ListeKlovnen Skrevet 29. september 2007 Skrevet 29. september 2007 Når jeg legger fra meg et spill, er vel når man spiller bil spill og ikke klarer banen i det hele tatt og alle banene før har du kjørt lei. Da kan jeg vente en måned eller to.
SaReX Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Når dama går ned på knær 9466987[/snapback] :!: HAHAHA
Janerikn Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Hmmm, må vell være om eg kjøper enda ett spill som eg liker enda bedre.
Xifi Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Når jeg ikke klarer å slakte Typhoon i Titan quest
Tor Rasmussen Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 For min del står må spillet bort når det begynner å svi i øynene. Så går jeg en tur med hunden i frisk luft for å lindre smerten. Dermed klarer jeg å presse ut en time til foran skjermen, og så er det bare å stille på jobb med røde øyne dagen etter. Dette skjer typisk for meg etter 5-6 sammenhengende timer foran skjermen.
Woodhome Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Det er når jeg kun har 2 savegames på Resident Evil og har lagret siste game ved sistebossen og ikke har nok våpen til å klare han, (les; Resident Evil PS1) Ellers så har man de spillene som er enten er fordømt vanskelige eller det er milevis mellom hver gang man får lagret. Slik som Pariah... Eller når det fordømte selskapet EA Games, med flere, ikke spør meg hvor på maskinen jeg vil lagre savegamesa, så havner de under mine dokumenter på C-stasjonen. Hvorpå jeg glemmer å ta backup når jeg formaterer.. GRR... Har også opplevd å kun ha 2 savegames, 1 i begynnelsen av spillet, og en som jeg overskriver etter hvert, så lagret jeg jaggu 2 meter før karaktaren ble drept av en mine. Så hver gang jeg hentet fram save-gamen så døde jeg.. GRR.. Nei, tilbake til Resident Evil 4, har 8 savegames her.. :!:
ListeKlovnen Skrevet 4. november 2008 Skrevet 4. november 2008 Oppgit når EA kommer med enda et drittspill som jeg har latt meg lure på...
vikingkylling Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Skal dessverre ikke så mye til i disse dager... * On-rail biter: Jeg gikk lei av dem på 80-tallet. Enten klarer jeg dem etter to, tre forsøk, ellers avinstalleres spillet. * Action-sekvenser: Hva er poenget? Ta Resident Evil 4 som et eksempel. Snik deg frem, skyt fiender, snik deg frem... trykk en knapp så raskt du klarer i en evighet for å løpe fra en stein? WTF? Enten går dem på to, tre forsøk, ellers gidder jeg ikke. Det er så ufattelig meningsløst og idiotisk. * Tutorial jeg ikke kan hoppe over: Greit de er bra laget, men det betyr ikke at jeg vil se dem om igjen og om igjen. Tenk Black & White 2... jeg hadde lyst til å prøve de forskjellige dyrene, men sitter ikke og ser samme idiotiske tutorial gang på gang. "Nei, så flink du var. Du klarte å snu kameraet til høyre. Prøv å snu det til venstre nå." hver jævla gang jeg vil ha et nytt dyr? Ikke faen... * Cut-scener jeg ikke kan hoppe over rett før en boss: Darkstone er den største synderen her, men langt fra den eneste. Tenk dere: Dere går inn i et slott og kjemper dere frem til en ensom fyr. Klikk ham, og du får en laaaaang cut-scene dere ikke kan hoppe over. Den slutter med at ham forvandles til sistebossen. Han er svært vanskelig, så du dør. Du loader igjen, går bort til samme fyr og må se hele jævla cut-scenen igjen før du får sloss mot ham. ZZZZzzzzzzzzzzz..... * Repriser: Tenk for eksempel Doom 3 Du har sloss deg gjennom hele romstasjonen og funnet en vei ned til Helvete. Du sloss deg frem der og finner til slutt en diger fiende som ikke kan skades på vanlig vis. Etter en lang kamp vinner du endelig, og hva skjer? Du er tilbake på romstasjonen, sloss deg videre og drar ned til Helvete igjen? WTF?
