Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det så viktig med å få inn VÆRMELDINGEN? Man kjøper da vel i alle land ikke en slik enhet for værmeldinger...

9651240[/snapback]

Den er der og derfor skal den fungere...

Blir jo litt som å si at det ikke er så farlig at du ikke får inn NRK, du får inn værmeldingen på TV2 likevel...

 

Dårlig eksempel, jeg vet det... :ermm:

 

Men, jeg fant ut feilen, og her må man holde tunga rett i munnen....

 

Har lagt til en bruksanvisning i første post, og hva man må passe seg for.

 

Hvordan få værinformasjon:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slik telefonen er levert fra fabrikken kan du kun få vær informasjon fra fire Norske byer;

dette er Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger.

Dersom du ønsker vær informajon fra noen andre Norske byer/tettsteder må du gjøre noen endringer selv.

  • 1. Det første du må gjøre er å installere et lite program som heter HTC Home Customizer.
    Dette programmet gir deg muligheten til å overta styringen over HTC Home menyen som allerede ligger i telefonen.
     
    Dette programmet gir deg mange muligheter; som å endre skins, velge hvilke applikasjoner som skal være i Home menyen og du kan altså overstyre den originale vær modulen.
    '
     
  • 2. Når du har installert dette programmet må du søke etter en spesiell kode for stedet du ønsker vær informasjon for. Dette gjør du på accuweather.com.
    Skriv inn stedet du søker etter og trykk <<Find City>> og legg så merke URL adressen som står i adressefeltet på din nettleser.
    Den koden som står der er nemlig den informasjonen du trenger.
     
    I mitt eksempel var det altså Kristiansand:
    accuWeather_url.jpg
    Adressen for meg var altså: EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND
     
    Den bygden du ikke finner på accuweather.com eksisterer ikke ;-)
    '
     
  • 2. Åpne opp HTC Home costimizer og bla deg frem til arkbladet "Weather"
    I feltet "Database Type: velger du "Custom"
     
    Klikk så <<Enter New City>> og legg inn:
     
    City, State - Kristiansand
    Country - Norway
    Zip/Location Code - EUR|NO|NO018|KRISTIANSAND
     
    Trykk så <<Save City to Custom Database>> og så <<Save>> i venstre hjørne...
     
    Du får nå beskjed om: "A reset is required to activate your changes. Would you like to reset now?"
     
    Klikk <<Ja>>
     
    Telefonen rebooter og du har nå vær informasjon for din by i HTC Home modulen.

NB: I vær modulen i Home plugin menyen kan du fortsatt klikke på <<stedsnavnet>> og velge et annnet, men dataene du har registrert gjennom customizer blir da overskrevet. Dersom du kommer til skade å klikke på linken du klikke <<Meny>> nederst i høyre hjørne og <<Avbryt>>.

 

Er du i dette skjermbildet, og klikker <<OK>> i høyre hjørne på toppen vil ikke modulen fungere etterpå.

Dette skjer selv om du selv om du ikke har gjort noen endringer!

 

Ingen ting nytter og du må avinstallere HTC Home Customizer og begynne på nytt.

Sånne bugs er vel prisen en må betale for å bruke en beta.

 

Takk til ExTerminator for all hjelp

 

EDIT: skrev om brugsanvisning noe,,,,,

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Er det så viktig med å få inn VÆRMELDINGEN? Man kjøper da vel i alle land ikke en slik enhet for værmeldinger...

9651240[/snapback]

Den er der og derfor skal den fungere...

Blir jo litt som å si at det ikke er så farlig at du ikke får inn NRK, du får inn værmeldingen på TV2 likevel...

 

Dårlig eksempel, jeg vet det... :ermm:

 

Joda, jeg er enig i at det skal fungere..

 

Har ellers et rart problem..

 

Når jeg navigerer med TomTom og får inn en samtale slutter den å ta imot lading.

 

Det ser ut til at jeg må avslutte TomTom, koble laderen ut og inn for at det skal fungere igjen. For ordens skyld bruker jeg en Jabra JX10 Bluetooth handsfree..

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Er det så viktig med å få inn VÆRMELDINGEN? Man kjøper da vel i alle land ikke en slik enhet for værmeldinger...

9651240[/snapback]

For min del er værmeldingen på telefonen en viktig del, siden jeg bruker den i fjell og mark sammen med GPS. Greit og få vite hvilket vær det blir de kommende dagene uten og må ringe bekjente eller Wap'e seg frem til været.

 

R@ge: Bra at du fikk det til. Det ble vistnok noen komplikasjoner for deg med den norske versjonen av HTC Home Plugin. Men som sagt, den Originale versjonen kan lastes ned fra pocketemu.

 

Fikk du ikke Resco Radio til å virke? Jeg prøvde WM5 versjonen og den fungerte utmerket. Men så ingen grunn til å streame radio over GPRS.. Og er jeg hjemme har jeg faktisk radio på stereoen ;)

Lenke til kommentar
For min del er værmeldingen på telefonen en viktig del, siden jeg bruker den i fjell og mark sammen med GPS. Greit og få vite hvilket vær det blir de kommende dagene uten og må ringe bekjente eller Wap'e seg frem til været.

