Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Skjermkortet er ganske mye bedre. ca 2000 poeng i 3DMark06. Batteriet er bedre. Prossessoren er ikke bedre, men nyere. Den lager ikke en lyd. Utseende og prisen er bra. Den er også veldig solid, virker det som. Er litt tung, det er det eneste negative.

Men forskjellen mellom 5930G og M1530 er jo mindre enn 1000 poeng i praksis. Jeg fikk litt over 4600 poeng i 3dmark06 med alt på stock, kontra 5500 med 5930G. Så alle fordelene til M1530 veide opp for litt dårligere 3d-ytelse. Jeg spiller ikke så veldig mye. :)

 

Hva er fordelene til M1530? Sitter vingler litt mellom disse to maskinene. Med Acer i tet pga jeg liker spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant ut at det faktisk er lg skjermen som ikke er griny...

 

"WSXGA+ 1680x1050 Panels

LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy (denne har jeg ;) )

Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

 

r_grainy%20001.JPG

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar

Gromle: Skjermoppløsning (det trenger ikke å være en fordel for de som liker å spille), prosessor(jeg har 2,5 GHz C2D), design, bra batteritid (jeg fikk med 9 cellers batteri gratis). Generelt er kvalitetsfølelsen veldig høy. Jeg likte også at den har firewire til videoredigering - tror ikke 5930G har det. :)

Lenke til kommentar
har jeg forstått det rett, om jeg sier at smsung skjermen er å foretrekke fremfor lg?

 

jeg har LPLF300... er dette en "dårlig" skjerm da? syns ikke min er uklar eller har "søle" farge..

 

de fleste klager på samsung skjermen :thumbup: det er lg skjermen alle vil ha og den har jeg, men min er "grainy"

Endret av Deni84
Lenke til kommentar
har jeg forstått det rett, om jeg sier at smsung skjermen er å foretrekke fremfor lg?

 

jeg har LPLF300... er dette en "dårlig" skjerm da? syns ikke min er uklar eller har "søle" farge..

 

de fleste klager på samsung skjermen :thumbup: det er lg skjermen alle vil ha og den har jeg, men min er "grainy"

 

Nå ble jeg glad :p jeg har også som sagt lg skjermen og som jeg fant ut på siden hvor jeg tok bildet ifra, så er denne en god del bedre (i mitt syn) enn samsung skjermen. Men det er veldig opp til øye som ser.

Lenke til kommentar

i går da jeg ringte dell support for å få en ny skjerm fikk jeg beskjed at de har sluttet med å bytte ut skjermer for 6 måneder siden :nei:

 

i dag ringte jeg for levere tilbake min xps. selvfølgelig var han jeg snakket med opptatt og skulle ringe meg opp. etter 2 timer skjer ingenting og det virket ikke som om han hadde tenkt å ringe meg i dag. jeg ringte igjen og sa at jeg vil levere min xps og da blir jeg suprt om det er noe som kan få meg til å beholde pc`en. jeg fikk ikke tid til å si noe før jeg ble spurt om jeg vil ha en ny pc :roll: jeg sa NEI og han legger på :thumbdown: jeg måtte ringe igjen for å få informasjon om hvordan det gjøres og da sa han at jeg blir ringt opp. ikke mye vennlig da han la på bare fordi jeg ikke vil ha en ny pc.

 

er det noen andre som har levert tilbake en pc fra dell??

Lenke til kommentar
i går da jeg ringte dell support for å få en ny skjerm fikk jeg beskjed at de har sluttet med å bytte ut skjermer for 6 måneder siden :nei:

 

i dag ringte jeg for levere tilbake min xps. selvfølgelig var han jeg snakket med opptatt og skulle ringe meg opp. etter 2 timer skjer ingenting og det virket ikke som om han hadde tenkt å ringe meg i dag. jeg ringte igjen og sa at jeg vil levere min xps og da blir jeg suprt om det er noe som kan få meg til å beholde pc`en. jeg fikk ikke tid til å si noe før jeg ble spurt om jeg vil ha en ny pc :roll: jeg sa NEI og han legger på :thumbdown: jeg måtte ringe igjen for å få informasjon om hvordan det gjøres og da sa han at jeg blir ringt opp. ikke mye vennlig da han la på bare fordi jeg ikke vil ha en ny pc.

 

er det noen andre som har levert tilbake en pc fra dell??

 

Hvorfor godtok du ikke tilbudet om en ny pc? ville da ha tatt i mot dette tilbudet, siden du likevel skal levere den inn.. Eller vil du ikke ha xps lenger?

Lenke til kommentar
i går da jeg ringte dell support for å få en ny skjerm fikk jeg beskjed at de har sluttet med å bytte ut skjermer for 6 måneder siden :nei:

 

i dag ringte jeg for levere tilbake min xps. selvfølgelig var han jeg snakket med opptatt og skulle ringe meg opp. etter 2 timer skjer ingenting og det virket ikke som om han hadde tenkt å ringe meg i dag. jeg ringte igjen og sa at jeg vil levere min xps og da blir jeg suprt om det er noe som kan få meg til å beholde pc`en. jeg fikk ikke tid til å si noe før jeg ble spurt om jeg vil ha en ny pc :roll: jeg sa NEI og han legger på :thumbdown: jeg måtte ringe igjen for å få informasjon om hvordan det gjøres og da sa han at jeg blir ringt opp. ikke mye vennlig da han la på bare fordi jeg ikke vil ha en ny pc.

