Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?


Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jepp, de som jobber på McDonalds og Burger King har opplæring kun i den typen mat. De som jobber på bensinstasjoner må konsentrere seg om annet også. Men jeg tror ikke kvaliteten er det store problemet her. Det virker som om vi rett og slett har forskjellig smak på hvordan en burger bør tilbredes og hvordan den smaker best.

 

Men ettersom tråden dreier seg om McDonalds og Burger King, hvilken velger du dersom du må?

 

Du henger deg alt for mye opp i opplæring i 2 jobber som knapt trenger opplæring... som sagt kan du så klart ha en mening om at disse nisseburgenre smaker best men vær så snill ikke trekk inn opplæringen til arbeiderne som argument.

 

Hver ENESTE gang jeg er på McDonalds eller Burger King og spieser burger angrer jeg med en gang jeg er ferdig... føler meg oppblåst, dårlig og hverken magen eller kroppen reagerer noe spesielt bra på denne maten. Dessverre virker det som om jeg glemmer det fra gang til gang, spesielt hvis jeg er veldig sulten. Heldigvis klarer jeg meg fint med ett par ganger i året på slike "resteuranter".

 

Skulle jeg velge måtte det bli McDonalds men jeg vil UNDERSTREKE at det ikke er på grunn av burgerne men det er på grunn av wrapsen (faktisk ok) og på grunn av McNuggets som er en evighet mye bedre enn nuggetsen man får på Burger King.

 

Tror nuggetsen på Burger King faktisk ikke er skikkelig kjøtt men en slags masse som presses sammen under produksjon som går i oppløsning mellom fingrene mens man spiser... helt ærlig så får jeg en slag MUK-følelse av dem, føler meg langt i fra sikker på at det faktisk ikke er MUK (kvalmt).

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Mekanisk_utbenet_kjøtt

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Aldri opplevd noe ubehag etter tur på verken Burger King eller McDonald's. Bare om jeg spiser meg overmett. Er slank og har utrolig høy forbrenning så er kanskje noe med det.

Virker som kroppen din sliter litt mer.

Tror du er litt hjernevaska av Hellstrøm når det gjelder MUK btw. MUK-kjøtt og annet kjøtt er like sunt og ikke noe galt å spise det.

MUK og rent kjøtt er like sunt, slik jeg har forstått er MUK like behandlet som annet, bare brukt forskjellige maskiner for å skjære kjøttet. Men disse MUK-produktene kan ofte være tilsatt mye hvitt mel og er blandingsprodukter, men du dør ikke.

Det er smak og næringsverdi av det ferdige produktet som teller.

MUK har blitt mye bedre med årene, så ikke vær en av de som blir skremt så lett av "oh wow, pølsekuler fra prior inneholder MUK!"

Ta det med ro. Ha et balansert og variert kosthold så går det nok bra med deg. Sjelden du finner reflekterte kloke ord rundt dette temaet, og isteden propaganda for å skremme befolkningen.

Endret av Krokanrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du henger deg alt for mye opp i opplæring i 2 jobber som knapt trenger opplæring... som sagt kan du så klart ha en mening om at disse nisseburgenre smaker best men vær så snill ikke trekk inn opplæringen til arbeiderne som argument.

 

Hver ENESTE gang jeg er på McDonalds eller Burger King og spieser burger angrer jeg med en gang jeg er ferdig... føler meg oppblåst, dårlig og hverken magen eller kroppen reagerer noe spesielt bra på denne maten. Dessverre virker det som om jeg glemmer det fra gang til gang, spesielt hvis jeg er veldig sulten. Heldigvis klarer jeg meg fint med ett par ganger i året på slike "resteuranter".

 

Skulle jeg velge måtte det bli McDonalds men jeg vil UNDERSTREKE at det ikke er på grunn av burgerne men det er på grunn av wrapsen (faktisk ok) og på grunn av McNuggets som er en evighet mye bedre enn nuggetsen man får på Burger King.

 

Tror nuggetsen på Burger King faktisk ikke er skikkelig kjøtt men en slags masse som presses sammen under produksjon som går i oppløsning mellom fingrene mens man spiser... helt ærlig så får jeg en slag MUK-følelse av dem, føler meg langt i fra sikker på at det faktisk ikke er MUK (kvalmt).

