Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Laderen min er klikka tror jeg. Lyset går av og på, og den lager pipelyd. Noen som kan si noe om saken? har jeg stekt den elns :D ?

 

Sjekk om det har blitt et brudd i ledningen akkurat der den går ut fra laderen, altså ledningen som går til PC-en. Hadde fått et brudd på kabelen, og det begynte å pipe og slik, og til slutt tok den kvelden helt, så da ringte jeg Dell, og forklarte hva som hadde skjedd, og vips, tre dager senere lå det en ny lader i postkassa :D

 

Ser ut som det er ett brudd. Når jeg beveger litt på ledningen som går til pcen så slår lyset seg av. Kjøpte pcen i mars, tror du jeg får ny lader på garantien?

Lenke til kommentar
Ser ut som det er ett brudd. Når jeg beveger litt på ledningen som går til pcen så slår lyset seg av. Kjøpte pcen i mars, tror du jeg får ny lader på garantien?

 

Kjøpte selv PC-en min i mars/april, og fikk det på garantien, så ja, tror du får det på garantien ;) så sant du ikke har ødelagt den selv, og sier det til Dell :p

 

BTW, Dell har visst det samme problemet med flere av laderene sine, bla. er visst skolen min sine Dell-ladere plaget med samme greiene, et burdd på kabelen akkurat der den komme ut fra adapteren. Sikkert for den er lagd for å kveiles rundt laderen, og blir slitt hvis man gjør det mange ganger.

Lenke til kommentar
Ser ut som det er ett brudd. Når jeg beveger litt på ledningen som går til pcen så slår lyset seg av. Kjøpte pcen i mars, tror du jeg får ny lader på garantien?

 

Kjøpte selv PC-en min i mars/april, og fikk det på garantien, så ja, tror du får det på garantien ;) så sant du ikke har ødelagt den selv, og sier det til Dell :p

 

BTW, Dell har visst det samme problemet med flere av laderene sine, bla. er visst skolen min sine Dell-ladere plaget med samme greiene, et burdd på kabelen akkurat der den komme ut fra adapteren. Sikkert for den er lagd for å kveiles rundt laderen, og blir slitt hvis man gjør det mange ganger.

Ja, det kan godt hende. Sendte iallefall en mail til de, og får håpe på det beste :) takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Hva skjer vis du installerer flere drivere? Er litt usikker på om min m1530 er på sitt beste. Har installert både 8400 og 8600 driverene fra cd jeg fikk med, er det helt feil heller? :dontgetit:

 

 

jeg ville nok bare installert driveren til 8600 i og med at det er dette skjermkortet som sitter i m1530.

 

Er det ikke samme driver for 8400, 8600 og generelt alle nyere nVidia-kort?

 

Mener selv også at det er samme driver ja. Men siden det er 8600 kortet som sitter i, så ville jeg ha installert denne og ikke begge ;)

 

 

Tror du det at jeg har instalert 2 forskjellige drivere vil ha en stor påvirking på ytelsen innefor spill? Og hva er temperaturgrensen for grafikkortet? Hadde en liten episode der jeg spilte GTA med dataen på en pute, og den ble veldig varm. Kan dette ha skadet kortet mitt? Eller må det være veldig varmt over lang tid?

 

uten å hvite noe sikkert, så trur jeg ikke ytelsen blir noe mindre ved at du har begge driverne. Utifra det jeg skjønner ifra dell sin nedlastingsside, så er det akkurat samme driver til 8400m og 8600m. Det er en driver til begge;

 

http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

Lenke til kommentar
er det egentlig mulig å installere to forskjellige drivere til en og samme maskinvareenhet? Vil ikke bare den ene overskrive den andre?

 

har ikke prøv dette med to forskjellige grafikk drivere, men skulle tro at det kom opp et slik pop up vindu hvor det står noe som "nVidia GeForce 8600M finnes allerede, overskride den eksisterende driveren?"

Lenke til kommentar
er det egentlig mulig å installere to forskjellige drivere til en og samme maskinvareenhet? Vil ikke bare den ene overskrive den andre?

 

har ikke prøv dette med to forskjellige grafikk drivere, men skulle tro at det kom opp et slik pop up vindu hvor det står noe som "nVidia GeForce 8600M finnes allerede, overskride den eksisterende driveren?"

