Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til brukt, sportslig bil, inntil 100k?


ZprMario

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å ta i mot noen tips her jeg, har mine egne formeninger til nå om hva jeg er interessert i, men om noen har disse bilene og kan gi meg fordeler/ulemper med de hadde det vært veldig bra! Tar også i mot tips om andre biler.

 

Krav:

Pris inntil 100 000, gjerne litt mindre

Sportslig, helst med litt motor (ikke at det trenger være ekstremt heller)

Ikke gått spesielt mer enn 160-170, helst.

Trenger ikke bil med god plass i

Setter pris på driftsikkerhet/få verkstedbesøk

 

Biler jeg har sett litt på til nå:

Honda Prelude, nyere 90-talls, Eksempel

Toyota MR2 evt. Celica, Eksempel

Mazda MX-5, Eksempel

Honda CRX Del Sol Eksempel

BMW 3-serie Cab, Eksempel

Audi 2.3 Cab, Eksempel, eller denne!

Peugeot 206 GTi, Eksempel

 

Vet det er en del utvalg her, men om noen av dere har disse bilene kunne jeg godt likt å høre noen erfaringer. Det frister litt med cab., eneste er at jeg blir nødt å bruke denne bilen både på vintertid og sommertid, så er litt usikker om ikke det blir for kaldt på noen av de. Er litt dumt å ikke ha noen favoritt blant disse, men jeg heller nok litt mer mot de "større" bilene som Audi, BMW og Honda Prelude, framfor de veldig små, men samtidig litt usikker... Plassen er ikke største problem, da jeg ikke har familie enda, og har i tillegg en Caravelle stående når det er behov for plass.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarer fra det jeg vet..

 

Hadde en 94 Honda CRX Del Sol, fantastisk grei bil egentlig, jeg hadde kun sohc vtec på 125 hk, men morsom og grei bil, tror ikke at den er så ille om vinteren heller, tar kort tid å få varme inne i den (er jo mulighet for å ta vekk tak og ta ned bakruta vettu, sånn at du kun har "bøyle"..

 

Mazda MX5 funderte jeg på å kjøpe samtidig med hondaen (skulle egentlig ha begge to), men gikk vekk fra det pga at finishen rett og slett var dårlig på den.. Det var en 96 modell.. Mye småplukk, kan jo hende at jeg tittet på en dårlig bil though..

Lenke til kommentar

Syntes også det tidligere, men synes den nye har "vokst" litt på meg i det siste. Om den er original er eksteriøret litt småkjedelig, men den kan bli ufattelig tøff med litt lett styling, pene felger osv. Kunne tenkt meg en litt "nyere" bil, tidlig 90-talls tror jeg blir litt vel gammelt i så fall. Sånn sett er jeg litt skeptisk til MR2'en og, men hvis de har blitt holdt godt så er det kanskje ikke stort problem.

Lenke til kommentar

Saab er jeg ikke så glad i for å være ærlig, mest kun motormessig jeg liker de. Ultrakjedelig førermiljø spesielt.

 

Ellers var det jo noen fine, men flesteparten har gått litt vel langt synes jeg, som sagt, kunne tenkt å holde meg rundt, eller helst under 160 000 km, om mulig. Da synes jeg heller endel av de jeg postet selv var bedre...

Lenke til kommentar

Takker for gode tips! Bmw'en var tøff, men desverre for dyr for meg, har allerede en del andre utgifter å tenke på desverre, så 100 er absolutt taket... MG-F vurderte jeg faktisk litt og, synes de ser veldig fine ut, men kjenner en del som er ultraskeptiske til de (deriblant min far). Mener det er veldig usikkert mtp engelske biler, kvalitet og service etter at Rover sluttet osv...

 

Men det ser nå uansett ut til at jeg får noe bedre tid til å tenke meg om, da jeg må få eu-sjekket bilen jeg har nå og legge den ut for salg først, så er nok ikke noe handel i gang før minst en drøy måned. Kan ta opp tråden igjen da :).

 

Takker så mye!

Lenke til kommentar

hva med en toyota mr2 mk2 gti.