 

R@ge: Bra at du fikk det til. Det ble vistnok noen komplikasjoner for deg med den norske versjonen av HTC Home Plugin. Men som sagt, den Originale versjonen kan lastes ned fra pocketemu.

Jepp, jeg syntes det var morro å få til værmeldingen ja...

 

Når det gjelder den originale HTC Home Plugin versjonen så kan ingen av oss med Norsk OS bruke den. Hele plugin'en forsvarnt rett og slett...

Hvordan kan man avinstallere den som ligger inne på telefonen fra før da?

 

Den HTC Home Customizer hadde jo sine fordeler på flere områder enn bare å vise været da. Og jeg var kjapp med å bytte ut klokka med en annen...

 

Tror hovedsakelig problemet med den modulen er at visst du kommer til skade å lagre info via Home plugin'ens vær funksjon så vil den endringen du har gjort via Customizer'en bli overskrevet og den slutter å fungere....

Fikk du ikke Resco Radio til å virke? Jeg prøvde WM5 versjonen og den fungerte utmerket. Men så ingen grunn til å streame radio over GPRS.. Og er jeg hjemme har jeg faktisk radio på stereoen ;)

9652179[/snapback]

Når jeg forsøkte å installere Resco fikk jeg beskjed om at den ikke var kompatibel med denne versjonen og ikke kunne installeres..

 

Sikkert fordi vi har Norsk OS kanskje

Lenke til kommentar

Om noen vet en raskere måte å få på tastelås så si gjerne ifra :)

 

 

Hold 'Avslutt samtale' - knappen inne i noen sekunder så går tastelåsen på.

(altså: knappen med det røde telefonrøret)

 

Funket på SP5 og fungerer også på TyTN II

9652305[/snapback]

 

Den raskeste tastelåsen er <<power knappen>>

 

- Ett trykk på "power" knappen og skjermen skrur seg av og alle tastene er låst.

- Ett trykk på "power" knappen og vipps så er skjermen på igjen.

- Når man mottar samtaler så er svar knappen tilgjengelig...

Lenke til kommentar

Om noen vet en raskere måte å få på tastelås så si gjerne ifra :)

 

 

Hold 'Avslutt samtale' - knappen inne i noen sekunder så går tastelåsen på.

(altså: knappen med det røde telefonrøret)

 

Funket på SP5 og fungerer også på TyTN II

9652305[/snapback]

 

Den raskeste tastelåsen er <<power knappen>>

 

- Ett trykk på "power" knappen og skjermen skrur seg av og alle tastene er låst.

- Ett trykk på "power" knappen og vipps så er skjermen på igjen.

- Når man mottar samtaler så er svar knappen tilgjengelig...

9653269[/snapback]

 

Forsåvidt enig i den, men da blir skjermen svart... Hvis man ikke ønsker det så kan man enten holde inn 'Avslutt samtale' - knappen.

 

Alternativt kan man gå inn på 'Start'-'Instillinger'-'Personlig'-'I dag'-'Elementer' og krysse av for 'Enhetslås'. Da får man en egen seksjon på forsiden som man kan banke på for å låse enheten...

 

Alle veier fører til tastelås... :cool:

Lenke til kommentar

Har eit par ting som irritere meg med mobilen. (muligt at nokon har svara på det tidligere?)

 

1. Er det muligt å slå av 3G? Irritere meg at det plutseligt koble seg til internett med 3G uten at eg ønske det.

 

2. Er det nokon som har funne ein forklaring på kvifor Opera ikkje fungere skikkeleg hjå alle?

Eg har installer og avinstaller opera fleire gonger (har lasta ned den 8.65 versjonen), men til ingen nytte.

 

Men generelt så er det jo ein meget god og flott mobil!

Lenke til kommentar
Har eit par ting som irritere meg med mobilen. (muligt at nokon har svara på det tidligere?)

 

1. Er det muligt å slå av 3G? Irritere meg at det plutseligt koble seg til internett med 3G uten at eg ønske det.

 

2. Er det nokon som har funne ein forklaring på kvifor Opera ikkje fungere skikkeleg hjå alle?

Eg har installer og avinstaller opera fleire gonger (har lasta ned den 8.65 versjonen), men til ingen nytte.

 

Men generelt så er det jo ein meget god og flott mobil!

9655042[/snapback]

 

Du slår av 3G på Comm manager. Kobler 3G eller Edge nettet seg opp automatisk så er det fordi telefonen trenger det. Eks, om du har prøvd å sende MMS og den fortsatt ligger i utboks, da vil den automatisk prøve å sende denne MMS'en flere ganger og koble seg opp mot 3G eller Edge.

 

Spørsmål nummer 2, hva er galt med explorer? ;)

 

Dette er vel ikke telefonen du sitter å surfer på, når det gjelder å surfe finnes det PC-er som har mye større skjerm og bedre å surfe på. Nett tilgangen med browser på telefon er kjekt å ha i nødsituasjoner hvor man ikke har PC tilgjengelig og da syns jeg faktisk explorer funker greit nok.

