Gå til innhold

"Flatt" tastatur, brukes til koding


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt et Saitek Eclipse 2 (Noe i den duren), i litt over et halvt år nå, men jeg liker ikke de høye tastene. Kunne godt tenkt meg et med flate taster, slik som på bærbare. Det er også ønskelig at det har knapper til å justere lyden. Jeg foretrekker sort, siden jeg har skjerm, kabinett, musematte osv. i mørke farger, grå kan også gå.

 

Noen tips? Har sett litt i prisguiden, men kunne godt hørt litt med dere hva dere synes.

 

Takk.

Endret av iHap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Labtec Standard tastatur. Det er en fin mellomting mellom laptop- og dekstop-tastatur. Relativt lave taster (ikke fullt så lave som desktop) og deilig motstand. Jeg synes det blir for lite motstand i laptop-taster, så derfor er dette perfekt for meg (ikke like tunge taster som vanlige tastatur, og tyngre enn laptop).

Men den høye kanten på Labtec Standard er kanskje ikke like god. Derfor vil jeg anbefale Labtec Standard Plus, som har de samme tastene som Labtec Standard.

Og hvis du skal ha media-knapper også, har du Labtec Media Keyboard som er tilsynelatende likt Standard Plus, men med mediaknapper i tillegg.

 

Uansett er disse tastaturene så billige at det ikke er noe stort tap hvis du ikke liker dem.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg skal ta en titt på disse. Takk skal dere ha.

 

Ttmxr: Skal se om jeg finner den, jeg.

 

Redigert:

 

Jeg ser at Logitech OEM Ultra X får veldig bra kritikk, noen som vet hvor jeg kan kjøpe dette? Alle prisene på dette som ligger i prisguiden, er andre tastatur.

Endret av iHap
Lenke til kommentar

Eg vil sterkt anbefale dette tastaturet:

 

Evolent Mouse Friendly Keyboard

http://www.evoluent.com/kb1.html

 

Sammen med handledd støtten dei selger:

http://www.evoluent.com/ws1.html

 

Det ser kansje litt merkeligt med numpad på venstre side, det tar også litt tid til å bli vant til tastaturet. Men etter 1 til 2 uker så vil du kunne jobbe meir effektivt med det kontra eit vanligt tastatur.

 

Du får det også bare med engelsk key layout, men siden du nevner at du skal bruke det til koding er det jo bare ein god ting. Pga at du koder mye meir effektivt med engelsk oppsett kontra til norsk. (Når du vil skrive norsk skifter du bare key layout i os. Du mangler < og > på det norske oppsettet, ellers er alle bokstavene, teikna der.

 

Kan også nevne at tastene er akkurat som på ein bærbar. Eg har også brukt Logitech OEM Ultra X, men det er ikkje samme stander som det tastaturet eg har nevnt over, som er det eg bruker nå.

 

Eineste bakdelen er at du må bestille tastaturet fra produsenten, pga at det ikkje er nokre forhandlere i norge.

Eg har bare hatt positive erfaringer fra denne produsenten, produktet kommer raskt eineste er at tollen kan holde pakken igjen eit par dager (du må betale moms på pakken vist den blir stoppet). Eg har også hatt ein garanti sak med dei, som blei veldigt lett løyst. Mottok eit nytt produkt og heiv det gamle (Dette var ein av dei vertical musene dei selger).

 

http://www.evoluent.com/

Lenke til kommentar

"Logitech Ultra-Flat Keyboard" vil jeg ikke ha, liker den rare plasseringen på enkelte knapper.

 

Angående Logitech Ultra X Flat, har jeg bare ett spørsmål:

Er Backspace-knappen liten (på størrelse med bokstavtastene)? Hvis ikke, er det mulig jeg går for det.

 

Evoluent tastaturet så ikke heller så verst ut, skal ta en titt på det også.

 

Og angående mac tastaturene: Kan de brukes med Linux?

Lenke til kommentar
Dette tastaturet anbefales sterkt. Det er dyrt, men gir veldig god kvalitetsfølelse. Gode taster, USB-hub (to porter på baksiden av tastaturet) i tillegg til at den har full styring gjennom UltraNav med både touchpad og TrackPoint-styrepinne. Det er dog noe dyrt ...

9231734[/snapback]

 

Jeg siterer meg selv fra en annen tråd her. Tastaturet kommer i svart (med noen få røde detaljer) og har volumstyring. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...