 

Har en slik bil selv og er utrolig fornøyd med den. Ser fin ut og har GODE kjøreegenskaper. Midtstilt motor, bakhjultrekk er en perfekt kombinasjon og har hørt at en mr2 drar ifra en porsche på raserbanen. Det er også veldig lite problemer med de og den har den velkjente toyota kvaliteten. Ifra 92 ble også karosseriet galvanisert så rust er et lite problem på disse bilene.

 

For å sitere Jan Erik Larsen's test av mr2 mk2 på autofil:

 

Dette skriver Autofil om Toyota MR2:

 

 

 

Drømmer du om en Ferarri, men kun har 139 000 kroner å handle for. Da er dette bilen for deg: Toyota MR2 GTI Targa fra 1991.

 

 

 

Populær

Toyota MR2 var en kjempe-hit i Norge fra midten av 80 -tallet. Da så den ut som en Fiat X1-9, liten og kantete. MR2 er også en kjempe-hit i dag, i form av en supermorsom roadster. Dette er modellen mellom de to hit-ene. Produsert i tidsrommet 1990-1998. I 1990 kostet den med alle avgifter godt over 400.000 kroner. Toyota Norge sa ”nei takk”, og det skjønner jeg i grunnen godt. I Tyskland, Sveits og Amerika derimot, solgte den i bøtter og spann. Og det er derfra bruktbilene blir hentet inn nå.

 

 

 

Fullblods sportsbil

Det er temmelig mye du får for 139.000 kroner om du legger dem i en MR2. Dette er en fullblods sportsbil med et utseende som ikke står tilbake for dagens design. Den har to seter, midtmotor og bakhjulstrekk. Motoren er en 2.0 liter som yter 156 hk og klarer 0-100 på 6,5 sekunder. Toppfarten er 220 km/t. Med Turbo snakker vi opp mot 300 hk. Fra 1994 ble det satt inn en ny motor i bilen. Denne var på 2.0 liter og 175 hk.

 

 

 

Litt mekking

Å kjøpe en eldre sportsbil vil fort føre med seg en del skruing og mekking. Det tror jeg du slipper med en Toyota MR2. Denne bilen er like solid som en hvilken som helst annen Toyota, og om det ikke er 14 eiere før deg som har forsøkt å ta livet av den, tror jeg du klarer deg med normal service og vedlikehold.

 

 

 

 

OM MR2:

 

MR2 er en av de fineste og rimeligste sportsbilene som er laget. MR2 har et fantastisk veigrep. Den ligger klistret på veien og bilen tilbyr underholdning fra turen starter til du er hjemme igjen. MR2 har en sportslig girkasse hvor bevegelsene for å skifte gir er korte, og den er også trang og presis. Styringen er direkte og tilbakemeldingene fra hjul og understell er bra.

 

Våre biler går alltid gjennom nøye kontroll og sjekk for de settes til salg.

 

Bilene har 156Hk, midtstillt motor og mye annen moro.

Lenke til kommentar

Hva med en Mazda MX-3 1.8?

 

Driftsikker som mange andre Mazdaer, 0-100 på 8,5 sekunder. Fåes både brukt i pene originalutgaver og som styla "rånebil" til under 100.000 kr.

 

Hadde en selv i 5 år og var kjempefornøyd, god å kjøre og ikke dyre deler.

Gode seter forran og plass i baksetet til to ikke alt for lange personer :) Mulighet til å legge ned baksetet gir enormt god plass, brukte den selv som flyttebil uten problemer. Var også en god vinterbil som jeg følte meg trygg i. Er kanskje ikke en ekstrem sportsbil, men det var vel ikke det du var ute etter?

 

Og best av alt, den nydelige V6 lyden og kjøreegenskapene!!

 

eksempler:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abchp1Ls499871

 

og styla:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abchp1Ls499871

Lenke til kommentar

bmw 3 serie er fine biler, men om du er rundt 25 kan du fort få en uhyggelig forsikringspris for de er veldig populære. Du kan jo evt sjekke e34 525. Ganske stor, men skikkelig digg bil. mazda mx-3 kan godt hende er rimeligste bilen når forsikringen skal betales. Gjelder å finne en fin bil som også er upopuler hos den yngre garde. Bmw 3 serie og Prelude faller i denne gruppen. Sjekk forsikringen i hvert fall før kjøp. Kan fort bli mange tusen i forskjell og det er jo ganske mange bensintanker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...