Gå til innhold

Hovefestivalen '08, generell tråd


Eplefe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta det som var skuffende først. At Opeth avlyste ødela en del. Hovedgrunnen for at jeg reise inn på Hove var Opeth. Jeg trodde det var kødd med en gang jeg fant ut at det var avlyst. Sinnsyk stor bummer! :(

 

Men utenom denne skuffelsen her, var det en utrolig opplevelse! Helt fantastisk.

 

Den beste konserten var helt klart Killswitch Engage. Bare godlåter, samt at de som alltid lagde liv på scenen med sprell og fanteri. Jeg var helt fremme og var helt med. KONGE! Avenged Sevenfold var helt greit. Lagde mye liv gjorde dem. Bad Religion så jeg fra toppen av amfiet. Virket som de lagde en del liv, men jeg personlig syns at musikken deres blir altfor ensformig. Bullet For My Valentine imponerte, men de var ikke så bra KsE. Cavalera Conspiracy var også jævlig fett. In Flames spilte for mange sanger fra den nye skiva, men dro fram godlåter innimellom. Veldig bra sceneshow/pyro/lysshow samt fyrverkeri på slutten.

 

Forresten. Jeg var med på teltet som stod helt inntil gjerdet mot sjøen, på den veien som alle måtte gå opp og ned, til og fra campen. Det var vi som hadde hengt opp en stol som det stod "Skal vi leke?" på. Også hadde vi nach/fest hver kveld. Jævlig morro. Noen som var innom/stoppet og snakket av dere her?

 

En siste ting, er det noen som har et bilde av en fyr som har sovnet i en stol, også har folk tatt å lagt masse søppel og slikt oppå han? Han satt inntil gjerdet, rett hvor vi bodde. Hvis noen har, så post plx. :)

Lenke til kommentar
Jeg skal ta det som var skuffende først. At Opeth avlyste ødela en del. Hovedgrunnen for at jeg reise inn på Hove var Opeth. Jeg trodde det var kødd med en gang jeg fant ut at det var avlyst. Sinnsyk stor bummer! :(

 

Men utenom denne skuffelsen her, var det en utrolig opplevelse! Helt fantastisk.

 

Den beste konserten var helt klart Killswitch Engage. Bare godlåter, samt at de som alltid lagde liv på scenen med sprell og fanteri. Jeg var helt fremme og var helt med. KONGE

 

Akkurat det samme for meg. Ble nok litt (egentlig veldig) skuffet da jeg hørte at Opeth avlyste, men alle de andre bandene jeg fikk se levde opp til turen. Var selv også helt fremmerst på Killswitch Engage, sykt rått. Elsker all den humoren Adam D. og Howard kommer med på scenen. Holdt på å lo meg skakk da han sa det om fitta på størrelse med loff. Bra show puttet de opp også. Savnet noen litt gamlere låter, men ble ble godt fornøyd da Life to Lifeless kom. Tror også jeg mistet stemmen min etter KsE.

 

Kom ikke før onsdag, så fikk ikke med meg alt jeg ville se, men noen band ble det i allefall.

Flogging Molly, Bad Religion, Band of Horses

Job For a Cowboy, Bullet For My Valentine (wall of death var artig :)), Killswitch Engage, Cavalera Conspiracy

Purified in Blood, Converge (fikk signert plate også), The Used og In Flames til slutt.

 

In Flames var også helt sykt. Sto helt fremmerst da også, men både jakke, genser og t-skjorte på. Gjett om jeg ble svett etterhvert når det sprutet flammer rett foran nesen på meg. Litt synd at de spilte så mye fra det nyeste albumet, men ble viltda de dro frem Colony for min del. Only For the Weak ble det jeg jævli kje av og Graveland var koselig å høre. Savnet nesten Pinball Map som jeg trodde var obligatorisk.

 

Bortsett fra alt det jeg har skrevet, har jeg hatt en kjempebra "uke". Tror nesten jeg har hatt det så artig før. De tre store høydepunktene mine ble Flogging Molly, Killswitch Engage og In Flames. Alle de hadde råbra sceneshow og kom med doser humor innimellom. Dette er rett og slett en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme! (Traff Knut Nærum også :w00t: . Artig artikkel han hadde i dagbladet i dag også :))

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Forresten. Jeg var med på teltet som stod helt inntil gjerdet mot sjøen, på den veien som alle måtte gå opp og ned, til og fra campen. Det var vi som hadde hengt opp en stol som det stod "Skal vi leke?" på. Også hadde vi nach/fest hver kveld. Jævlig morro. Noen som var innom/stoppet og snakket av dere her?

