Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det noen her som kan fortelle meg hvordan de første dagene på skolen er og om førerbevis modulen som starter halvannen uke etter skolestart er undervisning på skolen?

Alle moduler er undervisning på skolen, og det er alltid obligatorisk oppmøte :)

Tusen takk for svar. Begynte å lure på om det var noe utplassering så man kunne risikere at det var på kveldstid, men da er det jo greit. :)

Lenke til kommentar

Det finnes en side med oversikt over utdanningsforløpet. En slags dagsplan.

 

I linken jeg legger ved har jeg tatt utgangspunkt i kull 2-16 som starter 22 februar. Dato i søkekriteriet er satt frem til 31 desember 2016.

Man kan da se hva som skjer hver dag frem til denne datoen.

 

Man kan endre i søkekriteriene som man selv ønsker. Denne oversikten vil nok hjelpe dere (som den hjalp meg) i å forstå å se hvordan utdanningsforløpet er og hva dere kan vente dere

 

(Dovrebanen, Bergensbanen osv som dere ser i timeplanen er bare navnene på klasserommene)

 

https://web.timeedit.se/jbv_no/db1/timeplan/r.html?sid=3&h=t&objects=159896.188&ox=0&types=0&fe=0&p=20160101.x,20161231.x

Endret av norlyset
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen her som kan fortelle meg hvordan de første dagene på skolen er og om førerbevis modulen som starter halvannen uke etter skolestart er undervisning på skolen?

Alle moduler er undervisning på skolen, og det er alltid obligatorisk oppmøte :)
Tusen takk for svar. Begynte å lure på om det var noe utplassering så man kunne risikere at det var på kveldstid, men da er det jo greit. :)

Å, sånn ja :) dere skal ha praksis i tog/introkjøring ganske tidlig i løpet. Da følger man en kjørelærer sin turnus, og kan dermed hende man må "på jobb" på kveldstid/natt/helg osv :)

Lenke til kommentar

Det finnes en side med oversikt over utdanningsforløpet. En slags dagsplan.

 

I linken jeg legger ved har jeg tatt utgangspunkt i kull 2-16 som starter 22 februar. Dato i søkekriteriet er satt frem til 31 desember 2016.

Man kan da se hva som skjer hver dag frem til denne datoen.

 

Man kan endre i søkekriteriene som man selv ønsker. Denne oversikten vil nok hjelpe dere (som den hjalp meg) i å forstå å se hvordan utdanningsforløpet er og hva dere kan vente dere

 

(Dovrebanen, Bergensbanen osv som dere ser i timeplanen er bare navnene på klasserommene)

 

https://web.timeedit.se/jbv_no/db1/timeplan/r.html?sid=3&h=t&objects=159896.188&ox=0&types=0&fe=0&p=20160101.x,20161231.x

Takk for at du la ut linken. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, Schnöde, Gralle og ITtraktor, angående individuell samtale, og tusen takk norlyset, for en veldig grei oversikt! 

 

Er det noen her som kan fortelle litt om hvordan ferier og slikt blir? Kan minnes å ha funnet noe info angående det på jernbaneskolen.no for en god stund siden, men sliter med å finne det nå. 

Jeg ønsker jo å begynne på skolen tidligst mulig, men jeg har også bestilt og betalt for en ferietur mot slutten av juli; en tur jeg har planlagt lenge (lenge før jeg fikk innkallelse til testene), og som jeg helst ikke vil gå glipp av. 

 

Er det noe fellesferie på skolen i juli?

Må jeg avbestille turen, så må jeg avbestille. Skolen er første pri :) 

Lenke til kommentar

Takk for svar, Schnöde, Gralle og ITtraktor, angående individuell samtale, og tusen takk norlyset, for en veldig grei oversikt!

 

Er det noen her som kan fortelle litt om hvordan ferier og slikt blir? Kan minnes å ha funnet noe info angående det på jernbaneskolen.no for en god stund siden, men sliter med å finne det nå.

Jeg ønsker jo å begynne på skolen tidligst mulig, men jeg har også bestilt og betalt for en ferietur mot slutten av juli; en tur jeg har planlagt lenge (lenge før jeg fikk innkallelse til testene), og som jeg helst ikke vil gå glipp av.

 

Er det noe fellesferie på skolen i juli?

Må jeg avbestille turen, så må jeg avbestille. Skolen er første pri :)

Regner med at feriene er ganske like for alle kull og jeg har ihvertfall i følge årsplanen sommerferie 17.06 til 7.08 så slutten av juli burde gå fint. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, Schnöde, Gralle og ITtraktor, angående individuell samtale, og tusen takk norlyset, for en veldig grei oversikt! 

 

Er det noen her som kan fortelle litt om hvordan ferier og slikt blir? Kan minnes å ha funnet noe info angående det på jernbaneskolen.no for en god stund siden, men sliter med å finne det nå. 

Jeg ønsker jo å begynne på skolen tidligst mulig, men jeg har også bestilt og betalt for en ferietur mot slutten av juli; en tur jeg har planlagt lenge (lenge før jeg fikk innkallelse til testene), og som jeg helst ikke vil gå glipp av. 

 

Er det noe fellesferie på skolen i juli?

Må jeg avbestille turen, så må jeg avbestille. Skolen er første pri :)

 

Søker du opp din klasse på timeplanen som ble lagt ut her finner du fort ut av akuratt når du har ferie. 

Lenke til kommentar

Det stemmer. Det avsluttes med 4 eksamner. AK Teknisk (skriftlig og muntlig) og AK Trafikksikkerhet (skriftlig og muntlig).

 

Der får man som du sier alt av pensum. Derfor veldig viktig å huske alt fra tidlig i utdanningen. Det er som regel på det enkle man lærte tidlig at folk ryker i de avsluttende eksamnene

Lenke til kommentar

Jeg får henge meg på nettbrett-diskusjonen. Vi ble fortalt på informasjonsmøte at vi måtte ha nettbrett til undervisning og øvelseskjøring. Er det slik at dere som nå jobber i NSB får subsidiert nettbrett, eller må dere også kjøpe selv?

 

Jeg spør rett og slett fordi jeg ønsker å finne ut hvilken prisklasse jeg kan legge meg på.

 

Jeg kan også legge til at jeg har veldig lyst på et Windows-nettbrett. Funker dette greit, eller vil de helst at vi bruker enten iOS eller Android, med tanke på apper? Nå vet jeg ikke om dere bruker en applikasjon eller en nettjeneste. 

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

Jeg får henge meg på nettbrett-diskusjonen. Vi ble fortalt på informasjonsmøte at vi måtte ha nettbrett til undervisning og øvelseskjøring. Er det slik at dere som nå jobber i NSB får subsidiert nettbrett, eller må dere også kjøpe selv?

 

Jeg spør rett og slett fordi jeg ønsker å finne ut hvilken prisklasse jeg kan legge meg på.

 

Jeg kan også legge til at jeg har veldig lyst på et Windows-nettbrett. Funker dette greit, eller vil de helst at vi bruker enten iOS eller Android, med tanke på apper? Nå vet jeg ikke om dere bruker en applikasjon eller en nettjeneste.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor dere må skaffe nettbrett, da man uansett skal bruke kjørelærers brett under øvelseskjøring.

Selv hadde jeg iPad, men den lå bare i sekken..

I NSB får vi brett ja, må ikke skaffe det selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...