Gå til innhold

Bortkastet Penger på Wii?

Jimmarn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg står på mitt om at 80% av de gode spillene på 360 er fps eller tredjepersons skytespill, De resterende 20% er adventure, og bilspill og noe sportspill.

Jeg kan komme på ca 3-4 spill som er på 360 og som egner seg for barn (ikke medregnet arcade spill) Viva pinjata, Lego starwars, Fifa, og fler kommer jeg ikke på sånn i farten, men det er nok noen få jeg har glemt.

Vil du at jeg skal ta bilde av 360n min kanskje? Jeg eier ingen annen konsoll enn den, men har tenkt til å gå til anskaffelse av en Wii siden 360 har totalt manko på plattformspill og jeg synes kontrollsystemet til Nintendo virker veldig morsomt, samt at det er en del spill jeg har lyst på til den kosollen, og etter min mening så virker det som en morsommere konsoll dersom man er fler som spiller, men det kan jo diskuteres.

Skulle gjerne hatt alle 3 konsollene jeg for slik jeg ser det så har alle 3 konsollene mange spill som virker utrolig bra.

9481402[/snapback]

Er faktisk enig her. Nesten alle de virkelig gode 360 spillene er shootere. De fleste spillene er voldelige og/eller prøver å være realistiske. Vil du ha fargerike, morsomme og mer innoverende spill går du for Wii.

Xbox er jo i bunn og grunn bare en PC i konsolldrakt.

Selv om jeg koser meg med min 360, hadde jeg nok klart meg utmerket med gaming PCen min sammen med Wii'en.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.. Har nettop Kjøpt Nintendo Wii og spilt litt Zelda Twilight Princess og Wii sports.. må si jeg angrer kjøpet... Har fra før PS3 og angrer ikke i det heletatt.. men Tviler litt på Wii.. hva burde jeg gjøre?

9480550[/snapback]

Skal si meg litt enig, er ikke mye å hente i Wii enda, kunne ha godt ventet en god stund til, for kanskje ting vil bli enda billigere og ikke minst, de gode spill også vil vise seg fram.

Twilight Princess har jeg jo men har ikke fått Zelda feeling enda, må vente til mørketider kommer og ting vil bli mer morsomt om kveldene ^^ lael! ^^ ( som i gamle dager ) :cool:

Skrevet

Når jeg skaffa Wii'en på lanseringen så tenkte jeg denne er verdt dem 2000kr du betalte for den siden jeg er fan av Mario, Zelda og Metroid.

Og du har spill som Zelda TP, Super Paper Mario som kommer imorgen og Resident Evil 4, 3 spill som sitter som ett skudd

Det kommer og 2 gigaspill til Wii iløpet av dette året nemligt Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy :love: , vil nesten ikke se noen filmer fra spillet. Får nesten nervesammenbrudd av å se det flotte spillet :love:

Og det kommer 2 neste år som jeg må ha, Super Smash Bros Brawl og håper på seff Mario Kart kommer i 2008

Så jeg mener att det er ikke bortkasta penger på Wii :thumbup:

Skrevet

Så Wii har nå solgt flere enheter enn Xbox 360 (iflg. Finacial Times etc.). Da skulle man tro, virkelig tro, at utviklere kan lage tilnærmet like store prosjekter for Wii som Xbox 360, og fortsatt få overskudd.

Selv begynner jeg å bli lei kvalitetstørken nå. Det er godt Metroid og Galaxy er på vei, ellers hadde Wii'n min blitt finn.no mat. Regner min Wii som delvis bortkastede penger pga. dårlig spillutvalg, men det kan jo fort ta seg opp, slik den fortsatt selger.

(det sagt, samboeren min er besatt av avstemingskanalen!)

Skrevet

Synes det ser rimelig lyst ut framover:

- Super Paper Mario i dag

- Metroid Prime 3 i oktober

- Super Mario Galaxy og Forever Blue i november

- Wii Zapper + Ghost Squad, Medal of Honor: Heroes 2, Resident Evil: UC i november

- NiGHTS: Journey of Dreams i desember

- Smash Bros. Brawl, Battallion Wars 2, No More Heroes og Mario Kart Wii i tidlig 2008

- Red Steel 2 annonsert

Savner skikkelige bilspill og RPG-er, men det kommer nok i 2008 med det eventyrlige salget vi ser nå.

Skrevet

Ikke bare rimelig lyst, Nintendo har den beste rekka fremover av de 3 konsollene i min mening. Men alikevel har jeg gått til inkjøp av PS3 pga Assasins Creed, 2Man Army og Killzone 2.

Nintendo Wii kjøpte jeg 8.desember i fjor, og det har vært et par gode titler, men i høst/vinter nå blir vi jo rett og slett bortskjemt med bra spill.

Skrevet
Ikke bare rimelig lyst, Nintendo har den beste rekka fremover av de 3 konsollene i min mening. Men alikevel har jeg gått til inkjøp av PS3 pga Assasins Creed, 2Man Army og Killzone 2.

Nintendo Wii kjøpte jeg 8.desember i fjor, og det har vært et par gode titler, men i høst/vinter nå blir vi jo rett og slett bortskjemt med bra spill.

9494854[/snapback]

Så du mener Wii og PS3 utgivelser hittil og resten av dette året slår 360's? Du kjøpte også PS3 fremfor den mye billigere 360 enda de spillene kommer til 360 også bortsett fra Killzone?

