Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Prisene på Dell-PCer vil alltid variere. Det er på grunn av Dells delelager og sånt. I perioder koster delene mer andre perioder, og Dell tar inn få deler av gangen. Derfor varierer prisene hos Dell.

 

Forskjellen på de to nettverkskorta er at Intel-kortet støtter N-standarden. Den er raksere enn B og G-standardene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe ny laptop. Er da XPS M1530 et bedre valg enn: Acer 5930G http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...&shopby=2;1.

 

Riktignok med disse spesifikasjonene:

 

Core 2 T8100

Nvidia Go8600M = Det er her jeg stiller meg i tvil...

4GB 667MHz RAM

400GB S-ATA

Dell™ Wireless 1395 802.11b/g minikort - Europa

 

Hvordan er maskina fysisk og designmessig? Synes dere den er pen, lett, praktisk osv...?

Lenke til kommentar

3 kjappe:

 

- Ser denne kommer med HDMI, men på siden står det "HDMI, grensesnitt for digital lyd". Er det noe annet enn vanlig HDMI eller kan denne også brukes med HDMI->DVI til DVI på ekstern skjerm? :)

 

- Hva er den praktiske forskjellen på 6-cellers og 9-cellers batteri? Blir det stikkende ut bak? blir pcen mange kg tyngre? Blir det stikkende ut under?

 

- Er det noen som har noe informasjon om fremtidige oppgraderinger av de bærbare maskinene til Dell? Litt kjipt å kjøpe nå så får pcene mye bedre skjermkort i morgen. F.eks noe alla macrumors, bare for Dell maskiner?

 

Skal lete litt i tråden etter svar selv.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Går det an å bruke DDR3 minne på maskinen? Har 3gb nå og ser at der pcen scorer lavest i vistas "windows opplevelsesindeks" er på minnet. Vurderer å oppgradere til 2x DDR3 SO-DIMM 1066MHz 2GB. Vil jeg merke noen stor forskjell? Takker for svar. ;)

Santa Rosa støtter ikke mer enn 800 MHz om jeg ikke tar helt feil. To like brikker på 2 GB hver vil gi høyere ytelse, og det samme hvis du velger brikker med mindre CL. Men, om du merker noen forskjell tviler jeg sterkt på..

Lenke til kommentar

Har problemer med det trådløse nettverkskortet på pcen. Når jeg skrur nettverksbryteren på siden til "av" posisjon, kobler pcen seg av nettverket. Men når jeg senere skrur bryteren på igjen kommer jeg meg fortsatt ikke på nettverket uansett hva jeg prøver. Tilslutt må jeg skru pcen av og på igjen. Er det noen som har opplevd liknende problem? Noen løsninger?

Lenke til kommentar

Hei, har tenkt å bestille denne pcn, og lurte på en ting angående levering. Jeg er inne til førstegangstjeneste i indre Troms og lurer på om det er lurt å bestille pcen dit? Det er en liten post-i-butikk der, men jeg har ikke så mye fri om dagene i tilfelle dell velger andre måter å sende den på..

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt å bestille denne pcn, og lurte på en ting angående levering. Jeg er inne til førstegangstjeneste i indre Troms og lurer på om det er lurt å bestille pcen dit? Det er en liten post-i-butikk der, men jeg har ikke så mye fri om dagene i tilfelle dell velger andre måter å sende den på..

Dell bruker Schenker, ikke Posten. Så fort maskinen er kommet hit til landet, ringer Schenker og avtaler hvilken dag det passer for deg at de leverer. Bortsett fra torsdag (tror jeg), så leveres maskinen mellom 9 og 17. De ringer også en liten stund i forkant samme dag.

 

Så det burde vel egentlig ikke være no problem å få maskinen levert rett til deg i leiren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...