 

Vi bodde rett vedsiden av dere, langs gjerdet litt lengre mot festivalområdet, så det er godt mulig, men jeg husker såvidt noe fra de to første dagene, uten om Coheed og at kneet og tommelen min gikk ut av ledd

Endret av Boff3n
Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har et bilde av vår stolhaug? Den lå langs med gjerdet på vei ut av festivalen, skulle gjerne hatt et, og jeg så mange tok, så, eh, GIEF PICTURZ

 

Jeg har ikke bilde av den, men jeg så den når jeg gikk forbi. Prøvde å naske en stol gjennom gjerdet, men det så ut som de fleste var ødelagte.

 

Siden jeg kom på fredag, fikk jeg ikke med meg så mye. Likevel var det en fin opplevelse. Rakk i Satyricon fordi jeg var litt for opptatt med "brusen" i campen. Selv om jeg aller helst skulle sett Opeth, tenkte jeg at jeg skulle få meg med Satyricon når de først var der.

 

In Flames var helt greit. Det var ikke overraskende, men likevel skuffende at de spilte så mange sanger fra A Sense of Purpose. Jeg har såvidt hørt dem før. Det var altfor mye bass og jeg hørte nesten ikke Fridèn, i hvertfall ikke når det var allsang. Publikum var heldigvis fantastisk og det tok av på de gamle gode.

 

I Teltet fikk jeg med meg to band jeg aldri har hørt før, men som imponerte, Slagsmålsklubben og Ghostland Observatory. SMK lagde virkelig liv, og den fikk i gang rockefoten hos meg. Ghostland Obsertvatory var veldig sært, men musikken fikk meg virkelig til å føle at jeg levde i øyeblikket. Musikken, lydene, musikken og et fullt telt av dansende mennesker gjorde inntrykk.

Lenke til kommentar
Og da var jeg endelig hjemme! Våknet ganske beruset klokken 8 idag tidlig, så ble ikke den beste hjemturen på toget.

 

Men det var en utrolig morro uke, og jeg kommer garantert tredje året også :) Bil var forresten jævlig digg når det regnet som værst der en stund.

Det var du som var med på den svarte Hovebussen?

Jeg var innom der for å lete etter Simen fra Diskusjon.no, haha.

 

Forøvrig var Familjen i teltet genialt, og Lupe Fiasco og Duffy skuffet heller ikke.

Synd jeg sløste siste kvelden på å spy og være helt borte. :/

Lenke til kommentar

Da er jeg endelig hjemme og klar for å skrive litt utfyllende. Her følger festivalrapport:

 

Ankom Tromøya søndag formiddag i duskregnet, slo opp teltet kjapt og slapp unna det værste regnet. Brukte mye av dagen på å vandre rundt på området for å bli litt kjent, før det var noen små band som spilte på den svære grusplassen som en oppvarming, husker ikke helt navnene på alt, men tror jeg likte de to siste bandene godt ihvertfall.

 

Mandag startet kjipt med en helt jævlig natt da jeg trodde teltet skulle blåse bort med meg inni, men finværet kom og det meste gikk greit, selv om det var gjørme overalt en stund. Noen kamerater var så heldige å få sin egen lille innsjø midt i teltet sitt, men jeg slapp unna slikt. Vi holdt til nederst på Camp Nord, der det kanskje var mest gjørmete, men det var rimelig fult når vi kom søndag formiddag. Hvis det blir Hove 09 så er det miljøcamp som gjelder, greit bedre forhold der. På kvelden var det Zerozonic, Turdus Musicus, Baroness på teltscenen samt Jay-z på hovedscenen som jeg fikk med meg. Zerozonic: Konge! Fet lyd, og det tok av når de covra Cowboys From Hell. Turdus derimot var nedtur, kjip lyd og svært lite engasjerende låtmateriale. Tok en tur i skogen i stedet. Litt senere var det Baroness som jeg gledet meg stort til. Ble ikke skuffa, selv om det visstnok var litt dårlig lyd (Leadguitaren havna litt bak i mixen(gjenganger!)), uansett så var det en bra konsert som toppa seg med at bassisten stagediva rett oppå meg, før han løfta meg opp foran publikum rett etterpå. Han var sterk...hehe.

