Gå til innhold

Hva får deg til og legge fra deg et spill du liker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste grunnen til noensinne å forlate et spill er fordi det blir kjedelig, eller at man simpelten ikke kommer lenger og er gris irriterende. eller at du ikke har tid.

det første kirby spillet spilte jeg så mye på gameboy at jeg ble søkk lei, husker masse av det enda, og her snakker vi den gamle svære gameboyen, får ikke lyst til å spile det engang, leeeei.

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom HELE Gears Of War 1 på første gjennomspilling, altså i en sleng, men la det fra meg etter totalt 10 timer spilling, hvorav 1 time (minst) BARE var stanging mot sistebossen, fikk det faen ikke til, kom ikke videre, og mye pga Dom KONSTANT kjørte full frontal assault på ham. Var ganske sur da. Satte meg ned dagen etter, greide ham på tre forsøk og blei utrolig irritert på meg sjøl da det viste seg at spillet var SLUTT etter ham :hrm:

 

Ellers mente dama at jeg ble aggressiv av dataspill når jeg døde for tiende gang på ti minutter i Max Payne 1 (der du ikke har noen våpen og må inn i et rom hvor det er 20 fiender) og begynte å skamslå henne :whistle: (neida, jeg slo sofaen)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jeg har lagt fra meg GTA4 fordi jeg fikk så dårlig samvittighet når jeg talte hvor mange fotgjengere jeg hadde kjørt ned :D

 

Kødda.

 

Men GTA4 har jeg faktisk lagt fra meg siden jeg ikke klarer flere oppdrag i midten av spillet, og må begynne på nytt hver jævla gang. Etter at jeg klarte ett oppdrag på det tiende forsøket, så jeg at det bare kom enda et til (ta igjen en person med motorsykkel eller bil) og da tenkte jeg bare "bleh". Synes i ettertid at GTA4 ikke er så bra som alle skulle ha det til.

Lenke til kommentar

hehe.. Mye artig lesning her! :)

 

 

Jeg må ta en liten forhistorie først:

 

Har nå holdt på med spilling i 22 år eller noe, da jeg fikk min første Nintendo 8 bits (med Ice Climber som medfølgende spill -altså før Super Mario Bros). Så kom tiden jeg fikk Amiga 500 og jeg begynte med piratkopiering i grei stor skala, og så videre til PC når jeg var 14 år, i 1992 ca. Piratkopieringen har vedlikeholdt inntil for et par år siden (jeg har også kjøpt en del spill også da, verdt å merke). Nå kjøper jeg bare spill..

 

Poenget med denne introduksjonen var at: Før, så hadde jeg så mange spill å velge mellom, at jeg knapt kom noe særlig inn i spillet, siden jeg ble litt med en gang jeg sto fast, og jeg hadde jo så mange andre spill som jeg ville prøve.. Kunne jo vrake og velge mellom alt.. Derfor spilte jeg veldig lite av veldig mye (med unntak som noen Lucasarts -spill og Civilization, m.m.). La fra meg spill hele tiden..

 

Nå kjøper jeg bare spill, og jeg velger spill med omhu, og jeg har noen regler:

 

- Jeg skal ALDRI ha mer enn 3 ufullendte spill liggende samtidig..

- Jeg skal i utgangspunktet kun ha 2 spill: Ett som er stort og tidkrevende (som f.eks. Fallout 3), og noen "lette" som jeg bare kan "slappe av med" (eksempelvis: Lego Star Wars, Guitar Hero, etc..).

- Jeg skal runde det før jeg legger det i fra meg..

 

Det er selvfølgelig unntak: Spill som jeg f.eks vil ha Collectors Edition til og har bestilt, de blir bestilt allikevel.. For noen dager siden satt jeg med Star Wars: Force Unleashed ("stort spill"), og Lego Indiana Jones ("lett"). Så hadde jeg bestilt CE til Fallout 3, og den kom i posten.

 

Her ble Star Wars lagt til siden for Fallout 3.

 

 

Jeg har også GTA4 som jeg ikke har rundet. Der var det noe jeg ikke klarte sånn med det første, og det kom et annet "storspill" jeg måtte prøve.