Wartom Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Når spillet krasjer og jeg ikke har lagret på lenge. Da rister jeg bare på hodet og slår av PC'en. Når jeg spiller online spill stopper jeg vanligvis bare om jeg blir ringt av en eller annen kompis.
Jakoozie Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Jeg takler ikke back-tracking i større grad. Eller andre måter å forlenge spilletida på uten å faktisk by på mer nytt innhold. Dette kan lett føre til at jeg slutter med spillet. Hvis det er for vanskelig/tidkrevende ... Jeg kan ikke ta meg tid til allverdens lenger, jeg er en av de få som er sjeleglad for at trenden mer og mer er korte, men intense spill. I MMORPGs legger jeg vekk spillet når jeg ikke finner folk til gruppequester, eller må konkurrere med 50 andre om å drepe bjørn på den samme forbanna plassen ... Grind generelt er turnoff, men det går så lenge jeg merker progresjonen. I tillegg legger jeg ofte vekk et spill jeg i utgangspunktet liker for et nytt og spennende spill. Uansett om jeg digger det jeg holder på med, så må jeg bare teste det nyeste! Og da kan det godt være jeg glemmer det forrige spillet ..
Okeblol Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Når jeg må gjennom slike "timesink" partier som ikke er morsomme og kun er lagd for å kunstig forlenge spillet F.eks den roterende kniv-veggen brettet i God of War 1, og en plass i GoW2 hvor man måtte slåss seg gjennom 6-7 pakker med fiender på rad, hvor den siste gjengen med fiender var en hel skokk med slike medusaer som kunne drepe deg med ett slag om de hadde flaks. Vanvittig irriterende å tape gang på gang på de siste fiendene etter å ha slosset i ca 30 mins uten å kunne lagre. Fullførte aldri GoW2...
Anech Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Som oftest dersom det er skrekkelig mange bugs (Gothic 3 ble aldri helt fullført...) eller dersom det er forferdelig lange loadetider (5 min er for mye for meg, men skal få testa witcher igjen snart, nå som det har kommet en update:) ) Ellers så er det vel som noen andre sa... Dersom det er et spill med oppmot 100 min gametime for å runde det, så kan jeg komme til å slutte å spille det etter 60-70 timer fordi det kommer noe nytt Xp
rbr Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 (endret) heh husker en gang på half life 2 episode 2 på slutten da en må vinne over endel stridere før de kommer for nærme det stedet de skal fyre avsted den raketten på slutten. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg prøvde men ikke faen om det gikk. satt og skalv av raseri etter x antall ganger og slag i tastaturet. da gikk det noen dager før jeg prøvde meg igjen. fikk det til til slutt. men det kostet meg g15 tastaturet,den første versjonen som ikke selges lenger. Endret 5. november 2008 av rbr
Anech Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 heh husker en gang på half life 2 episode 2 på slutten da en må vinne over endel stridere før de kommer for nærme det stedet de skal fyre avsted den raketten på slutten. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg prøvde men ikke faen om det gikk. satt og skalv av raseri etter x antall ganger og slag i tastaturet. da gikk det noen dager før jeg prøvde meg igjen. fikk det til til slutt. men det kostet meg g15 tastaturet,den første versjonen som ikke selges lenger. Hahaha, har du ikke lært at du alltid må ha et gammelt, grått tastatur vedsidenav det du bruker? et som fortsatt funker til å bli slått på etter du har fått ut litt sinne liksom Xp
rbr Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 (endret) heh husker en gang på half life 2 episode 2 på slutten da en må vinne over endel stridere før de kommer for nærme det stedet de skal fyre avsted den raketten på slutten. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg prøvde men ikke faen om det gikk. satt og skalv av raseri etter x antall ganger og slag i tastaturet. da gikk det noen dager før jeg prøvde meg igjen. fikk det til til slutt. men det kostet meg g15 tastaturet,den første versjonen som ikke selges lenger. Hahaha, har du ikke lært at du alltid må ha et gammelt, grått tastatur vedsidenav det du bruker? et som fortsatt funker til å bli slått på etter du har fått ut litt sinne liksom Xp joda jeg har et gammelt tastatur som jeg kan delje litt på. men glemmer meg OFTE. jeg er storbruker at tastarurer og mus. Endret 5. november 2008 av rbr
Slimda Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Daglig legger jeg fra meg WoW, når jeg må gå å legge meg. men det teller vel ikke?
