Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis pendlevei tillater det (og det ikke er krise å ta buss) til skolen er vel Jernkroken som går fra bl.a Økern T nærmeste stopp knappe to minutter unna. Nå bor jeg dog på Storo, og har bare testet transporten ifm. informasjonsdagen...

 

Som tidligere nevnt ang. søknadsfrist og oppstartsdato må man tilsynelatende belage seg på alt mellom ni og nitten måneder ventetid. To uker til skolestart her :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg begynner på lokfører utdanningen 2. mars, flytter fra Kristiansand og trenger en plass å bo.

Noen her som har tips om små hybler, eventuelt noen som går på skolen som vet om et bofellesskap som trenger ny samboer??

Ang. Bofellesskap hadde det vært fint å bo sammen med noen som tar samme utdannelsen!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg begynner på lokfører utdanningen 2. mars, flytter fra Kristiansand og trenger en plass å bo.

Noen her som har tips om små hybler, eventuelt noen som går på skolen som vet om et bofellesskap som trenger ny samboer??

Ang. Bofellesskap hadde det vært fint å bo sammen med noen som tar samme utdannelsen!

 

Vil anbefale deg å legge ut annonse på hybel.no! Jeg fikk napp der rimelig kjapt =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker for svar. De publiserte søknadsskjemaet 10. mars. Var i alle fall ingenting å finne der den 9.

 

Jeg prøvde å sende inn søknad i dag, men støttet på noen problemer. Vet ikke om andre har opplevd det samme? Fikk sendt inn søknad uten problemer, men det var verre å få lastet opp vitnemålet. Hadde scannet inn vitnemålet, og det var derfor i .png-format, noe som ikke skulle være noe problem i følge deres nettsider.

Prøvde å laste opp dokumentet rundt tre ganger, før jeg trykket på "Hvis du har problemer med opplasting du alltid kan bruke enkelt opplasteren." Der fikk jeg beskjed om at filen allerede hadde blitt lastet opp, noe den ikke hadde. Prøvde å laste den opp to ganger til, uten hell. Endret så navnet på den, noe som faktisk funket.

 

Nå trykket jeg på "Mer", for å så koble dokumentet sammen med søknaden min. Fikk da beskjed om at jeg ikke hadde sendt inn søknad. Når jeg besøker nettsidene nå, får jeg beskjed om at jeg allerede er registrert som søker. Gikk tilbake til dokumentene igjen, der vitnemålet hadde forsvunnet fra listen.

 

Tenkte å prøve igjen i morgen. Hvis det ikke funker da, får jeg heller sende inn en mail til dem. Noen andre her som har vært borti dette her?

 

Nå begynner det å bli noen år siden sist jeg gikk på skole. Jeg regner med at det eneste dokumentet de trenger er vitnemålet? Er vell ikke andre dokumenter som må sendes inn?

Endret av Stigah
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Gitt at man oppfyller minimumskravene til matte og fysikk (220 årstimer matematikk og 140 årstimer fysikk) er generell studiekompetanse helt stuereint, og man tildeles da rangeringspoeng basert på følgende:

 

  • Det generelle grunnlaget for opptak jf. § 2-3 10 poeng
  • Fagprøve; karakter Meget godt 8 poeng
  • Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i fysikk 5 poeng
  • Generell studiekomp; Karakter 4 i fysikk 3 poeng
  • Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i matematikk 3 poeng
  • Videregående skole Vg3; Norsk muntlig karakter 4-6 3 poeng
  • Yrkespsykologisk skikkethetstest; karakter A 5 poeng

Hentet fra https://jernbaneskolen.no/min-hovedside/lokomotivforerutdanning/soknad-og-opptak

 

Jeg kom inn med allmennfaglig bakgrunn, sånn apropos  :)

 

 

Endret av Frink
Lenke til kommentar

Skriv så absolutt søknadstekst. Det er sikkert mange søkere, og det gir et dårlig førsteinntrykk om man ikke "gidder" å bruke tid på å skrive litt rundt motivasjonen for å begynne på akkurat det studiet.

 

Jeg fikk hvertfall beskjed om at søknaden min var utslagsgivende når jeg søkte txp-studiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Har trålet disse sidene nå, og må si det er mye nyttig info. Har selv søkt på inntaket nå 1 Mai. Og er veldig spent.

Har et lite spørsmål angående synstesten til de som har tatt denne. Fargetesten, er denne lanternetest eller Ishiara boka?

Har tatt lanterne testen før, så er ikke noe problem. Men har ikke vært borti den andre fargetesten. Burde jo ikke være noe problem, ser en farger så ser en jo farger

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...