Gå til innhold

2K lytter til Bioshock-kritikk (PC)


Anbefalte innlegg

Fy f*** for en sutring på folk i denne tråden! Ok, to installeringer var nå lite, men hvem i huleste installerer et spill 5 ganger, uten å avinstallere det? Jeg vet ikke med dere, men jeg spiller vanligvis på en PC, og etter å ha spilt et spill i en viss periode, kutter jeg det ut og AVINSTALLERER spillet.

9356356[/snapback]

Som nevnt, jeg lar ofte ting ligge og fyller opp disken helt til jeg velger å reinstallere. (Så klart fjerner jeg ting om jeg går tom for plass, men det skjer ikke så ofte.)

 

 

Hvis jeg igjen vil spillet seinere en gang, så har jeg fortsatt fem installs.... Vær nå heller glade for at 2k hører på folks klager folks, dette er ingen grunn til å gå glipp av det som sannsynligvis er årets beste spill!

9356356[/snapback]

For all del; jeg er bombesikker på at jeg kommer til å digge dette spillet når jeg en eller annen gang går til anskaffelse av det. Men hvilken kopibeskyttelse som er brukt er et veldig sterkt kjøpsargument for meg, spesielt dersom man faktisk legger begrensninger på hva man kan gjøre med produktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som forsvarer 2k games og deres DRM, Ville du funnet deg i å bare kunne se DVD'ene dine x antall ganger og kun i 3 forskjellige dvdspillere...

 

Når jeg kjøper et spill så er det fordi jeg anser det som så godt at jeg vil ha det på hylla og ta det fram i blandt å spille det. Som f.eks Descent 2 som jeg la inn igjen for noen dager siden (måtte installere det med dosbox for installen funka ikke i XP.... ;) )

 

Håper inderlig at 2K games i det minste slipper en patch som fjerner alt dette tullet mot slutten av spillets livstid slik at det ikke forsvinner bort i historien.

Lenke til kommentar

Spill jeg liker kjøper jeg. Samme om jeg har en piratkopi liggende eller ikke. Er det bra, så kjøper jeg det. Bruker de ofte til å teste spill som det gjerne ikke finnes demo av. I tillegg bruker jeg ofte crack for å slippe å måtte bytte CD/DVD hele tiden. Men nok om det.

 

Etter det jeg har lest så er Bioshock et spill som er verdt å kjøpe.

Online aktivering av spill er helt ok. Har ikke noe imot det. Dette er noe de har snappet opp fra MMO industrien som har drevet med dette lenge.

Men begrensning av installeringen har jeg lite til overs for.

 

Det finnes mange bedre løsninger de kan gjøre som innebærer et online element i registrering/aktivering av spillet som kan hindre piratkopiering.

 

De kan nok låne mye av MMO aktivering og antipirat funksjoner selv om det er ett offline spill.

Lenke til kommentar
What?

 

Om man har bare 1 pc, så kan man bare installere spelet 5 ganger?

Må kjøpe seg ny pc for å installere spelet 5 ganger til? og totalt 5 pc'er?

 

Er det slik og forstå?

 

shipohoi, her fikk dei ikkje ein kunde.

9354432[/snapback]

 

La meg sjekke om jeg har forstått deg riktig. Du synes at 5 ganger med installasjon per PC er for lite? Tro meg, om du synes dette er for lite er antall installasjoner det aller minste av problemene dine dersom du har en så ustabil datamaskin. :)

9354942[/snapback]

 

Spørs kva dei legger i ny pc. Skifter ofte ut ting, og liker og ha eit reint system. Har prøvd diverse versjoner av windows. Har foresten aktivert min retail vista 3 eller 4 ganger nå sida februar. (Skifte av OS disk, skifte av OS til 64bit pga 4gb ram), skifte av hovedkort.

 

Er jo ikkje ein dassrull vi kjøper, aka tørke seg i ræva og kaster i dass etterpå, er jo software som man i utgangspunktet burde fått installere så mange ganger man ville.

Lenke til kommentar
Spørs kva dei legger i ny pc. Skifter ofte ut ting, og liker og ha eit reint system. Har prøvd diverse versjoner av windows. Har foresten aktivert min retail vista 3 eller 4 ganger nå sida februar. (Skifte av OS disk, skifte av OS til 64bit pga 4gb ram), skifte av hovedkort.

 

Er jo ikkje ein dassrull vi kjøper, aka tørke seg i ræva og kaster i dass etterpå, er jo software som man i utgangspunktet burde fått installere så mange ganger man ville.

