Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?


Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi eier dere i bacon-salg da. :D

 

Men alt det andre er sant. Og hvis dere tror vi bare bruker råvarer sendt fra Amerika som er tilsatt masse ekle stoffer kan jeg avkrefte det nå. F.eks. salat får vi fra Bama, og akkurat samme salat kan vel fåes i noen butikker. Det meste vi har kan kjøpes i butikker, bortsett fra kjøttet (Som også er laget i Norge) og noen andre BK-eksklusive varer.

 

Nope, råvarene har jeg ikke noe imot eller noe, Bama bruker vi på BK også :p Mye mulig dere eier oss i baconsalg.

 

Nuggetsen på Burger King derimot er av laber kvalitet, når man biter i den henger den knapt sammen noe som tyder på at den er laget av en eller annen masse. Sist jeg var på Burgerking og skulle bestille nuggets, vet dere hva de spurte meg om.... om jeg skulle ha 5, 8 eller 20 biter? Joda, stod der som ett spørsmålstegn og lurte på om det ikke var noe mellom 8 og 20 men det hadde de ikke klart å lage.

 

Burgerne på McDonalds er ikke topp nei men de har så mye annet godt at det blir som oftest McDonalds som blir valget.

 

Ja synes selv det er litt rart om du kan velge mellom 5, 8 eller 20 biter, men grunnen bak tror jeg faktisk er at 20 biter er hvis du skal bestille til flere. Altså kommer folk som skal ha 60 nuggets, som skal ha det på en biltur eller noe sånt. Er enig at nuggetsene på BK ikke er noe å skryte av.Hos oss får du de beste nuggetsene på mandagsmorgen da det ikke er så mye å gjøre. Hvorfor? fordi da har vi ikke noe forhåndsproduksjon og oljen i frityren er helt ny.

 

Ehh. Noensinne jobbet på McD ?

 

Nei men vær gang jeg er innom der ser jeg hvordan det forgår og det har jeg gjort i siden broren min jobbet på BK og gjorde meg oppmerksom på ting. Det er da 8 år siden. Veit at det er en MC resturant der de aldri var med en 3 på jobb samtidig. De har en omsetting på rundt 20 mill i året. Oss hos er det vel mellom 10 og 15mill. På lørdager er vi aldri færre enn 6. På hverdager er vi vel 5-7 stykker på det meste.

 

...

 

Men Mcflurry er så mye bedre enn Bkool. Det er det ikke noen som kan ta fra Mcern.

Lenke til kommentar
Ja synes selv det er litt rart om du kan velge mellom 5, 8 eller 20 biter, men grunnen bak tror jeg faktisk er at 20 biter er hvis du skal bestille til flere. Altså kommer folk som skal ha 60 nuggets, som skal ha det på en biltur eller noe sånt. Er enig at nuggetsene på BK ikke er noe å skryte av.Hos oss får du de beste nuggetsene på mandagsmorgen da det ikke er så mye å gjøre. Hvorfor? fordi da har vi ikke noe forhåndsproduksjon og oljen i frityren er helt ny.

Da kan man vel bestille flere små porsjoner hvis man skal ha til flere, dumt å bestille 20 nuggets sammen med 1 brus og 1 chisps, vi snakker jo om menyer her som det blir solgt absolutt mest av. Sist jeg sjekket var en meny beregnet på 1 person.

Lenke til kommentar
da bestiller de ikke menyer

Vet du hva, når hele Burger King/McDonalds er bygd opp på menyer tviler jeg faktisk på at de selger pakker på 20 uten chips og brus med tanke på flere personer.

 

Hadde man skulle laget noe slikt ville de garantert solgt med brus og chips i tillegg og laget en slags familiepakke eller noe slikt og da ikke bare med en type produkt.

 

Håper du ser at noe slikt ville vært meget ulogisk med tanke på en Burger King`s matfilosofi.

Lenke til kommentar
ALT du bestiller på BK kan du få uten meny også, meny bare setter man sammen spesielle ting og kutter prisen med omtrent 20kr (på liten meny og mer jo større). La oss si du skal sitte i en bil da. Lettere å spise nuggets bare da uten å grise. Blir på en måte snaks og er det mange nok blir du mett av det.

Skjønner jo så klart det men tror ikke du forstår hva jeg mener, klart det er lettere men tviler på at Burger King har laget 20 biters porsjoner kun for å være snill og for at det skal være praktisk for de som sitter i bil.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Et par spørsmål:

 

Hvorfor må man på BK fylle brusen sin selv? Ikke som om det tar sinnsykt lang tid for personalet på McD å gjøre det. Ikke bare skaper det en ekstra kø for besøkende, men også økt sannsynlighet for uhell hvor mat går til spille da man må sette ned/løfte maten.

 

Og hva i all VERDEN tenker BK når de matbrettet er formet som en skål det ikke er plass til å sette brusen sin på når man har bestilt en meny av noe slag?!

Lenke til kommentar

Her jeg bor er Mcdonalds og Burger King sann ca 100 meter fra hverandre. Men jeg velger som regel Mcdonalds, veit ikke hvorfor..kanskje fordi det er søtere jenter der :p

 

Men uansett, de fleste her sier at burgeren til Burger king er bedre, men der er jeg uenig. Jeg liker rett og slett smaken av Mcdonalds sin bedre..kan ikke forklare det. Den er liksom så myk.. Åsså chipsen daaaaa...yum!

Jeg verken jobber eller kjøper mat der hver dag nei :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig syntes Burger King prøver å lage verdig søppelmat ved å presse inn en masse salat og shit i burgeren. Det funker ikke. I tillegg er det for lite saus og brødet er ofte veldig fuktig. Mc'ern burgere er stappa fulle med gooo' saus og fett og drit, og det er det man er på jakt etter når man skal spise drittmat imo.

 

edit - Løkringer er myyye bedre på BK ja.

Endret av BakerHansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...