 

er det noen andre som har levert tilbake en pc fra dell??

 

Hvorfor godtok du ikke tilbudet om en ny pc? ville da ha tatt i mot dette tilbudet, siden du likevel skal levere den inn.. Eller vil du ikke ha xps lenger?

 

vil ikke ha xps lenger :) hva hvis jeg får en like dårlig skjerm da må jeg levere den også. det tar tid og det gidder jeg ikke :thumbdown:

Lenke til kommentar

er det noen som vet hvordan og hvor man leverer en pc fra dell??? i dag da jeg ringte fikk jeg beskjed at de kommer til å ringe meg, men ingen har ringt meg i hele dag. tror jeg blir ignorert :roll:

 

skal ikke et standard anagreskjema følge med??? jeg fikk ikke da jeg fikk min xps

Lenke til kommentar
fant ut at det faktisk er lg skjermen som ikke er griny...

 

"WSXGA+ 1680x1050 Panels

LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy (denne har jeg ;) )

Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

 

r_grainy%20001.JPG

 

Det ser jo bare ut som han har glemt å skru opp lysstyrken på den "grainey" skjermen jo? Er det virkelig så ille? :dontgetit:

Lenke til kommentar
fant ut at det faktisk er lg skjermen som ikke er griny...

 

"WSXGA+ 1680x1050 Panels

LG Philips LPLF300 - Dell P/N: XK309 - Size: 15.4" - Experience: Not Grainy (denne har jeg ;) )

Samsung SEC3350 - Dell P/N: RW985 - Size: 15.4" - Experience: Grainy

 

r_grainy%20001.JPG

 

Det ser jo bare ut som han har glemt å skru opp lysstyrken på den "grainey" skjermen jo? Er det virkelig så ille? :dontgetit:

 

Ifølge testen på siden jeg fant disse bildene, så er det faktisk så ille ja... Derfor ble jeg meget happy da jeg så at jeg hadde lg skjerm. rart at det skal være så stor forskjell mellom samsung og lg...

Lenke til kommentar
Hva skjer vis du installerer flere drivere? Er litt usikker på om min m1530 er på sitt beste. Har installert både 8400 og 8600 driverene fra cd jeg fikk med, er det helt feil heller? :dontgetit:

 

 

jeg ville nok bare installert driveren til 8600 i og med at det er dette skjermkortet som sitter i m1530.

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar
Hva skjer vis du installerer flere drivere? Er litt usikker på om min m1530 er på sitt beste. Har installert både 8400 og 8600 driverene fra cd jeg fikk med, er det helt feil heller? :dontgetit:

 

 

jeg ville nok bare installert driveren til 8600 i og med at det er dette skjermkortet som sitter i m1530.

 

Er det ikke samme driver for 8400, 8600 og generelt alle nyere nVidia-kort?

Lenke til kommentar
Laderen min er klikka tror jeg. Lyset går av og på, og den lager pipelyd. Noen som kan si noe om saken? har jeg stekt den elns :D ?

 

Sjekk om det har blitt et brudd i ledningen akkurat der den går ut fra laderen, altså ledningen som går til PC-en. Hadde fått et brudd på kabelen, og det begynte å pipe og slik, og til slutt tok den kvelden helt, så da ringte jeg Dell, og forklarte hva som hadde skjedd, og vips, tre dager senere lå det en ny lader i postkassa :D

Lenke til kommentar
Hva skjer vis du installerer flere drivere? Er litt usikker på om min m1530 er på sitt beste. Har installert både 8400 og 8600 driverene fra cd jeg fikk med, er det helt feil heller? :dontgetit:

 

 

jeg ville nok bare installert driveren til 8600 i og med at det er dette skjermkortet som sitter i m1530.

 

Er det ikke samme driver for 8400, 8600 og generelt alle nyere nVidia-kort?

 

Mener selv også at det er samme driver ja. Men siden det er 8600 kortet som sitter i, så ville jeg ha installert denne og ikke begge ;)

Lenke til kommentar
Hva skjer vis du installerer flere drivere? Er litt usikker på om min m1530 er på sitt beste. Har installert både 8400 og 8600 driverene fra cd jeg fikk med, er det helt feil heller? :dontgetit:

 

 

jeg ville nok bare installert driveren til 8600 i og med at det er dette skjermkortet som sitter i m1530.

 

Er det ikke samme driver for 8400, 8600 og generelt alle nyere nVidia-kort?

 

Mener selv også at det er samme driver ja. Men siden det er 8600 kortet som sitter i, så ville jeg ha installert denne og ikke begge ;)

 

 

Tror du det at jeg har instalert 2 forskjellige drivere vil ha en stor påvirking på ytelsen innefor spill? Og hva er temperaturgrensen for grafikkortet? Hadde en liten episode der jeg spilte GTA med dataen på en pute, og den ble veldig varm. Kan dette ha skadet kortet mitt? Eller må det være veldig varmt over lang tid?

Endret av happytrigger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...