Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Ganske så fornøyd med denne. Eneste som trekker noe ned er:

 

- Plassering av penn (fantastisk klumsete å få ut pennen i utbrettet modus hvis man er høyrehendt)

- Kontrolltast for ÆØÅ (men egentlig blir man lett vant til det)

- Ingen CTRL-tast på tastaturet

- Av og til (dog veldig sjelden) oppfatter den ikke en rask dobbeltkonsonant..

- Ved å vippe skjermen helt opp når man ikke de to kontrolltastene øverst på tastaturet (greit, har ikke små hender, men heller ikke pølsefingre). Legges skjermen helt ned igjen når man ikke jog-hjulet. MEN, en mellomting funker helt fint, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg nevnte dette engang.. :!:

 

Men, sett opp mot kvaliteten på produktet, alle tilkoblingsmulighetene (hsdpa er jo snadder), utvidelsesmulighetene (progs og minne), gps, og den raske responsen selv med et Windows-OS installert er dette bare småpirk.

Lenke til kommentar

Nå er jeg dritt lei.. Hvorfor funker ikke opera på telefonen min? Hadde liksom ikke opera fikset problemet med non-english telefoner?

 

Jeg laster ned den som heter "Opera 8.65 for Windows Mobile 5/6 PPC, Professional, Classic". Laster ned som cab,flytter over til telefon, installerer på enhet. Prøver å starte programmet, men ingenting skjer.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Nå er jeg dritt lei.. Hvorfor funker ikke opera på telefonen min? Hadde liksom ikke opera fikset problemet med non-english telefoner?

 

Jeg laster ned den som heter "Opera 8.65 for Windows Mobile 5/6 PPC, Professional, Classic". Laster ned som cab,flytter over til telefon, installerer på enhet. Prøver å starte programmet, men ingenting skjer.

 

Tips?

 

Det var rart. Jeg får det fint til nå. Har lagt det inn et par ganger fordi jeg tok en hard reset.

 

Jeg forsøkte å legge opera til i HTC home plug, men da klikket det. Fikk bare opp ny installasjon :)

Gi det noen forsøk og fortell hvordan det går.

Lenke til kommentar
La inn rexoeksplorer på mobilen, skjønte egentlig ikke hva jeg skulle gjøre videre. helt blank på windows mobiler, fulgte guiden, det jeg skjønte ihvertfall, og jeg innbilte meg jeg gjorde det rett

 

1. Last ned den vedlagte zip-filen og erstatt filtypen fra .txt til .reg (forumet tillater ikke opplasting .reg filer).

2. Legg .reg filen over til din telefon og importer filen til registeret ditt (jeg brukte RescoExplorer med Registry Add-on for dette).

3. Velg "Grafitti" som inndatametode så er du i gang.

 

Du må holde pekepinnen på filen og velge "add to registry" eller noe i den duren. Dette gjør du i Resco explorer.

Lenke til kommentar

Når jeg starter Gmail eller Opera via Java får jeg alltid varsler om bruk av penger og andre spørsmål som dette:

 

1) "Untrusted" MIDlet Gmail ønsker å motta informasjon fra //mail.google.com etc etc..........ønsker du å tillate dette?

 

2) Nett tilgang med følgende hjernedøde valgmuligheter for om jeg ønsker å koble til selv om det nok koster penger:

 

JA MEN SPØR MEG NESTE GANG

JA MEN SPØR MEG NESTE GANG

 

altså 2 ganger samme spørsmål

 

===================

Alt dette kommer hver gang jeg starter noe i Java med nett-tilgang. For det første er det sykt irriterende og i tillegg er jo spørsmålet i 2 hjernedøde siden man kun har en svarmulighet (med forhåpentligvis samme effekt).

 

Hvordan fjerner jeg disse spørsmålene? Jeg har sett gjennom en del innstillinger for sikkerhet etc men ikke funnet noe.