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Mekanisk_utbenet_kjøtt

 

Det høres ut som om du rett og slett har dårlig fordøyelse. Det eneste jeg noen sinne har blitt litt smådårlig av når det gjelder denne typen mat er Big Tasty, men det er nå svært mange år siden. Har tenkt å prøve en igjen en dag. Og ja, de som jobber på burgerresturanter er faktisk opplært til primært å lage burgere. Derfor forstår jeg ikke hva som er galt med å nevne det.

 

Chickennuggets bryr jeg meg døyten om da det gode tilbehøret er chilicheese og pommes fries som McDonalds av en eller annen grunn ikke har. Har prøvd løkringer også som tilbehør (på Burger King), men de eide ikke smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det høres ut som om du rett og slett har dårlig fordøyelse. Det eneste jeg noen sinne har blitt litt smådårlig av når det gjelder denne typen mat er Big Tasty, men det er nå svært mange år siden. Har tenkt å prøve en igjen en dag. Og ja, de som jobber på burgerresturanter er faktisk opplært til primært å lage burgere. Derfor forstår jeg ikke hva som er galt med å nevne det.

 

Chickennuggets bryr jeg meg døyten om da det gode tilbehøret er chilicheese og pommes fries som McDonalds av en eller annen grunn ikke har. Har prøvd løkringer også som tilbehør (på Burger King), men de eide ikke smak.

 

Fordøyelsen min er fortreffelig men det er bare slik at kroppen min reagerer på "drittmat" noe jeg skjønner godt.

 

Du kan gjerne nevne opplæring men å bruke det som ett argument for at disse kjedene har bedre burgere blir dumt.

 

Man lager ikke burgere... man varmer opp ferdig kjøtt og holder seg til regler. INGENTING får man bestemme selv fordi burgeren skal bli like, altså selv Hellstrøm hadde ikke fått burgerne bedre på McDonalds uten å bryte reglene, det sier jo litt.

Lenke til kommentar

Jeg spiser svært ofte på både Burger King og McDonalds. Faktisk daglig i noen perioder. Det har også hendt at jeg spiser på den ene av dem tidlig på dagen og på den andre litt senere på dagen. Har som sagt aldri reagert på noe av det bortsett fra Big Tasty en liten periode. Men vil altså prøve den på nytt. Ingen andre jeg kjenner heller sier at de blir dårlige av å spise på disse stedene. Jeg vet noen har skrevet det her i denne tråden, men jeg kjenner mange som spiser på disse stedene og ingen sier de blir dårlige av det. Så det virker faktisk som det er ditt fordøyelsessystem og ikke maten som er problemet her.

 

Hvorfor er det dumt å bruke opplæring som et argument? For øvrig kan du bestemme ting som størrelsen samt om du vil ha bacon på. Skulle gjerne sett at det var valgfritt med sylteagurk også, men det er jo bare å ta dem av. Som før nevnt har nå også Burger King begynt med at du tapper brusen selv så slipper du de ekle isbitene oppi som smelter og vanner ut brusen. Altså enda en ting å velge selv.

 

Og hvordan er burgerne på Statoil og Esso egentlig? Komponerer du din egen spesielle hver eneste gang?

Lenke til kommentar

hvis du vil ha gjort en endring (fjerne sylteagurk feks.) er det jo bare å be om det, har aldri opplevd at de er vanskelige på sånt.

 

Husker når de hadde kampanje på big mac til 15kr en gang og da laget de hundrevis av burgere som ble liggende opptil en time eller to før de ble servert. Vi erfarte fort da at vi måtte bestille uten ettellerannet, for da var de nødt til å lage en fersk burger til oss.

Lenke til kommentar

Jeg spiser svært ofte på både Burger King og McDonalds. Faktisk daglig i noen perioder. Det har også hendt at jeg spiser på den ene av dem tidlig på dagen og på den andre litt senere på dagen. Har som sagt aldri reagert på noe av det bortsett fra Big Tasty en liten periode. Men vil altså prøve den på nytt. Ingen andre jeg kjenner heller sier at de blir dårlige av å spise på disse stedene. Jeg vet noen har skrevet det her i denne tråden, men jeg kjenner mange som spiser på disse stedene og ingen sier de blir dårlige av det. Så det virker faktisk som det er ditt fordøyelsessystem og ikke maten som er problemet her.

