Gå til innhold

Idol 2007 - Hva synes dere så langt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på låtvalgene i dag, så er det helt tydelig hvem dommerne ønsket seg i finalen.

Ærlig talt... gi sterke låter til Glenn og Kim Rune for så å gi disse mer annonyme radiovglisteanno80talllåtene til Bjørn Johan.

 

Freddy Mercury (verdens beste mannlige vokalist for de som har en annen/feil formening om den saken) hadde ikke klart å gjøre de låtene bra...

Eller, dvs, han hadde gjort de bra ved å endre låtene til det ugjennkjennelige.

 

Ellers så vil jeg si at Patience er en knallbra låt som Kim Rune visste hvordan best kunne radbrekkes.

 

Men klart...det eneste som kan ta ifra Glenn seieren er mer rot hos telenor.

Vinner noen uker med fame...

Lenke til kommentar

Dette er en trist dag i norsk tv-historie. Det forundrer meg ikke at Bjørn Johan "vant" over Kim Rune. ungpikene som sitter med mobilteleonene sine og sms-er stemmer i et villt tempo, og den homofobe delen av befolkningen som ikke liker den noe feminine fremstillingen til Kim Rune, er nok sterke faktorer. Men ærlig talt. Bjørn Johan har null kraft i stemmen sin, og jeg mener null kraft. Man hørte det veldig godt på de låtene han framførte idag. Stemmen hans tåler rett og slett ikke så mye akkompagnement. Stemmen hans drukner rett og slett i akkompagnementet. Man kunne jo selvsagt tro at dette skyldes dårlig miks. Men nå har han jo nesten drukknet i akk-et hver eneste finale-sending. Noen stor vokal er han ikke. Han synger reint og har god rytmisk sans, det er vel det.

 

Kim Rune derimot er en helt annen biff, for å bruke litt cheesy metaforer her. Fyren er jo en vanvittigdyktig vokalist for alderen. Er få 17-åringer som kan synge like bra som den karen der. Bjørn Johan kan bare drømme om å bli like god vokalt som Kim Rune. Kim har en vanvittig kraft i stemmen, men klarer samtidig å kontrollere stemmen. Forskjellige vokalteknikker er på plass. Han har rett og slett bare en utrolig god stemme. Desverre har norges homofobe fått det for seg at Kim Rune er for feminin i sine bevegelser, og fortjener derfor ikke noen stemme.

 

Glenn har jeg vært noe likegyldig mot til nå. Men idag startet han veldig bra med Springsteen-låten. Han fortjente opplagt å gå videre idag, og fortjente alle de stemmer han fikk idag. Bjørn Johan derimot ser jeg ingen grunn til hvorfor gikk videre. Nå spørs det om jeg gidder å se finalen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Glenn har sånn klassisk god syngestemme, men er nok litt utafor Idol-mønsteret siden han er ganske gammel og rocka, og ikke midt i blinken for at 4000000 småjenter skal kjøpe skivene hans etterhvert. Er vel mere sånn mammaer og pappaer som stemmer på han, for de syns han er så flink og voksen.

 

Både stemmen og utseendet minner meg veldig om Rene Andersen, han som har en karriere som sanger på diverse TV2/NRK-programmer. Skal vi danse f.eks.

Å sende f.eks. en operasanger videre i idol hadde jo blitt skivebom så det holdt, for "alle" som ser på Idol og står og hyler i salen syns jo opera er no dritt for gamlinger.

 

Kjartan slet med det samme. Han er for gammel for å vinne Idol, og dermed kjøper ingen kosepop-platene hans. For ungene som er publikum er han for gammel, og for eldre folk er han "var det ikke han som vant idol for noen år siden?" *shrug*

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
dessverre har norges homofobe fått det for seg at Kim Rune er for feminin i sine bevegelser, og fortjener derfor ikke noen stemme.

 

Tsssk. Som om han helt sikkert ikke fikk noen stemmer i dag. For ikke å nevne at han ble "bare" nr. 3 i Idol. Hadde meningene til folk som poster her inne vært representativt for den norske befolkning, rettere sagt de som stemmer, (som du ser ut til å påstå) så hadde Kim Rune vært ute av konkurransen for lenge siden.