Endret av oladunken
Lenke til kommentar

Noen som vet om det fins et ekstra program som gjør at cab filer åpnes i Windows Mobile Device center og instalerer det som en vanlig exe fil? (Ikke et program som tilknytter .cab til Windows Mobile Device center for det vet jeg hvordan jeg gjør, men en slags plugin)

Fant et slikt program til Active Sync men nå har jeg Vista ( :D ) og jeg vil IKKE gå over til XP bare for en plugin som kunne gjort ting veldig enklere, og at xp er stygt :p

Altså et program som pakker ut cab fila til den ene eller flere pocketPC exe fil, også må den kopieres til enheten (Helst automatisk) så hadde det vært kjempe bra :D

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar

Ville bare si at Finger-friendly firends har kommet i en ny versjon MED srcolling :D

Jeg skrev at man IKKE kunne scrolle med finger'n istad.

Men det KAN man :D

Du tar bare finger helt i kanten av skjermen på høyre sida.

Funker tom. med tommelen.

Men ikke på midten (Noe som var på "todo-list")

+Gps posisjon-SMS.

Men fortsatt beta.

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar
Her har du en mulighet til å komme rett inn på ny sms med konvolutt knappen.

 

åpne notepad på PC-en. lim inn dette:

49#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to ""-body

 

lagre filen som "ny sms.lnk"

 

Kopier denne filen over på telefonen til windows/starmeny/programmer.

Gå til innstillinger -> knapper og velg f.eks knapp 2. Så blar du deg nedover på listen til du finner en ting som heter ny sms. Trykk så OK

 

Vips så kan du skrive en ny sms med ett trykk på konvolutt knappen.

Dette fikk jeg ikke til å fungere. Når jeg trykket på konvoluttknappen så kom bare teksten i filen opp.

Hvordan får jeg lagret filen som en ink. fil?

Hos meg lagret den seg som en .txt fil

Endret av tyttebar
Lenke til kommentar
Dette fikk jeg ikke til å fungere. Når jeg trykket på konvoluttknappen så kom bare teksten i filen opp.

Hvordan får jeg lagret filen som en ink. fil?

Hos meg lagret den seg som en .txt fil

Du må gjørte en innstilling i windows.

Kontrol Panel>Velg klassisk visning>Mappealternativer>Vis på fane menyen>Hukk av "Skjul filetternavn for kjente filtyper" (Dette er bare i vista, men er ikke helt sikker på hvordan det er i xp, men er kanskje slik: Skjul filetternavn, o.l.)

Så fjerne du txt til lnk (ink men lnk (Nesten som link) gjorde denne feilen selv først jeg og :p

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar
Når jeg starter Gmail eller Opera via Java får jeg alltid varsler om bruk av penger og andre spørsmål som dette:

 

(...)

 

Hvordan fjerner jeg disse spørsmålene? Jeg har sett gjennom en del innstillinger for sikkerhet etc men ikke funnet noe.

 

Sett opp GMailen din som en IMAP-konto på telefonen, så slipper du å måtte bruke en crappy Java-applikasjon i tillegg til at du får en mer "integrert" epostfølelse (faktisk).

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg TyTN II, men lurer litt på hvordan det er med minnekort til denne. Har den for eksempel støtte for microSDHC kort? Som f.eks denne http://www.expansys.no/p.aspx?i=158255

 

Ellers fungerer vel denne http://www.expansys.no/p.aspx?i=141564, men det ville vært stas med litt større enn 2 GB. Tenker å bruke telefonen som musikkavspiller, så plass vil være avgjørende. Hvorvidt lydkvaliteten er god eller ei bryr jeg meg lite om.

 

Til slutt. Bør jeg kjøpe TyTN II eller HTC Advantage? Hovedformål vil vel være aksjetrading, film/musikk, GPS, epost og kalender.

Lenke til kommentar
Når jeg starter Gmail eller Opera via Java får jeg alltid varsler om bruk av penger og andre spørsmål som dette:

 

(...)

 

Hvordan fjerner jeg disse spørsmålene? Jeg har sett gjennom en del innstillinger for sikkerhet etc men ikke funnet noe.

 

Sett opp GMailen din som en IMAP-konto på telefonen, så slipper du å måtte bruke en crappy Java-applikasjon i tillegg til at du får en mer "integrert" epostfølelse (faktisk).

 

Takk. Det var et godt tips. Er dette "straightforward"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...