 

Hvorfor er det dumt å bruke opplæring som et argument? For øvrig kan du bestemme ting som størrelsen samt om du vil ha bacon på. Skulle gjerne sett at det var valgfritt med sylteagurk også, men det er jo bare å ta dem av. Som før nevnt har nå også Burger King begynt med at du tapper brusen selv så slipper du de ekle isbitene oppi som smelter og vanner ut brusen. Altså enda en ting å velge selv.

 

Og hvordan er burgerne på Statoil og Esso egentlig? Komponerer du din egen spesielle hver eneste gang?

 

 

Ok, da har jeg sikkert problemer med fordøyelsen.... ca rett etter jeg har spist drittmat på McDonalds eller Burger King og ca en time etterpå. merkelig at det skjer AKKURAT da men du vet vel best!!

Lenke til kommentar

hvis du vil ha gjort en endring (fjerne sylteagurk feks.) er det jo bare å be om det, har aldri opplevd at de er vanskelige på sånt.

 

Husker når de hadde kampanje på big mac til 15kr en gang og da laget de hundrevis av burgere som ble liggende opptil en time eller to før de ble servert. Vi erfarte fort da at vi måtte bestille uten ettellerannet, for da var de nødt til å lage en fersk burger til oss.

 

Kunne selvsagt bedt om det, men det er ikke akkurat svære greia å fjerne dem selv heller. Det eneste jeg gjør er å si nei til å ha bacon på hvis de spør om det. Den kampanjen tror jeg aldri jeg hørte noe om. Hadde nok også godt for en fersk burger i det tilfellet.

Lenke til kommentar

 

 

Ok, da har jeg sikkert problemer med fordøyelsen.... ca rett etter jeg har spist drittmat på McDonalds eller Burger King og ca en time etterpå. merkelig at det skjer AKKURAT da men du vet vel best!!

 

Jeg påpeker bare at du er en av svært få som merker dette. Det er vel to stykker før i tråden som har nevnt det. Og jeg har altså aldri hørt noen si det selv bortsett fra meg selv ang. kun Big Tasty og det er mange år siden. Det kan derfor godt være at det er et eller annet i denne maten eller tilbredningsmetoden du ikke tåler så godt. Det er i så fall ikke unikt. Jeg har spist haugevis av kinesisk mat og det har gått bra hver gang, men jeg har følt meg dårlig av noe thailandsk.

Lenke til kommentar

 

Kunne selvsagt bedt om det, men det er ikke akkurat svære greia å fjerne dem selv heller. Det eneste jeg gjør er å si nei til å ha bacon på hvis de spør om det. Den kampanjen tror jeg aldri jeg hørte noe om. Hadde nok også godt for en fersk burger i det tilfellet.

 

Jeg lurer på om ikke det var at de feiret 15 år i Norge, eller i Bergen eller noe... det var uanz for.. ehm... 14 år siden...

Lenke til kommentar

Jeg var på McDonalds i går, for første gang på mange år. Jeg ble rett og slett sjokkert over hvor billig det var der, i forhold til på Burger King. Trudde først hun bak kassen hadde slått inn feil, så jeg måtte dobbeltsjekke menyen dems etterpå.

 

Jeg betalte 69 kroner, for noe som hadde kostet 100-120 på Burger King. Men Burger King smaker fremdeles bedre, så jeg har ikke bestemt meg helt for hvor jeg drar neste gang. :)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

McDonald´s har mange store burgere. McTasty holder meg mett en stund.

Ikke alle er så små som 10 kroners cheeseburgeren.

 

Burger King smaker bedre. Favoritten heter Steakhouse.

 

Men den beste hamburgeren kommer fra en uavhengig restaurant nær min bopæl.

De har biffsnadder og jalapeno i burgeren.

Det er ikke ei "kantine" som MacDonald´s og Burger King, men en liten restaurant med stearinlys og kelner.

Må prøves.

homer_drool_1.gif

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...