Gå til innhold

Hva får deg til og legge fra deg et spill du liker


Anbefalte innlegg

Selv de spillene jeg liker best har noen sekvenser jeg ikke liker, for eksempel kan det være skikkelig vanskelig og ingen lagringsmulighet og du må gjennom samme greia for n'te gang. FarCry er et godt eksempel på dette. H***s monstre. Et annet sted er når jeg ikke vil bruke opp et save i Hitman: Silent Assasin, og må snike og vente for n'te gang. Da må jeg ofte psyke meg skikkelig opp før jeg begynner på'n igjen.

 

Ellers er det spill jeg i og for seg liker, men så oppdager du at jo en feil for 5 brett siden som får alvorlige konsekvenser. Da er det lett å bli psyka ut. Gorky Zero 1 og 2, synes jeg i og for seg var ganske greie (i motsetning til de fleste andre), men man visste aldri om man hadde gjort det man skulle.

 

Ellers må jeg si at den sikreste måten å legge bort et spill jeg liker er når jeg i et svakt øyeblikk har lasta inn en cheat. Det gjør jeg ikke lenger. Walktrough er greit en sjelden gang, men ikke mer.

 

Eneste spillet jeg aldri har lagt vekk i lang tid på grunn av frustrasjon i er Splinter Cell-serien, selv om jeg var på nære nippet på et av de siste brettene i Chaos Theory, der alt var, ikke overraskende, bare kaos.

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når mamma kommer inn og banker drittn av meg og kaller meg "J***A HO*E UN*E", så begynner jeg å skrike, men jeg fortsetter fremdeles!

 

Det er først når pappa kommer og kutter av meg hendene at jeg slutter:D

 

 

 

Dette kunne ha vært sant....Bare synd at jeg ikke bor hjemme da -.- (hybel ftw.)

 

såååååå, når legger jeg fra meg et spill??? når jeg blir redd? ppfth, ikke F...

 

Når jeg ikke orker mer eller får/skal ut med venner ? ja... (bare synd at jeg ikke har venner :( )

Lenke til kommentar

Når spillet plutselig blir urettferdig og beint fram teit.

 

Eksempel: Kingdom Hearts II. Jeg elsker dette spillet. Spilte det i lange perioder uten stopp. Men plutselig kommer jeg til denne bossen. Han er ikke vanskelig, egentlig. Jeg banker han lett. Men midt i kampen må jeg greie et minispill. Jeg får i oppgave å drepe 50 fiender på 40 sekunder. Deretter må jeg ta 10 fiender på 10 sekunder. Greier jeg ikke det, er det Game Over. Hva pokker? Jeg er FULLT klar over hvor svak bossen er, jeg knuser han jo. Dette minispillet gjør derimot at jeg må prøve igjen rundt 25 ganger før jeg får has på han. Det legger ikke til utfordring, bare frustrasjon. Hvorfor ikke gjøre BOSSEN vanskeligere? Sånt irriterer meg kraftig. Når små, unødvendige ting som dette ødelegger alt.

 

Dessuten var det et sted i Gears of War hvor man plutselig skulle kjøre bil og brenne fugler. Utrolig herpa styring, og helt annerledes enn resten av spillet. Tok meg lange tider før jeg gadd å prøve igjen.

 

Dessuten hater jeg mangel på veiledning. Hvis jeg får høre "gå og finn ting X" uten at jeg veit hvor jeg skal lete, legger jeg fra meg spillet helt til jeg slår opp på Gamefaqs. Dette skuffer starten på Zelda: TP stort med. Jeg orker ikke å vase rundt i en by i en og en halv time bare fordi jeg ikke finner små, trivielle ting, jeg vil bare videre. Man skulle tro at noen utviklere gjør slike ting for å dra ut spilletid.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Guitar hero 2 har fått meg til å skru av 360`en i sinne mangen ganger.. Rett å slett så sint at det frister å knekke gitaren! =P Har en sang på expert som jeg ryker ut på ca 97-98% hver eneste gang.. Samme forbanna plassen! Ikke nok med det, men du blir jo dritt lei sangen!

 

Husker Need For Speed:carbon irriterte meg noe grusomt og! Siste "bossen" som består av totalt 5 løp eller hva det er for noe. Problemet her var i siste løpet, siden du klarte det nesten hver gang.. Men akkuratt ikke. Når det ikke gikk trykket jeg "back" som vane, istedet for "restart". "Back" resulterer i at du havner tilbake i byen og må begynne på ny. Altså alle 5 løpene på ny! Klarte å gjør denne feilen 3 ganger, noe som resulterte i at spillet fikk en grei pause! :)

Lenke til kommentar

Jeg blir lei av spillet er vel en ting som hender, eller at jeg blir ferdig med kampanjen.

 

Noe annet som hendte med RPG spill var at jeg kom til et boss monster og kjempet mot det i ca 30 min og kom ikke videre gikk tilbake og brukte en halvtime til mer eller mindre. Da var det ganske vanskelig å fortsette når jeg ikke klarer å komme videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Når jeg har strevet med noe i en halvtime, så går det i dass fordi søstera mi slår på cammet sitt og horer seg.

9469265[/snapback]

 

Eh..javel? Hvor gammel er søstera di? :p

 

EDIT: Bare kødder.

9469301[/snapback]

 

 

12 :/

 

 

NEIDA! :D:D:D

 

14 faktisk.

Så når hu slenger frem puppestellet på cam, da ryker de fleste spill til helvete, hvertfall de som er online.

Lenke til kommentar

La nettopp fra meg HL2 midt i Ravenholm (skummelt som fy) når jeg var helt oppslukt i spillet fordi maskinen plutselig ville ha en BSOD...

 

I går tvang maskinen inn en reboot midt i en heftig runde ET: Quake Wars (demo) på grunn av automatiske oppdateringer...

 

Neste gang blir det å satse på utelukkende linux native spill. :)

Lenke til kommentar

Når man har glemt å save på en god stund er alltid kjipt når man dør, spesielt når det ikke er noe som heter autosave. Tenkte jeg skulle runde RTCW på xbox for en stund siden og alt gikk så det suste, men så klarte jeg selvfølgelig dø. "Load from last save" ,eller noe sånt, spurte spillet om og det takket jeg ja til. Dermed mistet jeg ca 90min spilletid pga at jeg ble sendt 4-5 brett tilbake, tusenjævligtakk for den! Skrudde av xboxen og siden har jeg ikke rørt RTCW.

 

Må også si meg enig med Aidskake, er utrolig frustrerende å dø på samme plass gang etter gang. Må fuglene vite hvor mange ganger jeg døde i Psychonauts da man måtte gjennom den hinderløypa under tidspress, sikkert 20+ for der slet jeg lenge! Var riktignok litt tålmodig siden det spillet var såpass bra så jeg kom meg gjennom spillet til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...