Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?


Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Den er god for prisen hvis man liker mye jalapenos, men skulle ønske den hadde ost og :)

 

En burger uten ost er ikke spiselig! :yucky:

 

Den har ostesaus men føler det er ikke samme som smaken av et skivet ost, hvis du skjønner hva jeg mener, så jeg regner ikke det som ordentlig ost inni burgern. Jalapenos smaken overdøver ostesausen uansett, synes jeg  :confused: Går heller tilbake til whopper cheese istedenfor  :laugh:

Endret av Kimchi wasabi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke hyggelig lesing...

 

Forsker: Ville ikke spist denne hamburgeren etter funn av miljøgift

 

Det er funnet miljøgift i emballasjen til hamburgeren på McDonald's og pommes frittes-posen på både McDonald's og Burger King. – Som å sprayimpregnere emballasjen, tørke av og putte maten oppi, sier forskeren som har undersøkt produktene.

 

Seniorforsker ved Norsk institutt for luftforskning, Linda Hanssen har utført testen. Hun forteller at mengden miljøgift funnet i hamburgeresken til McDonald's er høyere enn hva som tidligere er målt i matemballasje.

 

I pommes frittes-posen til både McDonald's og Burger King ble det funnet ti ganger mindre miljøgift enn i hamburgeresken til McDonald's.

 

https://www.nrk.no/norge/fant-miljogift-i-emballasjen-til-mcdonalds-og-burgerking-1.13824735

Lenke til kommentar

Det er overraskende fordi? Ingen av oss spiser på sånne steder med en forestillingen om at det er noe annet enn skadelig for deg (eller det burde vi ihvertfall ikke ha, håper ikke undervisningsnivået om næring er så lavt her til lands).

Forskjell på mat med dårlig ernæring og giftige midler i emballasjen da. Jeg vil si det er overraskende, da det minste de kan ha på de tørre er å ha riktig oppbevaring av maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, kom igjen da.. Vi vet jo hvor mye dritt de allerede har puttet i maten, kundene deres er ikke der for å få seg ett næringsrikt måltid. Jeg sliter med å se forskjellen da begge deler er som gift for kroppen å regne. 

Edit: Orker ikke diskusjonen om moderasjon og piss, det er drittmat og det gjør ikke kroppen noe godt uansett hvordan du vrir og vender på det. Rottegift går sikkert bra i moderasjon det også. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Eh, kom igjen da.. Vi vet jo hvor mye dritt de allerede har puttet i maten, kundene deres er ikke der for å få seg ett næringsrikt måltid. Jeg sliter med å se forskjellen da begge deler er som gift for kroppen å regne. 

 

Edit: Orker ikke diskusjonen om moderasjon og piss, det er drittmat og det gjør ikke kroppen noe godt uansett hvordan du vrir og vender på det. Rottegift går sikkert bra i moderasjon det også. 

Hadde du reagert på samme måte hvis smågodt, sjokolade, kaker osv hadde emballasje med samme stoff i seg?

Lenke til kommentar

McDonalds lanserer veganerburger

 

Sverige og Finland gjør norskproduserte McVegan til fast innslag på menyen.

 

McVegan består av en soyaburger, brød, tomat, salat, sylteagurker, løk, ketchup, sennep, olje og saus. Burgeren er utviklet i samarbeid med Anamma, som er et selskap under de norske Orkla-paraplyen.

 

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/9mO9KE/McDonalds-lanserer-veganerburger

Lenke til kommentar

så og si alle menyer på Burger King i tilegg til Pommes Frites

 

Om må velge MCDonald så blir valget McTasty menyen. Pommes Frites til menyen er ikke bra i forhold til Burger king sin. Pommes Frites er mer myk og slafsete i forhold til Burger King sin.

 

Om jeg kan velge ingen av dem så velger jeg ingen. Velger isteden en lokal sjappe som lager ordentlige burgere eller porsjonspizza

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Hvordan pommes fritsen er, er jo forskjellig fra dag til dag, har fått både sprø og slapp pommes frites hos både McD og BK, om den kommer rett i fra gryta, eller om den har ligget i noen minutter kan ha mye å si.
Forøvrig er den eneste burgeren jeg liker hos McD er BigMac, og jeg kan til nød spise Big King XXL på BK. Hos Max så syns jeg alle er drit dårlige

Om jeg skal ha fast food så foretrekker jeg Subway med Chicken Teriyaki. Bare så synd de ikke har med kjøttboller her i Norge, for den er jævlig god  :(

Uansett, for å være on topic, McD vs BK? McDonalds hver eneste gang, uten tvil

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Forstår ikke du gidder å spise pommes frits til annet en nødløsning, hadde heller spist 4 chicken salsa eller 2stk bigmac istedenfor.

 

Fordelen med Burgerking og Max er man kan bestille i app (Android\iphone) så vidt jeg vet funger det dårlig eller ikke hos mc donnals.

Men ja burgerne er best på mc donnals syns jeg.

 

crispy chicken burger king er litt for dyr og har litt mye korn eller hva vi kan kalle det.

Men den er ikke direkte vond bare salsa er bedre.

 

Max blir nesten hjemmelagt burgere syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan pommes fritsen er, er jo forskjellig fra dag til dag, har fått både sprø og slapp pommes frites hos både McD og BK, om den kommer rett i fra gryta, eller om den har ligget i noen minutter kan ha mye å si.

Forøvrig er den eneste burgeren jeg liker hos McD er BigMac, og jeg kan til nød spise Big King XXL på BK. Hos Max så syns jeg alle er drit dårlige

 

Om jeg skal ha fast food så foretrekker jeg Subway med Chicken Teriyaki. Bare så synd de ikke har med kjøttboller her i Norge, for den er jævlig god  :(

 

Uansett, for å være on topic, McD vs BK? McDonalds hver eneste gang, uten tvil

 

Synes pommes fritsen er best når den er lys og myk. Hater når den er hard og stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...