9357505[/snapback]

 

2K har ikke gått ut med hva de legger i 'ny PC' uansett, så mye av klagingen blir dermed ren spekulasjon og krisemaksimering, noe som generelt er ganske så useriøst.

 

Fem installasjoner hver på fem PCer, totalt 25 installsjoner. Og det burde ikke være for mye forlangt at kunden, når han har fått informasjonen om hvordan systemet med 'installasjonspoeng' virker, kan avinstallere spillene det gjelder før skifte av hardware/formating og reinstallering. Det tar kanskje et minutt, og er vel anvendt da man skal slippe å miste slike installasjonspoeng.

Lenke til kommentar

Det må du nesten sjekke 2K-forumet for, vet ikke om de har gitt ut detaljene om det ennå. Men i og med om at det er såpass med styr rundt saken med kopibeskyttelse ligger det press på 2K for å forklare saken fra deres side, og da faller det naturlig å gå i detaljer om hvordan 'installasjonspoengene' fungerer.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Jeg tenkte å kjøpe dette spillet i dag, ved å bestille det online. Men nå har jeg ombestemt meg. Laster det heller ned :)

9358814[/snapback]

 

Og du trur at ting kommer til å bli bedre av det?

Det er en grunn til at selskapene bruker mer å mer ekstreme metoder som det her på spillene sine, og hva trur du det kommer av?

 

Det her er bare starten på slutten for 'single player' PC spill.

Innen en 10 års tid er det kun store MMO's og dårlige tyske dritt spill igjen til PC

Skjønner faktiskt ikke at 2K gadd å bruke ressurser på en PC utgave, sikker på de ville tjent bedre ved å slippe det til 4 millioner PS3 brukere.

Lenke til kommentar
Skjønner faktiskt ikke at 2K gadd å bruke ressurser på en PC utgave, sikker på de ville tjent bedre ved å slippe det til 4 millioner PS3 brukere.

9359112[/snapback]

Skjønt hadde det vært svært interessant å vite hvor mye penger 2K har brukt på å lisensiere, implementere og gi support på problemer rundt SecuROM i Bioshock.

 

Jeg tipper inntektene på bunnlinja er lavere med å benytte SecuROM, enn den ville vært uten noen form for brukssperre. Folk flest kjøper faktisk ting de liker - hardbarka pirater får man ikke gjort noe med likevel.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til spill på optisk media som krever aktivering på nettet for å kunne installeres/spilles.

For det første er det jo kjipt for de som ikke har tilgang til nettet, selv om de begynner å bli en minoritet. (Jeg har selv hatt flere perioder på 3-5 uker uten nett pga flytting. Tiltak å måtte flytte min stasjonære maskin til et sted med nettilgang kun for aktivering.)

Er det mulighet for telefonaktivering på denne utgivelsen?

 

Det andre er jo spørsmålet om hva som skjer hvis firmaet går konkurs eller aktiveringsserveren på andre måter skulle bli permanent utilgjengelig i fremtiden? Vil det fortsatt være mulig å aktivere spillet om 5+ år?

Jeg har flere originale spilltitler (bla. Fallout 2) som jeg enda spiller i ny og ne, og som nærmer seg snart 10 år nå. Ville vært kjipt og bli forhindret fra og spille fremtidige klassikere pga. en aktivering som ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Det andre er jo spørsmålet om hva som skjer hvis firmaet går konkurs eller aktiveringsserveren på andre måter skulle bli permanent utilgjengelig i fremtiden? Vil det fortsatt være mulig å aktivere spillet om 5+ år?

9362136[/snapback]

Sjekk lenken i innlegget rett over ditt.

Lenke til kommentar
De har ihvertfal mistet èn kunde.

9349530[/snapback]

 

Fy f*** for en sutring på folk i denne tråden! Ok, to installeringer var nå lite, men hvem i huleste installerer et spill 5 ganger, uten å avinstallere det? Jeg vet ikke med dere, men jeg spiller vanligvis på en PC, og etter å ha spilt et spill i en viss periode, kutter jeg det ut og AVINSTALLERER spillet.

 

Hvis jeg igjen vil spillet seinere en gang, så har jeg fortsatt fem installs.... Vær nå heller glade for at 2k hører på folks klager folks, dette er ingen grunn til å gå glipp av det som sannsynligvis er årets beste spill!

9356356[/snapback]

 

Det er allerede nevnt flere eksempler på folk som har et bruksmønster der dette er et problem, jeg skjønner godt folk ikke liker tanken på at man ikke får lov til å installere spillet sitt så ofte man vil. At folk ikke kjøper det på grunn av dette er bra, og fører til reell påvirkning av salget og deres metoder. Å fremstille det som at man burde være glad for at ting går fra forferdelig til ille ser jeg på som skivebom.

