Gå til innhold

Xbox 360 Elite i hus. Bilder og inntrykk


Anbefalte innlegg

Noen som har fått ROD eller hva det heter på Eliten enda? Eller er det problemet over? :)

9394045[/snapback]

Er vel noen i usa som har opplevd dette, her hjemme er det nok litt for tidlig å si, men hele kjølesystemet til 360'en er en spøk.

Den lille ekstra kjøleribben til GPU'en vil kanskje hjelpe litt, men i lengden vil nok Elitene også lide samme skjebnen som de andre modellene.

Rart at Microsoft ikke endret mere drastisk på kjøledesignen før de ga ut Eliten.

 

Men, så lenge de går i stykker i løpet av garanti tiden så er det microsoft sitt problem :thumbup:.

 

Når det er sagt så fikk jeg ikke 3rrod på min core før i august, hadde da hatt denne siden launch.

Hadde brutt garantien på denne siden jeg hadde åpnet den opp og påført ny kjølepasta, så jeg prøvde "håndkle" trikset og fikk den gjenopplivet.

 

Har etterpå montert viftekontroller og kjører viftene på 8-9volt.

Fikk i går 3rrod på nytt(tredje gangen) og denne gangen skrudde jeg bare viftene av helt til maskinen ble overopphetet (de tre røde ringene blir til 2) og ventet til den var avkjølt og så virket den igjen :!:.

Virker som den holder i ca en uke før man må overopphete den på nytt.

 

Blir spennende å se hvor lengde jeg klarer å holde liv i den :whistle:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel noen i usa som har opplevd dette, her hjemme er det nok litt for tidlig å si, men hele kjølesystemet til 360'en er en spøk.

Den lille ekstra kjøleribben til GPU'en vil kanskje hjelpe litt, men i lengden vil nok Elitene også lide samme skjebnen som de andre modellene.

Rart at Microsoft ikke endret mere drastisk på kjøledesignen før de ga ut Eliten.

9394295[/snapback]

 

Nå er det ikke bare det de har gjort. De har også brukt ekstra lim rundt GPU og CPU slik at det ikke skal "flexe" like mye under varme :p (da jeg også syns dette er en liten spøk)

Lenke til kommentar
Noe nytt om hvor stille den er?

Der er det eneste dumme med den jeg har.

Gidder ikke stresse bare for å få litt svart plast :p

9393481[/snapback]

Vil ikke si att den er så mye stillere, lyden er kanskje litt mer behagelig fra dvd-drevet, men Eliten bråker fortsatt en hel del.

9393514[/snapback]

Teit! Da er det ingen grunn for meg å skifte.

Lenke til kommentar
Noe nytt om hvor stille den er?

Der er det eneste dumme med den jeg har.

Gidder ikke stresse bare for å få litt svart plast :p

9393481[/snapback]

Vil ikke si att den er så mye stillere, lyden er kanskje litt mer behagelig fra dvd-drevet, men Eliten bråker fortsatt en hel del.

9393514[/snapback]

Teit! Da er det ingen grunn for meg å skifte.

9394795[/snapback]

Nei, det er ikke de store grunnene for å skifte over til elite, hvis de derimot hadde hd-dvd drevet integrert så hadde saken hvert en annen (Men, de kommer vel med 360 Xtreme Superterrific HD edition med hd til neste år :!: )

 

For å gi litt tilbakemeldinge angående bildekvaliteten så er det heller ikke her er de helt store forskjellene, men man merker av bilde er litt skarpere samt at fargene er litt roligere.

 

Når det gjelder Forza2 savedgames problemet jeg nevnte tidligere så var det min egen feil, jeg prøvde å flytte Forza 1 saved game'en (hehe, så bare hjelm iconet å trodde det var Forza2 :blush:).

Uansett så gikk det smertefritt å overføre både profiler og saved games uten problemer, opplevde ingen problemer da jeg testa ut Forza2 etterpå.

 

De eneste savedgame'ene som ikke ville la seg flytte var Perfect Dark samt Hexic HD og Zuma, lokal scoreboard'en til Forza2 gikk det heller ikke å flytte, men dette gjør ikke meg noe.