pekaman77 Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Selvfølgelig legger jeg ned spillet hvis situasjonen krever det (dame, venner, mat, osv). Men situasjoner hvor jeg la fra meg spillet på grunn av noe i spillet er få. Grunnen er at jeg aldri greier å slutte. Jeg har nok aldri lagt fra meg spill midlertidig grunnet frustrasjon osv. Men det er vel 2 tilfeller hvor jeg har lagt fra meg spill endelig på grunn av andre ting en at jeg ble lei av dem. Den ene gangen var vel i nintendo 64 emulator hvor jeg spilte legend of zelda ocarina of time. Da var jeg yngre og det tok lang tid for meg. Etter å ha kommet over halveis kjønnte jeg ikke hvordan jeg kom videre. Etter så å ha kjønnt det ble alle saver slettet. Når jeg begynnte på nytt ble nye saver ødelagt de også. Jeg fant dem ikke når jeg prøvde på nyt osv. (drit emulator). Vi snakker da om ganske mye tid brukt og så nådde jeg aldri slutten alikevel. Da la jeg det spillet fra meg. Andre gang var jeg også endel yngre og spilte denne gangen combo første person sverdspillet severance blade of darknes. Her var jeg så ung at jeg ikke kjønnte hvordan jeg gjorde comboer. Det endte med at jeg drepte alt og alle ved å kaste våpenet, løpe rundt motstanderen og plukke opp våpenet igjenn, og dette gjorde jeg igjenn og igjenn. Det ble ganske langtrukent til tider spesielt på bosser tok det gjerne fra 15 min til noen timer med masse saving osv. Men så kom jeg til et punkt hvor jeg ikke greide og komme videre. Var en dør som skulle åpnes og jeg skjønnte ikke hvordan. Etter noen dager med nyteløs løping rundt i levelen uten resultat eller morro la jeg også fra meg dette. Kan nevne at jeg i senere år har set gjennom resten av disse spillene på youtube.
Jext Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Jeg er mye mindre tålmodig med spill i disse dager sammenlignet med noen år tilbake. Jeg ser veldig lett feilene i spill, derfor holder jeg kun ut til slutten om spillet er veldig, VELDIG bra. RPG spill kan jeg for det meste bare glemme, siden nesten alt er variasjoner på ting man har spilt før og det ikke fanger samme magien. Dette syndromet er nok godt kjent blant oss som har spilt siden vi hadde motorfunksjonene til det. Når man er yngre, eller spiller en sjanger for første gang, ser man ikke kulissene som bygger opp spillet. Man lever seg helt inn i de på en fersk måte og får mere ekte opplevelser. I dag blir de første 2 timene av et spill nesten en analyse av spill mekanikkene, og deretter repetere de resten av spillet. Klart dette er underholdende, jeg bruker jo fremdeles mesteparten av tiden min til gaming, men det kan ikke sammenlignes med slik det var før. Blitt mye mer glad i action spill enn RPG varianter de senere årene, selv om det frister å skaffe meg Valkyria Chronicles for PS3.
TanTheMan Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 RPG spill kan jeg for det meste bare glemme, siden nesten alt er variasjoner på ting man har spilt før og det ikke fanger samme magien. Blitt mye mer glad i action spill enn RPG varianter de senere årene, selv om det frister å skaffe meg Valkyria Chronicles for PS3. Er det ikke sånn med alle spill nå (med noen få unntak)? Valkyrica Chronicles er like mye taktikk som RPG sånn som jeg har forstått det, hvis det har noe å si for deg. Det var noen online-løp på Mario Kart som fikk meg til å skru av Wiien med en gang. En typisk situasjon er når jeg er 50 meter fra mål og blir truffet av et blått skjell. Greit nok, jeg bør fortsatt kunne vinne greit. Men neida, han på andreplass har nettopp fått tre røde skjell. Alle treffer meg. Så kommer det en stor stygging som har fått en sopp som gjør han større og kjører over meg. 10. plass ble det til slutt. Ellers kan kameraet på noen spill være veldig irriterende ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå