Gå til innhold

Hvilken bråker minst??? og er mest holdbar???


datz

Anbefalte innlegg

Heizann!

 

skal bestille meg harddisk nå. Men er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe... har det mye å si på hvor stor cache'n er? Vil helst ha en som ikke bråker... tenkte meg en 80gb Seagate Barracuda 7200rpm... eller en 80gb WD... men jeg har hørt at WD'ene bråker mye, er de sant???

 

takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt her: test av Seagate Noe som viser at diskene er rimelig like gode, litt forskjell på hvor de utmerker seg selvfølgelig, men gjevnt over like gode. Personlig satset jeg på 120GB Seagate da jeg er lei diskbråk og det etter min mening er den beste.

 

Kort:

WD hvis du bruker PCn til noe som lager en del lyd (spill osv.)

Seagate hvis den er til jobben eller hvis du driver å progger el. lignende.

 

Foresten: Test: 2MB vs 8MB cache (NB: forskjellen er en del mindre i praksis)

Lenke til kommentar
Sats på en Barracuda V! Ikke så mye tregere enn WD, og lydløs! (så godt som)

Åja les denne testen som sier det mot satte? Maxtor og wd var det ikke noen spesielle forskjell http://www.dinside.no/php/art.php?id=84551

 

testene på dinside er sikkert mer pålitelige enn på storagereview, NOT

 

jeg har også tv2 hjelper deg testen av lcd-skjermer (utført av pcworld.no) friskt i minne, de har ca. like mye peiling som alle andre, ikke særlig mer i alle fall

virkelige eksperter er det få av slik som med gode arbeidere i arb.livet for tiden :lol:

Lenke til kommentar

Den er forhåpentligvis av litt bedre kvalitet enn en Dinside test

Jo men dinside var en mye enklere test, men den viste at seagate er ikke den raskeste disken nei det samme viste den teste du linket til. Fordelen med seagaten er at den er stille.

Dinside brukte HD Tach og x-bit labs brukte HDTach sammenlinge de du så forstår du. Dinside brukte og kraftigere pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...