skrive flere modifikasjons-guider av hardware, selvom det ofte finnes andre utenlandske guider på modifikasjoner, så er det ofte mye hyggeligere å lese det på morsmålet.

Håper dere leser dette!

 

Just my 2 cents... ;)

Lenke til kommentar

Det er jo også en mulighet. Først må en vel få tilbakemelding om HW.no er interessert i å gå "tilbake" til slik de var før og satse på sliike emner som nevnt i min forrige post.

Men så er det som du nevner med fulltidsjobb + kone, tar jo litt tid det også :p

Har jo fri i helgene..

 

Mitt praktiske problem er at jeg ikke lengre har nyeste hardware til enhver tid, da jeg må prioritere annerledes enn det en kanskje gjorde før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...