 

Et annet spill som jeg ikke har rundet enda, er Motorstorm. Men, det tar jeg frem av og til som "lett storspill" (som egentlig vil si et spill jeg ikke MÅ dedisere mye tid til, nødvendigvis, men som tar lang tid å "runde"). Et annet spill som har blitt lagt på hylla av og til, er Kameo - Elements of Power (?). Det rundet jeg etter hvert, men det tok meg ca halvannet år..

 

 

For å gjøre en litt lengre historie kort.. Siden jeg nå kun kjøper spill (både til konsoll og PC), så må jeg velge med omhu, og jeg kjøper ikke bare for å kjøpe lengre.. Gode spill som jeg har gledet meg veldig til, har av og til måttet vente til lenge etter release før de ble kjøpt inn.. Poenget er altså at spill er kjøpt inn for at jeg "garantert" liker dem, og jeg legger dem derfor "aldri" fra meg fordi at de er kjedelige, eller noe.. De blir stort sett lagt til siden fordi jeg har brukt veldig lang tid på dem, og "trenger en liten pause". Men, de blir stort sett plukket opp igjen og rundet..

 

Stort sett..

 

Dead Rising synes jeg selv er veldig vanskelig og har lagt ifra meg, i hvert fall foreløpig (jeg er skyld i det selv, da jeg prøver å gjøre alt riktig og redde alt og alle samtidig.. og feiler en del..).

 

Assassins Creed syntes jeg ble litt repeterende, men liker det allikevel..

 

Grand Theft Auto 4 liker jeg også, ble veldig tidsoppslukende..

 

Dette er alle spill jeg liker, men som har fått en pause.. I omvendt rekkefølge er nok den rekkefølgen de blir plukket opp igjen..

 

 

 

(Ble mye skriving dette..)

 

 

:)

Lenke til kommentar

Når jeg spiller fra nærmeste savepoint til bossen, og allikevel må gjennom 10 minutter med repetativ fyllmasse før bossen spretter fram og dreper meg på en eller annen urettferdig måte.

 

Savepoints of doom er også kjipt. Når man kun har savet én gang på veldig lenge, og den saven fuckes opp. F.eks. er det autosave hver gang man går gjennom en dør på Fallout 3. Ganske frustrerende når noe insta-dreper deg på andre siden av døren. I går svømte jeg gjennom noen mørke ganger, hadde én prikk oksygen igjen, så kommer det en dør, og jeg åpner den uten å tenke meg om... Hva var det på andre siden av døren? Mer vann selvfølgelig! Blubb, blubb... Save ødelagt... Det var heldigvis ikke alt for mye backtracking som skulle til denne gangen, så det holdt med 30 min. spillepause.

Lenke til kommentar
Er vel antageligvis når dama spør "Hva er det der?" når det er hennes TV tid for Top Modell eller Hotel Cæser osv.

 

Da skrus gjerne konsolen av drit fort.. Hvis ikke blir det bråk xD

 

Off jeg er en tøffel..

 

det er bedre å slå av konsollen enn at dama går rundt å syter i flere timer! typisk.

så, vil ikke si at du er en tøffel! men, smart!

Lenke til kommentar
Er vel antageligvis når dama spør "Hva er det der?" når det er hennes TV tid for Top Modell eller Hotel Cæser osv.

 

Da skrus gjerne konsolen av drit fort.. Hvis ikke blir det bråk xD

 

Off jeg er en tøffel..

 

det er bedre å slå av konsollen enn at dama går rundt å syter i flere timer! typisk.

så, vil ikke si at du er en tøffel! men, smart!

 

hah! kjenner meg igjen der! Riktig nok syter ikke dama mi, men gir meg "the silent treatment" og bare legger seg i senga til jeg tar iniativet selv (ergo hun tvinger meg fra xboxen :p)

Lenke til kommentar
Er vel antageligvis når dama spør "Hva er det der?" når det er hennes TV tid for Top Modell eller Hotel Cæser osv.

 

Da skrus gjerne konsolen av drit fort.. Hvis ikke blir det bråk xD

 

Off jeg er en tøffel..

 

det er bedre å slå av konsollen enn at dama går rundt å syter i flere timer! typisk.

så, vil ikke si at du er en tøffel! men, smart!

 

hah! kjenner meg igjen der! Riktig nok syter ikke dama mi, men gir meg "the silent treatment" og bare legger seg i senga til jeg tar iniativet selv (ergo hun tvinger meg fra xboxen :p)

 

Story of my life...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...