 

Legger ved ett lite bilde "Ebony and Ivory" :yes:

 

minicimg0352zv7.jpg

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Synes egentlig den hvite er finere. Det er liksom slik den "skal" være. Har jo ikke sett en i virkeligheten enda da.

9396625[/snapback]

 

Er faktisk enig. Hadde Core fra før, og kjøpte meg Elite. Må si at det liksom ikke er helt som min gode gamle 360 med den hvite fargen som skilte seg skikkelig ut fra TV og andre komponenter :) Nå er den liksom bare svart som alt annet. Men den er utrolig stillegående når man ikke spiller, og DVD drevet er litt roligere. Samtidig fikk jeg 120GB harddisk og endelig brukt HDMI inngangen på TVen, så jeg angrer ikke p¨å at jeg byttet Core boxen min i en Elite... men så fikk jeg også meget god pris for Core maskinen min... eller hadde det nok ikke lønnt seg noe særlig

Lenke til kommentar
Det er visst BenQ drivene som er de stillegående. Hitachi og Samsung bråker. Ingen fra Norge som har registrert elite på http://www.360drives.com/list så vanskelig å vite hvilke drive som er i. Leste i kommentar på komplett.no at det var BenQ som satt i men dette kan sikkert variere. Man kan bare håpe at man får BenQ...Men 120 gig hdd og hdmi er jo absolutt ett pluss:)

9396936[/snapback]

Jeg har sett på 2stk norske Elite og begge hadde Benq-dvdspiller. Men å kalle disse for "stillegående" er bortimot komisk :nei:

 

De bråker litt snillere enn de gamle dvd-spillerene men de lager enda veldig mye lyd.

Lenke til kommentar
Det er visst BenQ drivene som er de stillegående. Hitachi og Samsung bråker. Ingen fra Norge som har registrert elite på http://www.360drives.com/list så vanskelig å vite hvilke drive som er i. Leste i kommentar på komplett.no at det var BenQ som satt i men dette kan sikkert variere. Man kan bare håpe at man får BenQ...Men 120 gig hdd og hdmi er jo absolutt ett pluss:)

9396936[/snapback]

Jeg har sett på 2stk norske Elite og begge hadde Benq-dvdspiller. Men å kalle disse for "stillegående" er bortimot komisk :nei:

 

De bråker litt snillere enn de gamle dvd-spillerene men de lager enda veldig mye lyd.

9396955[/snapback]

 

Stemmer. Uansett hvilken DVD spiller de bruker så må jo uansett spinne DVD'en med en hastighet på 16x... så en skikkelig stillegående DVD spiller skulle man tro var umulig å få til :( Men syntest Eliten er veldig behagelig når man er vant til Premium ;)

Lenke til kommentar
hvordan overføre savegames fra 20 gb til 120 gb?

9401277[/snapback]

 

Du kan bestille denne kabelen gratis fra MS ved å bruke dette skjemaet.

 

(Husk å skrive ned serienr til Premium'en din før du selger/bytter den.)

 

Jeg har bestilt meg en slik kabel. Jeg kan jo skrive kort om hvordan det gikk når jeg har testa den (om det skulle være interesse for det). :)

 

 

Om du ikke gidder å bestille kabelen eller allerede har blitt kvitt premium'en din uten å skrive ned serienr, så kan du overføre savegames med minnebrukke, men du må hente arcade spill osv på nytt. Profilen din kan du også bare "hente" på nytt.

Det som er litt kjekt med den kabelen er at alt på HDD'en forblir helt identisk.

Lenke til kommentar

På EB games nettsider står det hvilke spill de ikke tar imot:

Det er PGR3 som du sier - og Perfect Dark Zero, Fifa World Cup 06, Ghost Recon Adwanced Warrior (1'rn).

 

Hvilken plast mangler du? På selve xbox'n eller esken? Ring de og spør. Har lest at noen bare har levert inn selve 360'n uten noe mere om og men, mens fra meg ville de ha alt og sjekket at 360'n også virket. Med alt mener jeg alt som var i den orginale premiumpakken, kontroller, hodetelefon, 360'n+harddisk+strømforsyning+esken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...