Var det pga bluray filmer du kjøpte PS3 da?

Skrevet

9494854[/snapback]

Så du mener Wii og PS3 utgivelser hittil og resten av dette året slår 360's? Du kjøpte også PS3 fremfor den mye billigere 360 enda de spillene kommer til 360 også bortsett fra Killzone?

Var det pga bluray filmer du kjøpte PS3 da?

9495312[/snapback]

Jeg mente ikke at Wii hadde bedre titler hittil, mener egentlig at det har vært litt fattig med bra titler til den maskina, ps3 og forsåvidt, frem til nå. Men i Høst/Vinter ser jeg mer frem til Metroid Prime, 2-3 Mariospill enn hva jeg ser kommer på Xbox360/PS3. Kan godt være det er jeg som er veldig dårlig informert om 360/PS3 titlene, men de som jeg ser på som store titlen til 360 i høst, Halo3, er for meg uinteressant. Bioshock kom i sommer så tar ikke med den. Men så kommer jo Assasins og 2 Man Army, men alikevel kan jo ikke disse måle seg med Galaxy og Prime3 i mine øyne.

360 mye billigere enn PS3, kan nok diskuteres gitt. Men at den er litt billigere er jeg enig i, men også begynner den å dra litt på åra da. Uansett, valgte jeg tilslutt PS3 pga. Utseendet, Blueray/DVD mulighetene, Spill som er i vente fremover det neste året og rett og slett at jeg hadde mye mer lyst på en PS3 enn en 360.

Jeg har mer tro på at PS3 er den mest fremtidsrettede konsollen av de 2. Og for meg med utstyret jeg ville ha på begge var forskjellen i pris minimal.

Skrevet

Wii er eit godt kjøp dersom du er meir opptatt av gameplay og multiplayer frammfor grafikk. Skal ikkje gå innpå så mangen detaljar anngåande hvorfor du skal kjøpe wii istadenfor ein xbox 360 eller ps3, fordi der har eg ingenting å skrive om. Maskinane er gode på kvart sitt område, og smaken er som baken.

Skrevet

Jeg spilte Rogue Leader (GC) på Wiien min her om dagen og tenkte: Når dette spillet er 6 år gammelt, hvorfor er så og si ingen av dagens Wii-spill i nærheten av like god grafikk? Ja jeg vet, grafikk er ikke alt, men det må jo være lov til å kreve litt fra en maskin som skal være litt sterkere enn Xbox1 (om jeg har forstått det riktig) og på 6 år må man ha lært litt mer av hva som kan utnyttes i maskinvaren?

Skrevet (endret)

Vel nå har jeg som flere sier kommet litt lenger i Zelda og spille begynner å bli ganske morsomt.. spilte med Fer på Sports og må si det vi hadde det ganske artig =)

Så takk for alle de gode svarene...

Og har prøvd å få i komponent kabel til Wii men får ikke tak i en noen sted... regner med jeg må kjøpe fra nettet da, Elkjøp Beklaget å sa det var vanskelig å få tak i noe fra Nintendo de siste dagene, men at de håpet det hadde løstnet litt nå...

Så da håper jeg bildet i Zelda vil bli nokså mye bedre...

Har en Samsung HDTV er litt kjedelig å spille Scart når man vet det kan være Bedre :p

Takk Takk allesammen :) Gleder meg Til Mario Kart så lurer jeg opå om jeg ikke skal kjøpe Paper Mario... har ikke likt de gamle Paper mario noe særlig men denne ser veldig morsom ut...

Endret av DeTrix
Skrevet
QXl.no, flere som selge komponent kabel der. Kjøpte min der, funket fett. 100kr ca betalte jeg vel for en måned siden :D

9500535[/snapback]

oki Takk skal du ha

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe Paper Mario på det varmeste. Har spilt det en del siden fredag, og må si at jeg liker det mer og mer.

Er utrolig herlig med all ironien og humoren som er i spillet! :)

Skrevet
Anbefaler deg å kjøpe Paper Mario på det varmeste. Har spilt det en del siden fredag, og må si at jeg liker det mer og mer.

Er utrolig herlig med all ironien og humoren som er i spillet!  :)

9505691[/snapback]

Må bare si meg enig her. Grafikken og musikken er en blanding av herlig og slitsom, men bedre humor har jeg ikke sett på lenge! :) Kjæresten min kommenterte dog at spillet "høres veldig ut som Wii'en", da altså div. channels og deres musikk/lydeffekter :p

Skrevet (endret)

Bare vent! Tidlig 2008 vill det første BLEACH (anime) spillet komme til europa. Det blir mer sånn kamp spill, der man bruker kontrollen som våpen :D

har tenkt til å kjøpe en chippa wii, noen som har peiling hvor man kan finne det billigere enn 3500kr? XD

Endret av xninja92
Skrevet (endret)

kjøp en billig wii til sånn rundt 2100,-, også chipper du den å spillchip.com for 800,-. Blir vel sånn rundt 2900,-. Dvs. 600,- spart (ca.). Dette kan du bruke på spill... Hvis du ikke du har lyst til å gjøre full utnytten av chippen, da... hehe:p

EDIT: Bitte-liten skrivefeil der...

Endret av OnklCB_94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...