 

Det er små marginer nå på slutten, og hvem som helst kunne røket ut i dag.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det satt på spissen. Og er klar over at mine spinville antagelser ikke kan generaliseres til å gjelde for alle de som har stemt på Idol! Så jeg skal selvsagt ikke si noe for sikkert. Men skulle vi nå vurdere utifra hva som er skrevet her, på youtube, på dagbladet etc, er det mange som ikke liker ham pga at han har et noe feminint koppspråk.

Lenke til kommentar

Ja der er jeg enig, har sett de samme tendensene selv, og syns også det blir feil å...dømme ham bare på grunnlag av det. Han har en fabelaktig stemme, men likevel kommer man vel ikke unna at Idol er en "jakten på den kuleste/kjekkeste personen med litt bra stemme"-konkurranse som fjortisene styrer til de grader. Synd, men sant, men det får man bare leve med. :)

Kim Rune har uansett fått en bra plassering, og tror helt sikkert vi får høre og se mer av han etterhvert.

Lenke til kommentar
Men ærlig talt. Bjørn Johan har null kraft i stemmen sin, og jeg mener null kraft. Man hørte det veldig godt på de låtene han framførte idag. Stemmen hans tåler rett og slett ikke så mye akkompagnement. Stemmen hans drukner rett og slett i akkompagnementet. Man kunne jo selvsagt tro at dette skyldes dårlig miks. Men nå har han jo nesten drukknet i akk-et hver eneste finale-sending.

 

Kim Rune derimot er en helt annen biff, for å bruke litt cheesy metaforer her. Fyren er jo en vanvittigdyktig vokalist for alderen. Er få 17-åringer som kan synge like bra som den karen der. Bjørn Johan kan bare drømme om å bli like god vokalt som Kim Rune. Kim har en vanvittig kraft i stemmen, men klarer samtidig å kontrollere stemmen. Forskjellige vokalteknikker er på plass. Han har rett og slett bare en utrolig god stemme. dessverre har norges homofobe fått det for seg at Kim Rune er for feminin i sine bevegelser, og fortjener derfor ikke noen stemme.

Likevel har ikke musikknorge noen tro på ham? Dvs...blandt annet ham...

http://www.side2.no/aktuelt/article1494139.ece

 

Nå har vel miksen vært ganske stabilt dårlig over hele linja. Til og med Åste har druknet mye til fordel for diverse andre instrument. Pianoet derimot har ofte vært i overkant framtredende.

Kim Rune har druknet ganske mye i akkompagnementet også.

 

Kim Rune og Glenn fikk låter som var ganske tilpasset seg i går, Bjørn Johan stakkar... det var tydelig at dommerne egentlig ikke vil ha med ham videre. Slik har det vært hvert eneste år. Siste runde før finalen har dommerne valgt låter. Til to av personene har de valgt låter som passer bra, og den siste personen har fått en crappy låt som egentlig ikke egner seg til å samle stemmer.

 

Jeg er likevel tilbøyelig til å være enig i at til 17 åring å være, så har Kim Rune en virkelig stor stemme...og jeg syntes det han leverte til å begynne med var svært bra. De siste rundene derimot så synes det som om han er sin største fan. Han blir så rørt av å høre seg selv synge. Hele kroppspråket røper dette. Han er ikke der for publikum...publikum er der for ham. Han er med andre ord blitt full av seg selv.

Tror derfor det var best for ham å ryke ut også. Tror ikke han har taklet de månedene med stjernestatus som idolvinneren har foran seg.

 

Bjørn Johan virker fortsatt noe ukomfortabel på scenen...noe stiv... men han jobber for å levere varene. Han gjør et ærlig forsøk.

 

Glenn legger sjela si i å levere show. Han er komfortabel på scenen. Han er sterk på scenen...men klarer ikke se for meg mange år i rampelyset for ham.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Hehe ja, det mangler liksom bare at han går ut og snakker "jeg er så glad for at FANSEN MIN liker meg uansett hvordan jeg er på scenen". Når artister begynner å se på andre folk som sine egne fans istedet for mennesker, har det gått litt til hodet på dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det er noe som ikke helt "stemmer" når en over 30 står og synger på idol for et publikum med gjennomsnittsalder 13 år? Han skulle kommet seg oppover uten Idol, ikke blitt nok en Idol-xxxx på xplass som uansett er glemt etter et år eller to

Endret av Purple000
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes det er noe som ikke helt "stemmer" når en over 30 står og synger på idol for et publikum med gjennomsnittsalder 13 år? Han skulle kommet seg oppover uten Idol, ikke blitt nok en Idol-xxxx på xplass som uansett er glemt etter et år eller to

Det er nok litt på trynet...likt hele konseptet... så det passer jo bra.

