Gå til innhold

Pass opp for forhåndsbetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et annet problem med bruktmarked er jo at selgeren kan selge tyvgods....

9473400[/snapback]

Å selge tyvegods via et offentlig tilgjengelig bruktmarked er ganske risikabelt for en tyv. Tyven kan jo risikere å bli oppdaget av alle de hundrevis av øynene som leser annonsene og telefonnummeret blir vel kjapt utlevert til politiet om sporet opp om det kommer en svindelanklage og politiet ønsker dokumentasjon. Altså at politiet får en anmeldelse på svindel, tar kontakt med bruktmarkedet og får ut det registrerte telefonnummeret.

Lenke til kommentar
Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig.

Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper?

9464771[/snapback]

Det er tryggere av den enkle grunn at du fortsatt betaler på forhånd, uten å vite at det du betaler for er det du tror det er.

9464825[/snapback]

 

Med postoppkrav betaler du jo også før du får sett at du har fåt det dui skal. Du går til posten, og betaler for pakken, kommer hjem og ser at det er f.eks. en murstein, så det er ikke så mye tryggere.

 

Men, det er jo mulig å få åpne pakken, så man kan se inni den før man betaler for pakken. Men det kommer jo an på hvem som står i kassen da. Hvis man kan gjøre dette for å sjekke at det er det riktige produktet, da er postoppkrav mye tryggere :)

 

EDIT: Hvis jeg hadde kjøpt noe som var tyvgods, og politiet hadde funnet ut av dette. Hva hadde skjedd med tingen jeg hadde kjøpt da? Måtte jeg ha gitt den tilbake til den opprinnelige eieren? I så fall, hva med pengene? Hvis selgeren som hadde stjelt tingen ikke hadde penger å betale tilbake med, da står jo jeg igjen uten penger og uten produkt :(

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jeg ville satt veldig pris på at Hw.no heller brukte tid på å avlive myten om at postoppkrav er tryggere, og dermed fjerne folks falske trygghet og la vær å gi allerede griske posten mer penger en nødvendig.

Kan du være så snill å gå nærmere inn på den? På hvilken måte er ikke postoppkrav tryggere for kjøper?

9464771[/snapback]

Det er tryggere av den enkle grunn at du fortsatt betaler på forhånd, uten å vite at det du betaler for er det du tror det er.

9464825[/snapback]

 

Med postoppkrav betaler du jo også før du får sett at du har fåt det dui skal. Du går til posten, og betaler for pakken, kommer hjem og ser at det er f.eks. en murstein, så det er ikke så mye tryggere.

 

Men, det er jo mulig å få åpne pakken, så man kan se inni den før man betaler for pakken. Men det kommer jo an på hvem som står i kassen da. Hvis man kan gjøre dette for å sjekke at det er det riktige produktet, da er postoppkrav mye tryggere :)

 

EDIT: Hvis jeg hadde kjøpt noe som var tyvgods, og politiet hadde funnet ut av dette. Hva hadde skjedd med tingen jeg hadde kjøpt da? Måtte jeg ha gitt den tilbake til den opprinnelige eieren? I så fall, hva med pengene? Hvis selgeren som hadde stjelt tingen ikke hadde penger å betale tilbake med, da står jo jeg igjen uten penger og uten produkt :(

9476145[/snapback]

Jeg mente selvfølgelig at Postoppkrav IKKE er tryggere. Og nei, du har ikke lov til å åpne pakken før den utleveres, de som lar deg gjøre dette burde fått sparken på flekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...