Gå til innhold

Hva får deg til og legge fra deg et spill du liker


Anbefalte innlegg

Hva er det som får deg til og legge fra deg kontrollen/musa og forlate spillet i enten sinne, skrekk eller oppgitthet? Jeg personlig blir mest oppgitt hvis jeg endelig greier noe veldig vanskelig også blir drept rett etterpå av noe annet før jeg rekker og lagre. Det er nesten værre enn og IKKE klare noe vanskelig..

 

Og noen ganger kan man bli så j**lig sint når spillet kræsjer midt i noe gøy.

 

Om jeg noen gang har lagt fra meg et spill pågrunn av skrekk tror jeg ikke. Men det var noen ganger jeg måtte legge Silent Hill (på PS1) fra meg da jeg ble litt skjelven og ta en pause etter noen skumle scener. Men det er noen år siden nå.

 

Jeg spillte TES4: Oblivion (WinPC med Mods) akkurat i sted og var dypt inne i et Raider fort da jeg møtte på en Raider Commander mens jeg var fortsatt i ganske lav level. Jeg brukte taktikk og holdt meg på avstand mens jeg skjøt Fire Blast på han og buffa meg med Defend og Healing. Og etter en stund så greide jeg og felle ham, så rett etterpå dreper en annen svakere Raider meg med en fireball av et eller annet slag (før jeg fikk lagret).

 

Fy f**n så oppgitt og irritert man kan bli av sånt. Tror jeg prøver igjen litt senere men da skal jeg huske og bruke Heat Shell for og beskytte meg selv mot ilden til trollmannen deres.

 

Men til hovedtemaet, hva får deg til og legge fra deg spillet du ellers liker?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som trådstarer sier, så er det som oftest av at jeg dør uten å ha lagrett, eller ivhertfall noe i den duren. Har til tider glemt å lagre i oblivion, og dette fikk meg som regel til å forlate PCen. Det som er værre er jo hvis den siste saven OGSÅ har blitt korrupt... Ja da kan det ta uker til jeg gidder å ta opp spillet igjen... Men det er nå en annen sak. :p

 

Har lagt fra meg et spill en gang på grunn av at jeg har vært redd, og det var i F.E.A.R en mørk høstkveld. :p

Lenke til kommentar

Kul tråd!

 

Det værste er vel å daue før man lagrer. Har skjedd en del ganger hos meg når jeg har spilt Final Fantasy (!)

 

Det hender sjelden jeg ikke gidder å spille hvis jeg ikke får til noe. såpass sta er jeg at jeg må klare det.

Selvsagt, undervannsbossen på FFVII er et annet eksempel.

 

Hvis det er snakk om bilspill, "må" jeg spille til jeg klarer banen

Lenke til kommentar

Det kommer meget ann på graden jeg liker spillet.

 

Spill som har fenget meg virkelig har plassert meg fremfor maskinen/konsollen alt for lenge. Husker jeg satte hele romjulen i 1998 for å runde Ocarina of Time. Var så vidt jeg rev meg bort fra spillet for å spise ribbe, når det var gjort var det tilbake til N64 maskinen og inn i Hyrule igjen.

 

Andre spill som f.eks Gran Turismo 4 har klart å sende Dualshocken i bane rundt jorden (takket være noen velplasserte kræsj), og det sier seg selv at når Dualshocken er i bane rundt jorden og den andre kontrollen befinner seg litt her og litt der så er man jo tvunget til å stoppe å spille.

 

Andre ganger er det bare frustrasjon over at spillet er så fordømt vanskelig som får meg til å forlate det. Ting som er tilnærmelig umulig på PC ender opp med et puslespill uten like. Er fint at jeg har et par bilder av tastaturet mitt slik at jeg vet hvor tastene skal være, bare jeg får fisket datamusa opp av toalett skålen og tørket den litt slik at jeg kan navigere meg frem til bildet.

 

Som dere kanskje skjønner, jeg er en ihugget gamer, og jeg er hissig av meg og. Så somregel er det best at jeg legger fra meg et spill før jeg klikker mongo i stolen. Har aldri klart det, men det er mitt største mål.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det kommer meget ann på graden jeg liker spillet.

 

Spill som har fenget meg virkelig har plassert meg fremfor maskinen/konsollen alt for lenge. Husker jeg satte hele romjulen i 1998 for å runde Ocarina of Time. Var så vidt jeg rev meg bort fra spillet for å spise ribbe, når det var gjort var det tilbake til N64 maskinen og inn i Hyrule igjen.

 

Andre spill som f.eks Gran Turismo 4 har klart å sende Dualshocken i bane rundt jorden (takket være noen velplasserte kræsj), og det sier seg selv at når Dualshocken er i bane rundt jorden og den andre kontrollen befinner seg litt her og litt der så er man jo tvunget til å stoppe å spille.

 

Andre ganger er det bare frustrasjon over at spillet er så fordømt vanskelig som får meg til å forlate det. Ting som er tilnærmelig umulig på PC ender opp med et puslespill uten like. Er fint at jeg har et par bilder av tastaturet mitt slik at jeg vet hvor tastene skal være, bare jeg får fisket datamusa opp av toalett skålen og tørket den litt slik at jeg kan navigere meg frem til bildet.

 

Som dere kanskje skjønner, jeg er en ihugget gamer, og jeg er hissig av meg og. Så somregel er det best at jeg legger fra meg et spill før jeg klikker mongo i stolen. Har aldri klart det, men det er mitt største mål.

9468350[/snapback]

 

Hehe den kan jeg forstå. Jeg er nok i tilfeller ganske hissig av meg jeg også. I tillegg er jeg en spillfrik. Jeg spiller mange timer hver dag. Jeg spiller sikkert alt for mye.

Men når det gjelder hissighet så har jeg nok slengt en ting eller tang eller fektet med neven i lufta noen ganger. Heldigvis er jeg ganske forsiktig med pc' min da så jeg ødelegger ikke noe på den...lille koseboksen sin..eh ja.

Lenke til kommentar

Hm, Online spilling så er det som regel pga frustrasjon og sinne....går vel hos nesten alle det kan jeg tenke meg... :cool:

 

 

Men Singel Player spill er vanskeligere. Som regel dårlig "skuespilling"...som sikkelig B stemmer og skrivefeil i subtitles...viser bare at utviklerene ikke la inn bra nok arbeid i det...

 

Spill er i mine øyner "kunstverk", og dårlige ting som det sier bare til meg "slapp arbeid".

 

MEN, det er og andre ting som kundeservice....ta Gothic 3 f.eks. Spillet er så møkk full av bugs, og sikkelig seriøse bugs og, som INGEN kan fatte hvordan utviklerene kunne ungå å legge merke til....DET ER SLØVT og det viser at de bryr seg ikke om kundene....

Ikke for å nevne at patchingen gikk treigt...og er nå "død".

 

 

EA er ivertfall syndere når det gjelder kundeservice, og pga dette har jeg lagt MANGEN av deres spill på hylla....

 

Personlig synes jeg at når de "dropper" å videre utvikle (patche) og stoppe all support bør spillene gå over til "Open Source" og bli gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...