 

Sånn var det ikke i mitt tilfelle i hvertfall.

Lenke til kommentar
er det egentlig mulig å installere to forskjellige drivere til en og samme maskinvareenhet? Vil ikke bare den ene overskrive den andre?

 

har ikke prøv dette med to forskjellige grafikk drivere, men skulle tro at det kom opp et slik pop up vindu hvor det står noe som "nVidia GeForce 8600M finnes allerede, overskride den eksisterende driveren?"

 

Sånn var det ikke i mitt tilfelle i hvertfall.

 

 

Da er det sikkert ikke noe som er galt, siden det ikke kommer opp noe feilmeldinger O.l. Da ville jeg nok ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Er det noen ny xps serie pågang? Det er vel snart ett år siden dagens XPS serie så dagens lys.

 

Det samme lurer jeg på. Eller om det eventuelt kommer noen forbedringer til XPS 1530. Har planer om å kjøpe ny labtop i løpet av de nærmeste par månedene og det hadde vært greit med en XPS 1530 med skjermkort i GeForce 9m-serien. Per i dag ville jeg nok kjøpt en maskin fra Multicom fremfor en fra Dell.

Lenke til kommentar

Har et problem med min XPS M1530.

 

Jeg kobla den til TVen igår med HDMI, men kunne ikke velge riktig oppløsning (1368x720 eller noe). Tidligere når jeg kobla TVen til, har dette vært mulig. Kan ikke huske sist jeg gjorde det, men det er mulig det var før den var på service (og bytta harddisk). Av andre ting jeg er sikker på at er nytt, er BIOSen. Den er oppdatert siden sist.

 

Hva gjør jeg nå? Bildet blir mye bedre på TVen med riktig oppløsning.

Lenke til kommentar
Er det noen ny xps serie pågang? Det er vel snart ett år siden dagens XPS serie så dagens lys.

 

Det samme lurer jeg på. Eller om det eventuelt kommer noen forbedringer til XPS 1530. Har planer om å kjøpe ny labtop i løpet av de nærmeste par månedene og det hadde vært greit med en XPS 1530 med skjermkort i GeForce 9m-serien. Per i dag ville jeg nok kjøpt en maskin fra Multicom fremfor en fra Dell.

Hei lurte på å kjøpe en xps med 15`skjerm,litt for spilling osv,lurte på en ting ,takler den crysis,call of duty 4 osv,synes ikkje det er mye på markede som virker bedre en xps .men etter å lest her på tråden er eg betenkt.

Så spørsmålet er ,er xps vert kronene...og kan man spille på den...vilke prossesor skal en velge 2.5 eller

Endret av endre912
Lenke til kommentar
Er det noen ny xps serie pågang? Det er vel snart ett år siden dagens XPS serie så dagens lys.

 

Det samme lurer jeg på. Eller om det eventuelt kommer noen forbedringer til XPS 1530. Har planer om å kjøpe ny labtop i løpet av de nærmeste par månedene og det hadde vært greit med en XPS 1530 med skjermkort i GeForce 9m-serien. Per i dag ville jeg nok kjøpt en maskin fra Multicom fremfor en fra Dell.

Hei lurte på å kjøpe en xps med 15`skjerm,litt for spilling osv,lurte på en ting ,takler den crysis,call of duty 4 osv,synes ikkje det er mye på markede som virker bedre en xps .men etter å lest her på tråden er eg betenkt.

Så spørsmålet er ,er xps vert kronene...og kan man spille på den...vilke prossesor skal en velge 2.5 eller

 

Når det gjelder spilling, så ja, den er god på de fleste spill, men klarer ikke å ta crysis på max :) Men skal du bruke datan til mye annet, for vis det er bare for spilling så ville "jeg" heller ha gått for en stasjonær, siden da får du bedre ytelse for samme sum. Jeg for eks. kjøpte denne for å spille, men også for å bruke den på skolen, jeg ville ha en data som kunne ta spill på medium-high(snakker call of duty 4 nå), og samtidig en som er ganske "bærbar". Men som jeg sa, det er helt opp til deg hva du selv skal bruke den til. ;)

 

Når det gjelder skjermen, synes jeg den er helt ok, legger egentlig ikke merke til det når jeg spiller :)

Endret av happytrigger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...