Jay-z var for så vidt ålreit, har ikke noe forhold til han, men verdensstjerne er verdensstjerne. Etter Jay-z tok jeg turen bort i teltet, der The Teenagers spilte. Hadde ikke hørt noe på de før festivalen, men de fenget live.

 

Tirsdagen tok jeg turen bort på Amfiet der Black Tide spilte. Heavy/Thrashen fenget meg, men ser en del anmeldere ga de dårlige ternigkast. Gutta var gode de, men virket kanskje litt ukomfortable med lite folk, kombinert med savnet av en gitarist(?). Da ungutta var ferdige vandret jeg litt rundt spisende på en lunsj mens jeg venta på Audrey Horne, andre bandet jeg virkelig hadde gleda meg til på forhånd. I mine øyne var det en knall konsert, fra Twin Peaks intro til en mesterlig avslutning med ”Confessions & Alcohol” og ”Threshold”. Da Audrey Horne hadde avsluttet var det etter litt rigging WE sin tur, og det var helt ok. Et par fete låter som fenget, men var ikke det helt store for min del. Senere var det Coheed & Cambria. Og det var skrekkelig dårlig. Ble fortalt at de kjørte playback også. Eneste lyspunkt var coveret av The Trooper, men det forbedret ikke inntrykket stort.

Fikk også med meg litt av Stars på Hovedscenen, som virker helt greit. Men kveldens høydepunkt (I hvert fall for reisefølget) var a7x, og de var ikke aleine. Var et helvettes trøkk foran scenen på amfiet og gutta fenget live. De fikk tid til å putte inn en Pantera cover de også, denne gangen var det Walk og amfiet eksploderte. Skulle gjerne fått med meg The Wombats på teltscenen, men det ble ikke mulig. Senere var det Hercules and Love Affair og Vampire Weekend. Begge to var fett, men spesielt Vampire Weekend. Muligens fordi jeg hadde særdeles lave forventninger.

 

Onsdagen startet sent for min del, brukte dagen til å ikke gjøre noe annet enn å bli solbrent sittende i en nylig innkjøpt stol til kr 119,-. Digg!

Startet kvelden med Flogging Molly på amfiet 1900, og det var litt av en konsert. Jeg havna rett bak han idioten med den svære grønne hatten, men fikk beveget meg vekk etter litt knuffing. Var i det store og hele en jævla bra konsert, Dave King holder en god dialog med publikum. Det likes. Etter Flogging fikk jeg med meg litt av Band of Horses som var ganske bra før Bad Religion gikk på scenen i amfiet. En slapp konsert fra deres side, men sittende i bakken på amfiet var det egentlig ganske koselig.

Senere på natta var det duket for heftig metall i amfiet, og vi gleda oss som faen alle mann. Behemoth var først ut, og skuffet litt med lav lyd(sikkert pga. Beck fortsatt spilte på hovedscenen) og stort sett rimelig uengasjerende show selv om det tok seg opp mot slutten. Jeg holdt meg helt foran på amfiet til Primordial gikk på scenen, og for en konsert! Veldig bra, fra start til slutt, stemmen til Nemtheanga var fantastisk. Tok av helt for min del, så jeg gikk og satt meg i bakken etter konserten i påvente av Dimmu Borgir. Og jeg fikk med meg et helvetes visuelt show. Lys, pyro og projektor blant annet. Musikalsk sett var det også rimelig bra, og de knaka til med gode versjoner av "Progenies of the great apocalypse" og "The Serpentine Offering" blant annet. Da Dimmu tilslutt var ferdige tok jeg kvelden.

 

Torsdagen startet verst mulig for min del, på veien opp til amfiet for å se Job For A Cowboy(hva faen slags bandnavn er det?) får jeg vite at Opeth var avlyst og at Satyricon erstatter. Utrolig kjipt, og det ble noe banning i skogen.

Job for a cowboy var forresten miserable greier, uengasjerende hardcore/death stort sett uten noen spennende riff å hente. Eneste som fenget var disse breakdownsa innimellom. Kuker litt rundt oppe ved amfiet en stund før Bullet for my valentine som jeg valgte å følge med på fra bakken. For så vidt en god konsert, og folka jeg reiste med digget det.