 

Ellers har jeg vansklig for å se hvordan dette skal hindre pratkopiering, aktiveringen og CD-sjekken må unasett crackes, og når det er gjort kan man fint installere spillet ville jeg tro, så denne piratkopieringsargumentasjonen ser jeg foreløpig på som et dårlig påskudd.

 

AtW

Lenke til kommentar
http://www.shacknews.com/onearticle.x/48641

 

2K sier at de etter hvert vil fjerne SecuROM-beskyttelsen på BioShock. Da vil man som regel ha mer enn nok installasjonspoeng inntil kopibeskyttelsen blir fjernet.

9361300[/snapback]

 

Dette ante meg.

 

Det er ikke så uvanlig at slik hardcore beskyttelse kun er der i starten av et spill sin levetid, og fjernes når salgstallene begynner å avta.

 

Ofte er det jo ikke utviklerne, men utgiver som krever beskyttelse. Dette var for eksempel tilfellet med UT2k4 hvor Epic ikke ville ha kopibeskyttelse fordi de mente at cd key holdt masse siden det var et onlinespill, men utgiver påla dem å inkludere kopibeskyttelse. De siste patchene fjernet cd sjekken fra UT2k4. :)

Lenke til kommentar
De har ihvertfal mistet èn kunde.

9349530[/snapback]

 

Fy f*** for en sutring på folk i denne tråden! Ok, to installeringer var nå lite, men hvem i huleste installerer et spill 5 ganger, uten å avinstallere det? Jeg vet ikke med dere, men jeg spiller vanligvis på en PC, og etter å ha spilt et spill i en viss periode, kutter jeg det ut og AVINSTALLERER spillet.

 

Hvis jeg igjen vil spillet seinere en gang, så har jeg fortsatt fem installs.... Vær nå heller glade for at 2k hører på folks klager folks, dette er ingen grunn til å gå glipp av det som sannsynligvis er årets beste spill!

9356356[/snapback]

 

Hvorfor i all verden skal de ha disse begrensningene. Hva er poenget med dem. Dersom spillet er kjøpt så har jo 2K allerede fått pengene sine. Hvorfor skal de fortsette å plage kundene sine med unødvendige og fordyrende "antipiratkopieringsmekanismer"?

 

Og hvorfor er det folk her inne som forsvarer en slik oppførsel. Det er jo til syvende og siste dereselv dette gårut over. De som lager SecuROM leverer ikke denne programvaren gratis til 2K. Hvem tror dere betaler regningen. Jo,vi forbrukerne.

 

Hva har dette med sutring å gjøre. Dette handler om brukerrettigheter. Noe bransjen uhemmet fjerner en etter en.

 

Nei, dette er bare trist. :no:

Lenke til kommentar
Det må du nesten sjekke 2K-forumet for, vet ikke om de har gitt ut detaljene om det ennå. Men i og med om at det er såpass med styr rundt saken med kopibeskyttelse ligger det press på 2K for å forklare saken fra deres side, og da faller det naturlig å gå i detaljer om hvordan 'installasjonspoengene' fungerer.

9358666[/snapback]

 

2K er faktisk pliktige til å ha all denne informasjonen utenpå esken. Synes du det er akseptabelt å selge et produkt for så å slenge ut begrensningene etter kjøpet? Det synes jeg er lureri.

 

*redigerings*

http://www.shacknews.com/onearticle.x/48641

 

2K sier at de etter hvert vil fjerne SecuROM-beskyttelsen på BioShock. Da vil man som regel ha mer enn nok installasjonspoeng inntil kopibeskyttelsen blir fjernet.

9361300[/snapback]

 

Dette ante meg.

 

Det er ikke så uvanlig at slik hardcore beskyttelse kun er der i starten av et spill sin levetid, og fjernes når salgstallene begynner å avta.

 

Ofte er det jo ikke utviklerne, men utgiver som krever beskyttelse. Dette var for eksempel tilfellet med UT2k4 hvor Epic ikke ville ha kopibeskyttelse fordi de mente at cd key holdt masse siden det var et onlinespill, men utgiver påla dem å inkludere kopibeskyttelse. De siste patchene fjernet cd sjekken fra UT2k4. :)

9363477[/snapback]

 

Dette høres jo bra ut, men hvor lenge må vi vente på denne patchen? Seks måneder? Ett år? Mer? Jeg kjøper uansett ikke spillet før denne patchen foreligger av rent prinsipp.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...