Han har nok tro på at dersom han vinner så skal han kunne holde på seg selv...men han selger jo sjela si til billigpopens fjortisgudinne og må blir nesten uansett en taper.

 

Det har vært ett utrolig mye bedre program om de hadde måtte stille med egen musikk fra dag en...

Da hadde nok kanskje Isabella vært den eneste av finalistene som hadde nådd finalen...kanskje lille Timmy.

For strengt tatt så er jo Idol kun en karaoke konkurranse...de kunne likesågodt ha kopla til en playstation og kjørt hele driten gjennom singstar.

Lenke til kommentar

Glenn levde jo av små spillejobber allerede før Idol begynte, og jeg tror han etter hvert går tilbake til dette. I så måte tror jeg faktisk at han kan klare seg bedre med en andreplass i Idol. Dersom han skulle vinne, da får han gitt ut en middels plate og selger 30.000 stk av denne. Etter dette er det trolig at han går tilbake til de små spillejobbene, men vil ikke det bli litt ydmykende? "Se! Der er han som vant Idol - Jakten på en superstjerne, og nå spiller han for 35 personer"

Havner han på 2. plass, da kan han gå rett til disse småjobbene (som han sikkert liker) etter en eventuell Idol-turné. Den eneste forskjellen fra tidligere, vil da være at markedsverdien han vil være høyere.

 

Uansett så vet jeg at jeg ville gjerne betalt for at Glenn skal spille på julebordet vårt neste år, og fått stemningen opp i taket. Bjørn Johan kan få synge i den neste begravelsen jeg skal i. Helst min egen.

Lenke til kommentar
Likevel har ikke musikknorge noen tro på ham? Dvs...blandt annet ham...

http://www.side2.no/aktuelt/article1494139.ece

 

Ironisk nok ville ingen visst hvem Falck var om det ikke var for realityshowet Robinson. Ingen hadde brydd seg om hans mening heller, om da noen bryr seg om den i dag. Han er et produkt av TV3 sin satsing for noen år siden og det forundrer meg alltid at han ikke er mer ydmyk overfor dette.

 

Det er heldigvis publikum som avgjør hvem som har en fremtid i musikkbransjen og ikke folk som kan takke et tv-program for at noen i det hele tatt ringer dem for å få en kommentar.

Lenke til kommentar

Regner med Bjørn Johan vinner, og det er forsåvidt ikke så dumt. Kim Rune og Glenn passer ikke helt til den stilen idol har. De burde heller få utvikle sin egen karriere og sin egen stil. Selv om jeg er enig, begynner jeg å bli litt lei av utsagnet "alle småjentene som stemmer på den kjekkeste bla bla bla" nå...

Lenke til kommentar

 

Likevel har ikke musikknorge noen tro på ham? Dvs...blandt annet ham...

http://www.side2.no/aktuelt/article1494139.ece

 

Ironisk nok ville ingen visst hvem Falck var om det ikke var for realityshowet Robinson. Ingen hadde brydd seg om hans mening heller, om da noen bryr seg om den i dag. Han er et produkt av TV3 sin satsing for noen år siden og det forundrer meg alltid at han ikke er mer ydmyk overfor dette.

 

Det er heldigvis publikum som avgjør hvem som har en fremtid i musikkbransjen og ikke folk som kan takke et tv-program for at noen i det hele tatt ringer dem for å få en kommentar.

 

hmm...ok?

 

Men når de da går ut etter at de har fått masse eksponering i media og likevel sier at de er uintressant å satse på...

Tror kanskje publikum skal starte en ganske voldsom underskriftskampanje for å få gjort noen av de til pop stjerner.

Føler ikke at noen av finalistene har noe i nærheten av den fanskaren som Ali hadde... noe som gjorde at han ble signa selv om han røk ut...

Ikke at jeg skjønner bæret av det. Kim Rune er jo mye bedre enn Ali...rent objektivt sett. Ali klarer liksom ikke helt å treffe tonene...

 

Jeg står ved det jeg alltid har sagt.

Isabella er den eneste som kanskje kunne blitt en idolvinner å huske.

Linnea trenger kanskje 3 år til, så er hun på plass...hvis hun satser vel og merke.

De andre er dømt til glemselen uansett hvordan det går.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...