Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at Wenger for alvor har begynt å satse engelsk. Vi goonere vet bedre enn noen at en britisk stamme er ufattelig viktig dersom man vil oppnå suksess i Premier League. Jeg tror laget er på vei inn i en ny æra, ledet av spillere som Walcott, Wilshere, Ramsey, Gibbs, Jenkinson, Bartley, Afobe og Chamberlain. Disse gutta har vokst opp med den engelske fotballkulturen, fulgt med på Premier League hele livet og vet hva det handler om. Forhåpentligvis kan vi også få inn et par engelske spillere med mer rutine før vinduet stenger. Det er dette vi har savnet de siste sesongene.

Lenke til kommentar

Liker at Wenger for alvor har begynt å satse engelsk. Vi goonere vet bedre enn noen at en britisk stamme er ufattelig viktig dersom man vil oppnå suksess i Premier League. Jeg tror laget er på vei inn i en ny æra, ledet av spillere som Walcott, Wilshere, Ramsey, Gibbs, Jenkinson, Bartley, Afobe og Chamberlain. Disse gutta har vokst opp med den engelske fotballkulturen, fulgt med på Premier League hele livet og vet hva det handler om. Forhåpentligvis kan vi også få inn et par engelske spillere med mer rutine før vinduet stenger. Det er dette vi har savnet de siste sesongene.

 

Du glemmer Lansbury, Aneke og Frimpong..

 

Det eneste problemet med det her er at det vil ta relativt mange år før de er gode nok til å spille fast og innen den tid vil det mest sannynligvis bare være et fåtall av nevnte spillere som fortsatt spiller i Arsenal og som har tatt steget opp.

 

Kun tiden vil vise om de stortalentene vi har i stallen noen gang blir gode nok, men bortsett fra Wilshere kan vi ikke regne med noen andre bortsett fra Walcott (og med de skadene og ustabiliteten han har vist så er han fortsatt ikke god nok til å starte for Arsenal imho). Skal dog si at det blir artig med Oxlade-Chamberlain, men utifra det siste klippet som ble lagt ut av han så det ikke ut som han hadde en så vanvittig toppfart som det virket som om han hadde første gangen jeg så et par klipp fra han, men fyren er jo bygd som en okse og vil med forholdsvis god teknikk klare å gjøre en meget god jobb i årene som kommer :p

Lenke til kommentar

"Spillere som" ;) Nevnte først og fremst de spillerne jeg tror kommer til å prege laget mest i årene som kommer.

 

En stor fordel med å satse på engelsk talent er at engelske spillere som oftest er mer lojale enn utenlandske. Alt for mange unge spillere har blitt grådige og forlatt oss så fort de har blitt gode nok til å vekke interesse blant andre storlag.

 

Tror forresten ikke at du trenger å bekymre deg for farten til Chamberlain. Han er rask nok i massevis, men flesteparten av skrytefilmene på Youtube viser først og fremst frem de andre egenskapene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men stussa fortsatt litt over at Lansbury og Frimpong ikke var nevnt mtp. at det virker som om begge (særlig sistnevnte) er i Wenger's førstelagsplaner allerede nå :p

 

Men, skjønner skjønner ;)

 

Forstår. Blir uansett artig å se han i spill, men lurer på hva slags rolle han er tiltenkt på laget? Visstnok tar han nummer 33 utifra tidligere twitter rykter og må vel da nesten bli brukt litt i Premier League o.l.? Og da særlig med ryktene om at Vela kanskje forsvinner på lån til Lorient og Miyaichi som kanskje ikke får arbeidstillatelse :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg liker Lansbury, men jeg kan ikke se for meg at han noen gang får fast plass på førstelaget. Dersom han er villig til å være back-up, er det strålende, men jeg ser dessverre for meg at han kommer til å gå til en annen PL-klubb innen to-tre år. Frimpong har jeg mer troen på, da han spiller i en posisjon hvor vi er relativt svake fra før av. Håper bare at han får lagt fra seg skadeproblemene.

 

Chamberlain blir nok først og fremst back-up denne sesongen, men med tanke på at han kan spille både sentralt på midten og på begge kantene, blir det nok en del minutter på ham. Dessuten får han nok noen starter i ligacupen.

Lenke til kommentar

Actual Wenger quote: We are absolutely delighted that Ryo has been granted a work permit. This is almost like a new signing for us.

 

Nei, nå gir jeg bare mer ammo til Benbjo & co. Syns også dette er herlige nyheter, men håper ikke det går utover eventuelle offensive forsterkninger, spesielt hvis vi mister Cesc/Nasri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OC er et godt kjøp. Med tanke på at spillere som Caroll går for 35 mill, er 12-15 mill for Englands kanskje største talent en veldig god investering. I tillegg tror jeg Wenger sin plan er at han kan bidra til førstelaget, kanskje som en erstatning for Nasri, sammen med Ryo? Det er med andre ord både verdiskapning og opprettholdelse av troppen jeg tror er bakgrunn for OC-kjøpet. En ny midtstopper vil forbedre troppen, men vil trolig ikke gi noen særlig verdiøkning. Her holder det ikke med et ungt talent - vi må ha rutine. Cahill og andre vil trolig ikke stige i pris, på samme måte som OC vil. Nettopp derfor tror jeg Wenger nøler litt mer med å bruke penger på en midtstopper. Likevel tror jeg vi signerer Cahill eller noen i samme klasse.

 

Utifra det jeg har sett og hørt tror jeg forresten sammenligningen med OC og Walcott ikke er så heldig. Han er visstnok mer sammenlignbar med Gervinho, mer aggressiv og villig til å utfordre motstanderne en-mot-en. Han kan skape farlige situasjoner utifra lite, noe jeg mener Walcott mangler. Det er selvfølgelig naturlig å trekke inn Walcott når vi snakker om en rask og ung angrepspiller fra Southampton, men jeg tror, og håper, han er annerledes.

Lenke til kommentar

Actual Wenger quote: We are absolutely delighted that Ryo has been granted a work permit. This is almost like a new signing for us.

 

Nei, nå gir jeg bare mer ammo til Benbjo & co. Syns også dette er herlige nyheter, men håper ikke det går utover eventuelle offensive forsterkninger, spesielt hvis vi mister Cesc/Nasri.

 

Haha, nei dette er jo en ny signering. Ryo har jo ikke spilt for oss profesjonelt tidligere. At Vermaelen kommer tilbake fra skade eller noe underskriver ny kontrakt er derimot ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...