Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Hei. Dere som er lokførere idag, er dere fornøyd med yrke valget? Har dere studert noe annet og? Eller begynte rett på lokfører?

 

Nå er jeg ikke lokfører enda, men jeg har snakket med ganske mange i løpet av studiet nå. Jeg har til gode å høre om lokførere som har sluttet i yrket, men det er svært mange som har gått over fra andre yrker til lokfører. Og det virker som samtlige trives svært godt! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kan trives med turnusarbeid og snodige oppstart- og avslutningstider tror jeg ikke det er mye å mislike med lokføreryrket.

 

Jobber selv som trafikkstyrer/txp og har truffet maange lokførere. Det er hvertfall mitt inntrykk :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

 

Tusen takk for svar! Jeg får smøre meg med litt mer tålmodighet  :)

Hei har du hørt noe fra skolen ? jeg var også på test 7jan.

 

 

Hei! Har ikke hørt noe fra dem enda. Får satse på at vi får høre noe fra dem snart.

 

Edit: Du har ikke hørt noe fra dem du? 

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

Når jeg var inne på testing i 2013 så var jeg inne 07 Juni og fikk svar fra skolen 24 Juni, så det kommer nok etterhvert.

 

Skolen er nå bestått og jeg er ute i arbeid. Skolen er en spennende og krevende tid men det er definitivt verdt det. Mange bra kollegaer og en meget fin arbeidsplass.

 

Det eneste folk har å si på spørsmål om det er noe de angrer på, er at de ikke har begynt med dette før. Kjenner jeg kan stemme for den selv.

 

Ønsker dere nye lykke til og vit at skolen krever innsats, men man får igjen for arbeidet man legger ned. 1.5 år går utrolig fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg var inne til testing 6. Januar, og fikk beskjed at jeg var godkjent mandag 11. Januar.

Hørte ikke noe fra skolen i slutten av forrige uke, så da sendte jeg hun Ellen Skyrud mail. Fikk da denne beskjeden;

Hei,

 
Du vil få innkalling til et informasjonsmøte her på skolen når vi har fått alle resultatene fra Bedriftshelsetjenesten. Regner med at det er klart i midten av februar.
 
Med vennlig hilsen
Norsk jernbaneskole - Jernbaneverket
-
Ellen Skyrud
 
Så håper på det beste, men tar det med ei klype salt inntil jeg får noe skriftlig svar fra skolen.. Hehe :)
Lenke til kommentar

 

 

Tusen takk for svar! Jeg får smøre meg med litt mer tålmodighet  :)

Hei har du hørt noe fra skolen ? jeg var også på test 7jan.

 

 

Hei! Har ikke hørt noe fra dem enda. Får satse på at vi får høre noe fra dem snart.

 

Edit: Du har ikke hørt noe fra dem du? 

 

nei jeg fikk mail med godkjent attest 4 dager etter at vi var der , så venter bare spent på om jeg kommer inn på skolen .............

Lenke til kommentar

 

Hei! Jeg var inne til testing 6. Januar, og fikk beskjed at jeg var godkjent mandag 11. Januar.

Hørte ikke noe fra skolen i slutten av forrige uke, så da sendte jeg hun Ellen Skyrud mail. Fikk da denne beskjeden;

Hei,

 
Du vil få innkalling til et informasjonsmøte her på skolen når vi har fått alle resultatene fra Bedriftshelsetjenesten. Regner med at det er klart i midten av februar.
 
Med vennlig hilsen
Norsk jernbaneskole - Jernbaneverket
-
Ellen Skyrud
 
Så håper på det beste, men tar det med ei klype salt inntil jeg får noe skriftlig svar fra skolen.. Hehe :)

 

hmm tar det så lang tid for de å få resultatene når vi selv har fått vite det etter rundt en uke ,men det er vell gjerne flere som skal på testing fremover da regner jeg med . :hmm:

Lenke til kommentar

Når jeg var inne på testing i 2013 så var jeg inne 07 Juni og fikk svar fra skolen 24 Juni, så det kommer nok etterhvert.

 

Skolen er nå bestått og jeg er ute i arbeid. Skolen er en spennende og krevende tid men det er definitivt verdt det. Mange bra kollegaer og en meget fin arbeidsplass.