Etterpå var det bandet som kanskje burde spilt sist på amfiet den kvelden(virker som de var de som dro flest folk), nemlig Killswitch Engage. De leverte en jævla solid opptreden, massevis av godlåter kombinert med fete uttalelser fra gitaristen jeg ikke kan navnet på. Mens vi venta på Cavalera Conspiracy bestilte vi pizza fra peppes ut på området, og det var faen meg digg med skikkelig pizza. Med pizza og øl i magen var vi klare for Cavalera. Og det ble litt av en konsert. Åpnet med Conspiracy materiale som Inflikted og Sanctuary før de etter hvert dro i gang flere Sepultura låter. Mosh-piten var svær som faen, og man fikk slått seg greit løs. Etter Cavalera var jeg og flere andre slitne som faen, så vi slappet av med The Raconteurs og Duffy, før vi dro ned til kinostranda og så ”The Mist” rundt midnatt. Finfin film med heftig slutt, jeg sier ikke mer.

 

Tilbrakte stort sett hele fredagen i teltet (regna litt), før vi omsider kom oss ut og så deler av Purified in Blood. Jeg kan bare konstantere at denne hardcore musikken ikke er noe for meg, jeg får ikke tak på det i det hele tatt. Converge ble dermed også nedtur, men Chrome Hoof i amfiet lettet litt på humøret, før det var Satyricon sin tur på Hovedscenen. Syntes de dro i gang en ok konsert, starta ut med relativt nytt materiale fra Now, Diabolical og Volcano. Etter hvert spilte de ”Havoc Vulture” fra Rebel Ex og avsluttet det hele stor med ”Mother North”. I mine øyne er det greit at det var Satyricon de henta inn som erstatter, da det kanskje er det bandet jeg kjenner best etter Opeth.

Til slutt var det In Flames' tur til å imponere. Noe de gjorde med heftig visuelt show, men litt dårlig lyd. Etter In Flames var man faen meg sliten, selv om noen av gutta fortsatt var rusa på konsertopplevelsen. Vi drakk opp alt vi hadde av øl før vi la oss for et par timer søvn. Dagen etter var det en time i busskø, men det var visst ikke så verst i forhold til andre(VI SNEIK I KØEN).

Alt i alt har jeg hatt det rimelig fett, trass noen skuffelser innimellom.

 

Festivalrapport slutt.

Endret av Dr. Jacoby
Lenke til kommentar
Turdus derimot var nedtur, kjip lyd og svært lite engasjerende låtmateriale. Tok en tur i skogen i stedet.
Turdus har nok ikke det store utvalget og de konsertene jeg har sett av de i det siste så har de nok dabbet ganske av dessverre.

Jeg tør å påstå at de heller trives i et lite konsertlokalet :)

Lenke til kommentar

Jeg var ikke på Hove, men på Metaltown i går. Sykt bra line-up på metaltown, men nok om det.

Anders i In Flames skrøyt av dere Hove, de synes det var jævlig bra når de spilte, selv om folk i Göteborg ikke likte å høre det. Det han synes var mest imponerende var at dere var hoppa i takt.

 

Regner med at dere synes det var kult å høre ;)

Lenke til kommentar
Turdus derimot var nedtur, kjip lyd og svært lite engasjerende låtmateriale. Tok en tur i skogen i stedet.
Turdus har nok ikke det store utvalget og de konsertene jeg har sett av de i det siste så har de nok dabbet ganske av dessverre.

Jeg tør å påstå at de heller trives i et lite konsertlokalet :)

 

Ja. Fikk høre at vokalisten ihvertfall pleide å ta rimelig av når de spilte på studenthjemmet eller hva det var i Tromsø, med klatring i bjelker og det hele.. ?

 

 

Så forresten Gaahl under Dimmu konserten. Han stod og holdt godt på en annen gutt, så jeg tror vi kan slå fast at Gaahl er homofil. Care for min del, men kan tenke meg at en del syntes det er litt festelig med at en black metal artist er homo.

 

 

Snikpellik: Det ser ut som dere campa rett foran oss! Vi bodde i teltene bak dere mot den lille bekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...