Lenke til kommentar
Forsåvidt enig i den, men da blir skjermen svart... Hvis man ikke ønsker det så kan man enten holde inn 'Avslutt samtale' - knappen.

 

Alternativt kan man gå inn på 'Start'-'Instillinger'-'Personlig'-'I dag'-'Elementer' og krysse av for 'Enhetslås'. Da får man en egen seksjon på forsiden som man kan banke på for å låse enheten...

 

Alle veier fører til tastelås...   :cool:

9654463[/snapback]

 

Det som er dritt med tastelås via power-knappen er at om du får en melding, eksempelvis en sms, som du ikke hører, så kommer skjermen på og knappene aktiveres.

Telefonen er da fri til å utføre alt du kommer borti.....

 

 

Men den guiden start-innstillinger-personlig-i dag og huke av for enhetslås, den var bra!

Endret av mistercartman
Lenke til kommentar
Har eit par ting som irritere meg med mobilen. (muligt at nokon har svara på det tidligere?)

 

1. Er det muligt å slå av 3G? Irritere meg at det plutseligt koble seg til internett med 3G uten at eg ønske det.

 

2. Er det nokon som har funne ein forklaring på kvifor Opera ikkje fungere skikkeleg hjå alle?

Eg har installer og avinstaller opera fleire gonger (har lasta ned den 8.65 versjonen), men til ingen nytte.

 

Men generelt så er det jo ein meget god og flott mobil!

9655042[/snapback]

 

Du slår av 3G på Comm manager. Kobler 3G eller Edge nettet seg opp automatisk så er det fordi telefonen trenger det. Eks, om du har prøvd å sende MMS og den fortsatt ligger i utboks, da vil den automatisk prøve å sende denne MMS'en flere ganger og koble seg opp mot 3G eller Edge.

 

Spørsmål nummer 2, hva er galt med explorer? ;)

 

Dette er vel ikke telefonen du sitter å surfer på, når det gjelder å surfe finnes det PC-er som har mye større skjerm og bedre å surfe på. Nett tilgangen med browser på telefon er kjekt å ha i nødsituasjoner hvor man ikke har PC tilgjengelig og da syns jeg faktisk explorer funker greit nok.

9655174[/snapback]

 

 

Det virke som om den koble seg opp når eg "slår" mobilen samen og den ikkje er i bruk, mens når eg då åpne den igjen så åpne den det trådlause nettverket.

Det gjere forsåvidt ingenting, det er bare det at eg lure i om den då har vert oppkobla opp til internet på den tida, då det er noko eg har lite lyst til å betale på.

 

Angående opera, så er det pga. eg like den leseren, menne sjølvsagt så er det ikkje noko problem, bare at eg ønske at det eg generelt installere skal funke :)

Lenke til kommentar

Det virke som om den koble seg opp når eg "slår" mobilen samen og den ikkje er i bruk, mens når eg då åpne den igjen så åpne den det trådlause nettverket. 

Det gjere forsåvidt ingenting, det er bare det at eg lure i om den då har vert oppkobla opp til internet på den tida, då det er noko eg har lite lyst til å betale på.

 

Angående opera, så er det pga. eg like den leseren, menne sjølvsagt så er det ikkje noko problem, bare at eg ønske at det eg generelt installere skal funke  :)

9655350[/snapback]

 

Hm, slik jeg har forstått telefonen så kan den ikke være opp mot 3G og WiFi'en samtidig. Du må velge, om du vil sende en MMS, while surfing, på hjemmenettverket å skru dette av før den sendes. No?

 

Uansett, om du ikke laster noe fra nettet så betaler du jo heller ikke noe for det. Dog, det går innih..... mye strøm på det.

 

Har ikke noe godt svar på hvorfor den kobler seg opp noen ganger og andre ganger ikke. Men skal være enig at det er kjedelig å være oppkoblet uten å ville det. Jeg kaster av og til et øye bort på signalstyrken for å se hvilket nett jeg er koblet mot. Akkurat nå er Edge tilgjengelig, brukes ikke, kun koblet mot det vanlige dødelige nettet;)

 

PS: Husk at du ikke må blande symbolene for tilkoblingen. Selv om du går på gata og 3G symbolet vises i telefonen ved siden av signalstyrken, så vil det kun si at nettet er tilgjengelig om du trenger det. Det er signalstyrket med tegn over som sier hvilket nett du faktisk er koblet mot!

Lenke til kommentar

Men, jeg fant ut feilen, og her må man holde tunga rett i munnen....

 

Har lagt til en bruksanvisning i første post, og hva man må passe seg for.

 

Hvordan få værinformasjon:[

 

Hmmm..

 

Prøvde dette med mitt stedsnavn, men får det ikke til å funke...

Finner stedsnavn på AccuWeather "EUR|NO|NO007|MOLDE" og følger veiledningen din.. Får følgende feilmelding: Kan ikke hente data for valgt poststed.."

 

Hva gjør jeg feil??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...