Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?


Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha, ha! Det er en del lokale kjapper her sp jeg får stappet i meg en del via de, men likevel så er det ikke mye burgerking her. Det er en i byen, men det er en mcdonalds i byen også, mens i bygda (bygda mellom byene som den kalles) så finnes mcdonalds, men ikke burgerking. Men oppi dette så skal det nevnes at den mcdonaldsen som er i bygda er helt fryktelig med helt forferdelig mat!

 

Ellers så er det vell for det meste Burger King som opererer i storbyer, men de er ikke så flike til å komme ut på landet selv om de ikke år så ille mange kunder der.

Lenke til kommentar

Burger King har gjort en god jobb med å fremstille seg selv som mer ekte enn McD, og det setter den hvite mann stor pris på. Jeg vet ikke helt om jeg biter på - det blir litt som når krangelen gikk hjemme om vi skulle ha Idun eller Heinz ketchup - sistnevnte var liksom mer skikkelig siden den inneholdt mindre sukker, da fikk det liksom ikke hjelpe hvordan man likte smaken. Eller at Idun inneholder mer tomater. Javel, de fleste burgerne til BK er større, dyrere og med mer grønnsaker enn konkurrenten. Men i Norge er McDonalds best på pommes frites, og det er lite som slår en Big Mac. Dessuten er de billige cheeseburgerne til McDonalds bedre enn de billige cheeseburgerne til Burger King. Jeg gir en knepen seier til mækken, men bruker gjerne begge.

 

Det bryr meg døyten hvem som måtte bruke mest ekte ingredienser ol. Alle vet jo uansett at dette ikke er sunn mat.

 

Når det gjelder Big Mac er jeg enig i at den er god, men den er altfor liten til å mette.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt. Mange sier at det ikke er sunn mat, men det er vell ikke akkurat den mest sunneste maten du kan spise, men jeg tror ikke heller at maten er usunn for å si det slik. Mye fett i den, det er vel det eneste og kanskje salt, men utover dette så skjønner jeg ikke at det skal være usunt. Jeg har spist slik mat hele livet og jeg har ikke lagt på meg ett gram og alt fungerer ok anda.

 

Tror det rett og slett er mye overdrivelse.

Lenke til kommentar

Mye fett ja, særlig mettende fett. At dette ikke er sunt kan du bla. se på filmen Supersize me eller bare av å studere de største av amerikanske burgerelskere. Dog kan du også se på legenden Don Gorske (ligger artikler i tråden) som stadig holder seg sunn. Det kommer jo ann på fysisk aktivitet i tillegg. Og det må jo nevnes at du langt ifra får i deg samme mengden kalorier ol. når du spiser på disse kjedene i Norge som du gjør når du spiser på dem i USA. Men direkte sunt vil jeg uansett ikke kalle det.

Lenke til kommentar

Jeg er uansett i veldig mye aktivitet så jeg forbrenner det hele regner jeg med. I gamle dager så var det jo slik at man ba om den feteste maten, og de spiste rent fett, og jo fetere det var jo bedre var det! Dette var på grunn av at de jobbet så hardt med kroppen. For noen kan det kanskje være usunt, men for andre så er det det stikk motsatte tenker jeg.

Lenke til kommentar

da tar jeg turen til mcdonalds for en frokost! :D

 

Har tenkt å spise der jeg og, men det blir Quarter Punder for min del i dag. Har ikke spist den på mange, mange år om jeg i det hele tatt har smakt den. Så nå som jeg har vært gjennom både Big Tasty, Big Mac og Cheeseburger er det Quarter Punder i dag. Husker også at jeg spiste ekstremt med McChicken i en periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...