Gå til innhold

Hovefestivalen '08, generell tråd


Eplefe

Anbefalte innlegg

top_area_r1_c3.jpg

Hovefestivalen 2008, 23-27 juni, Tromøya, Arendal.

 

Utbedringer er blitt gjort på campområdene som skapte problemer, samt en god del oppdateringer på bl.a. veggismat. Bookingen er kommet godt i gang, og folk venter spent på de første headlinerene.

 

Fra hovefestivalen.no:

Hove er festivalen for deg som ikke bare vil ha de beste artistene, men også synes at dette med telt, natur, strand og vann hører med til den perfekte festivalopplevelsen.

Med 80 internasjonale og norske artister, 72.000 besøkende, 53.000 solgte billetter og 5.000 akkrediterte hver dag, markerte Hovefestivalen seg allerede i sitt første år som Norges største rockefestival. Vi legger vekt på interessant booking og en helhetlig festivalopplevelse, med camp på området og flere kunstneriske uttrykk på programmet. Vi har også et særskilt fokus på miljø og CO2-problematikk.

 

Hovefestivalen serverer internasjonale og norske artister i en unik setting på en øy utenfor Arendal. I fem dager får du oppleve banda du elsker sammen med band du aldri har hørt om, men som du kommer til å elske.

 

Hovefestivalen er en foregangsfestival på miljø. Ikke bare fordi vi vil bevare den flotte naturen rundt festivalområdet, men også fordi vi tror at festival er et godt utgangspunkt for vekke miljøengasjement, både hos festivalgjestene og hos våre samarbeidspartnere.

 

Hittil booket:

Animal Alpha | Myspace

Animal Collective | Myspace

Audrey Horne | Myspace

Avenged Sevenfold | Myspace

Babyshambles | Myspace

Bad Religion | Myspace

Band of Horses | Myspace

Behemoth | Myspace

Black Kids | Myspace

Black Lips | Myspace

Black Mountain | Myspace

Bloody Beetroots | Myspace

Boys Noize | Myspace

Brian Jonestown Massacre | Myspace

Bullet for My Valentine | Myspace

Cavalera Conspiracy | Myspace

Chrome Hoof | Myspace

Coheed and Cambria | Myspace

Converge | Myspace

Crystal Castles | Myspace

Deerhunter | Myspace

Dimmu Borgir | Myspace

Duffy | Myspace

Familjen | Myspace

Flogging Molly | Myspace

Foals | Myspace

Hellacopters | Myspace

Howlin Rain | Myspace

In Flames | Myspace

Jay-Z | Myspace

Joe Lean and the Jing Jang Jong | Myspace

Killswitch Engage | Myspace

Kim Hiorthøy | Plateselskapets space. Myspace

Les Savy Fav | Myspace

Lukestar | Myspace

Matias Tellez | Myspace

Pirate Love | Myspace

Primordial | Myspace

Simian Mobile Disco | Myspace

Shape of Broad Minds | Myspace

Slagsmålsklubben | Myspace

Stars | Myspace

The Cool Kids | Myspace

The Kooks | Myspace

The National Bank | Myspace

The Raconteurs | Myspace

The Scaramanga Six | Myspace

The Teenagers | Myspace

The Wombats | Myspace

Tommy T | Myspace

Truls and the Trees | Myspace

Ungdomsskulen | Myspace

We | Myspace

Wild Beasts | Myspace

Yeasayer | Myspace

 

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempefin tråd! Får vel ytre noen meninger om tidenes første Hovefestival jeg også da. :)

 

Dette året var en utrolig bra første Hovefestival synes jeg, med et veldig bra område, bookinger, ordentlig festivalstemning og scener. Med utbedringer til neste år blir det enda bedre. Jeg jobbet med rigg, i bandmottakelsen, som vakt og diverse andre ting, og var svært så fornøyd med det. Fikk komme backstage og hilse på My Chemical Romance-gitaristen (selv om jeg hater bandet var det litt kult), hehe. Veldig artig også å rigge opp på scenen for så store artister, og jeg skal så klart søke om jobb der neste år!

 

Regnet satte ikke så store spor på frivilligcampen som på camp 3, men det skulle bare mangle. Vi hadde det tørt, ikke noe søle, bare langt gress som ble vått. Vi ble vel til slutt 6-7 telt i en ring som vi satt et partytelt i midten i, og det fungerte perfekt til å sitte på grille og pilse i til langt på natt. Jeg var på festivalen helt fra lørdag helga før festivalen til søndag etter festivalen, var godt å komme hjem etter så mange netter i telt, hehe.

 

Med et så bra program for metall-elskere som meg var Hove 07 optimalt, og vi får håpe det blir like bra til neste år! Det er imponerende hvor bra festivalen klarte seg til tross for nedbørsrekord. Har knapt vært på et sted med så mange glade mennesker, og er værgudene med oss neste sommer vil det bli helt knall. Blir nok tradisjon fremover med Hovefestivalen hvert år. :D

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ja, jeg må innrømme at i år gikk det fantastisk flott med Hovefestivalen, og den har raskt fått et fotfeste i festival-Norge. :D

Selv liker jeg MCR, og samtidig trivdes jeg godt med TFC (som fikk mye pes fra en hel haug med emos som hadde gått på konserten for å sikre seg plass til MCR.), Billy Talent, Arcade Fire, CSS og mye mer. Metall-lineupen i år var fantastisk, og klarer de å holde den standarden der blir nok Hove tradisjon for min del og :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bare plutselig tenkte på..

 

Jeg var på konf-leir på Hove i sommer, og det regnet to av dagene..

 

Aner dere hvor mange paraplyer som var glemt igjen på Hove etter festivalen! :blink: Det var nok noen.. 100talls xD

 

Det sto flere kasser med paraplyer fra festivalen i, i en kiosk der som vi kunne kjøpe for 10 kroner :p

Venninna mi kjøpte en bare for å bruke de to dagene det regnet..

Den var stygg :p Hun tok ikke den peneste hun fant kan vi si. :)

Den satt ikke fast på noen av kantene tror jeg, og den ene "pinnen" hadde falt av, og det var noe tørka gøgg oppi håndtaket... :p

 

Paraplyen lå pent plassert i søppelkassen da vi dro. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ingen tidligere erfaringer med festivaler før hove, men fy faen så fett det var! Jævli bra program, utrolig bra folk, bra opplegg alt var bare genialt! Var litt dritt vær, men bare å gå inn i teltet å sitte da^^ De beste banda var, etter min mening, Billy T (mindblowing), Incubus å QOTSA. Programmet var bra, men folka å campen var jo bare enda bedre, det var det som ble prikken over ien for meg :D Hove igjen neste år uansett. Btw, når reiste dere bort til hove i år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...