 

Det eneste folk har å si på spørsmål om det er noe de angrer på, er at de ikke har begynt med dette før. Kjenner jeg kan stemme for den selv.

 

Ønsker dere nye lykke til og vit at skolen krever innsats, men man får igjen for arbeidet man legger ned. 1.5 år går utrolig fort.

Gratulerer med bestått skole :w00t:  hvem har du begynt å jobbe for ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei jeg fikk mail med godkjent attest 4 dager etter at vi var der , så venter bare spent på om jeg kommer inn på skolen .............

 

Nå ble jeg veldig bekymret her. Jeg har ikke hørt noen ting fra BHT enda i det hele tatt. Er litt merkelig at du skulle få godkjent attest etter 4 dager, mens jeg ikke har hørt noe på 11 dager. 

 

Jeg regnet egentlig med at alle fikk tilbakemelding uansett om vi har fått godkjent attest eller ei?

Lenke til kommentar

 

nei jeg fikk mail med godkjent attest 4 dager etter at vi var der , så venter bare spent på om jeg kommer inn på skolen .............

 

Nå ble jeg veldig bekymret her. Jeg har ikke hørt noen ting fra BHT enda i det hele tatt. Er litt merkelig at du skulle få godkjent attest etter 4 dager, mens jeg ikke har hørt noe på 11 dager. 

 

Jeg regnet egentlig med at alle fikk tilbakemelding uansett om vi har fått godkjent attest eller ei?

ja jeg er meget sikker på at man hører fra BHT uansett ..........

Føreren oppfyller kravene i henhold til førerforskriften § 9: det sto værtfall i mailen jeg fikk av de at jeg oppfylte kravene i§9 , regner med at det betyr at jeg oppfyller både yrkespsykologisk og medisinske kravene .........

 

Lenke til kommentar

 

nei jeg fikk mail med godkjent attest 4 dager etter at vi var der , så venter bare spent på om jeg kommer inn på skolen .............

Nå ble jeg veldig bekymret her. Jeg har ikke hørt noen ting fra BHT enda i det hele tatt. Er litt merkelig at du skulle få godkjent attest etter 4 dager, mens jeg ikke har hørt noe på 11 dager.

 

Jeg regnet egentlig med at alle fikk tilbakemelding uansett om vi har fått godkjent attest eller ei?

Send skolen en mail Stigah. Jeg fikk ingen mail fra bht etter jeg var til testing så etter en og en halv uke med venting spurte jeg skolen og fikk beskjed om at jeg skulle på infomøte og kom inn så det er tydeligvis ikke alle som hører fra bht.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Send skolen en mail Stigah. Jeg fikk ingen mail fra bht etter jeg var til testing så etter en og en halv uke med venting spurte jeg skolen og fikk beskjed om at jeg skulle på infomøte og kom inn så det er tydeligvis ikke alle som hører fra bht.

 

Tusen takk! Det var veldig betryggende å høre. Får sende dem en mail i morgen tidlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer. :-)

 

Tusen takk!  :D

 

Jeg er fortsatt bittelitt usikker på hvordan prosessen videre er, så jeg er rett og slett nødt til å spørre. Er det med 100% sikkerhet at jeg har fått plass på skolen og kan begynne der nå, eller er det flere ting jeg må igjennom før jeg er garantert plass?

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

Ikke noe som er sikkert før du får skriftlig henvendelse fra skolen der de tilbyr deg skoleplass.

 

I hvert kull er det plass til 20 elever, og man har opp til 6 kull i året, noe som er skolens maks kapasitet. Disse kullene starter henholdsvis i Januar, Mars, Mai, September osv osv.

 

Man kan under informasjonsmøtet ytre ønsker om hvilket kull en ønsker å komme på, deretter setter skolen opp elever i hvert av kullene. Du vil da bli tilbudt en skoleplass med oppstart i en av de forskjellige kullene. Det finnes også muligheter for at noen av ulike årsaker ikke kan starte i de kullene de er blitt utdelt eller trekker seg og da er det mulig en blir kontaktet av skolen der de forhører seg om du er villig til å begynne i tidligere kull.

 

Som sagt, ikke noe er sikkert før du har blitt tilbudt skoleplass skriftlig, men har man fått innkalling til informasjonsmøte så skal noe annet godt gjøres

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...